روایتی از «ناهید اسدی»، نخستین بانوی شهید انقلاب اسلامی در مشهد تأثیر مخرب استفاده از تلفن همراه در دوران شیردهی بر نوزاد با این ۵ نکته از مو‌های رنگ شده مراقبت کن دختر چینی مقابل دوربین آن قدر غذا خورد تا  مُرد ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید علی باغشنی جدل‌های سیاسی والدین، چالش جدید کودکان تأثیر سن و وزن بر ناباروری زنان دعوت سرمربی کره‌ای از ۶ دختر خراسانی آن روی سیاه «ازدواج سفید» نقدی بر سریال «در انتهای شب» | از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمز‌های عاطفی عزاداری متفاوتِ زنان زیلایی برای شهدای دشت نینوا اجتماع ۱۰۰ هزار نفری دختران انقلاب برای حجاب در ورزشگاه آزادی فریاد "لبیک یاحسین" زنان قبیله بنی‌اسد در حرم سیدالشهدا(ع) طنین‌انداز شد ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید برات‌علی گرجی مجلس امام‌حسین(ع) انسان‌ساز است پادکست | بفرمایید روضه | برکتی که از برپایی روضه وارد زندگی می‌شود روضه‌های امام‌حسین(ع) برکت زندگی‌ام هستند جزئیات صدور گذرنامه زیارتی بانوان تشریح شد ویدئو | جایگاه ویژه زنان در حماسه کربلا پادکست | بفرمایید روضه | حسینیه‌ای که با پس‌انداز زندگی بنا شد ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید موسی خانی زاد
سرخط خبرها
زن ایده‌آل بلاگرها؛ زنی که بیشتر مصرف می‌کند!

زن ایده‌آل بلاگرها؛ زنی که بیشتر مصرف می‌کند!

  • کد خبر: ۲۲۷۲۸۷
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
دنیای زنان در اینستاگرام دنیای رنگارنگی است که بخشی از آن توسط فشن‌بلاگر‌ها و بیوتی‌بلاگر‌ها ساخته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بلاگر‌ها در اینستاگرام افرادی هستند که با استفاده از امکانات این شبکه مثل متن، عکس و ویدئو افکار و عقاید خود را درباره یک موضوع خاص به مخاطبان منتقل می‌کنند. آن‌ها آموزش‌هایی می‌دهند و محصولاتی را هم تبلیغ می‌کنند. فشن‌بلاگر‌ها علاقه‌مند به حوزه مد هستند و طرح‌ها، برند‌ها و استایل‌های جدید را معرفی و تبلیغ می‌کنند. اما بیوتی‌بلاگر‌ها در حوزه زیبایی فعالیت دارند؛ آن‌ها اطلاعاتی درباره لوازم آرایشی، مراقبت از پوست، مو و بدن به مخاطبان خود عرضه می‌کنند. صفحات اینستاگرامی آن‌ها مملو از عکس‌هایی خوش آب و رنگ از جدیدترین شیوه‌های پوشش و آرایش است.

دختران جوان، زیبا و خوش قیافه که در هر عکس، ست‌های متفاوتی از لباس‌ها را به تن دارند، عکس‌هایشان به صورت حرفه‌ای و معمولاً در مکان‌هایی زیبا و لوکس گرفته شده است. آن‌ها لبخندی از رضایت و اعتماد به نفس  بر لب دارند و گویی این طور القا می‌کنند که هرکس چنین تیپ و شیوه‌ای داشته باشد، همیشه شاد خواهد بود.

بلاگر‌ها در اینستاگرام دنبال کنندگان بسیاری دارند. دختران و زنان جوان زیادی هر  روز به صفحات آن‌ها سرمی‌زنند و زندگی شان را دنبال می‌کنند. توصیه‌های آن‌ها را به‌عنوان مبنایی برای انتخاب‌های خود در نظر می‌گیرند، با آن‌ها مشورت می‌کنند و به طورکلی در حوزه مد و زیبایی آن‌ها را به‌عنوان مرجع و الگو انتخاب می‌کنند. البته این مرجع و الگو‌بودن گاهی به فراتر از مد و زیبایی تسری می‌یابد و فشن بلاگر‌ها در ناخودآگاه ذهن مخاطبان جوان و نوجوان به‌عنوان الگو‌هایی از زن مطلوب، زیبا و ایده آل قرار می‌گیرند. آن‌ها با توجه به دنبال کنندگان زیادی که دارند، افراد تأثیرگذار و صاحب‌نفوذی هستند. خودشان نیز با استفاده از تکنیک هایی، تلاش می‌کنند بیش‌از‌پیش خود را به‌عنوان الگو و مرجع، تثبیت کنند.

بلاگر‌ها این طور تظاهر می‌کنند که آنچه در صفحاتشان دیده می‌شود، زندگی عادی و روزمره آن هاست، اما در حقیقت این طور نیست و این صفحات محل فعالیت اقتصادی و کار آن هاست. به‌قول جامعه شناس معروف، بودریار، آنچه در صفحات آن‌ها دیده می‌شود واقعیت نیست؛ بلکه ساخت واقعیت یا بازسازی واقعیت است، واقعیتی که توسط عکاسان حرفه‌ای با صرف زمان‌های بسیار ساخته می‌شود. بسیاری از مخاطبان این صفحات حسرت زندگی و داشته‌های بلاگر‌ها را دارند؛ زیرا فکر می‌کنند آنچه می‌بینند زندگی واقعی و همیشگی این افراد است درحالی‌که آنچه بلاگر‌ها نمایش می‌دهند مانند آنچه در جلوی صحنه تئاتر می‌بینیم، است. جلوی صحنه همیشه مرتب و خوش آب و رنگ است، اما پشت صحنه این نمایش شبیه زندگی همه ماست؛ با همه کاستی‌ها و نقص ها.

بلاگر‌ها زاده رسانه‌های شخصی و شبکه‌ای هستند. هرچند  پیش از این نیز فعالیت و کسب‌وکار براساس و به‌علت شهرت وجود داشته است، امروزه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این امکان برای افراد بیشتری و به صورت راحت تری فراهم شده است. اینستاگرام با ساختار مبتنی بر تصویر و نمایشش بستر مناسبی برای ارائه مد و زیبایی است؛ زیرا ماهیت مد نیز بصری است. بلاگر‌ها با استفاده از آیتم‌هایی که در ظاهر و پوشش خود استفاده می‌کنند و در اینستاگرام نمایش می‌دهند، نوعی نظام معنایی و سبک زندگی مبتنی بر مصرف را خلق می‌کنند. این سبک زندگی منزلت و جایگاه افراد را نه براساس توانمندی و مهارت، نه دانش و نه ارزش‌های فردی و اخلاقی بلکه صرفاً براساس مصرف تعریف می‌کند. در چنین نظام ارزشی، هرچه بیشتر مصرف و خرید کنید، معتبرتر و باارزش‌تر هستید.

به طور خلاصه، می‌توان گفت بلاگر‌ها زن‌بودن و زن ایده آل‌بودن را در مصرف بیشتر و نمایش بیشتر خود و بدن زنانه تعریف می‌کنند. آن‌ها با وسوسه زیبایی، شادابی و جوانی وعده خوشبختی و لذت به زنان و دختران جوان می‌دهند؛ وعده‌ای که چندان با واقعیت سازگار نیست، زیرا دنیای بی پایان مصرف و مد هر روز محصولات تازه‌ای دارد و فرد مدام باید در تب‌وتاب و نگرانی برای به‌دست‌آوردن آن محصولات باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.