مادر مشهدی در هفته سی و سوم بارداری صاحب ۴ فرزند دختر شد حرم نوشت‌های یک خادمه | عزت نفس گمشده مادر نقد و بررسی فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» از نگاه دختران دهه هشتادی با حضور کارگردان دیدار دختران رسانه‌ای «شهربانو» با مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا انتقاد خزعلی از کمبود اساتید متخصص در حوزه مطالعات زنان انسیه شاه‌حسینی: حقوق زنان هنرمند برای آیت‌الله رئیسی مهم بود اینستاگرام روی موج بی‌اخلاقی افزایش تعداد فروشندگان ترمز بازار مسکن را کشید (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبرنگاران زن فلسطینی قربانیان ترورهای هدفمند اسرائیل بی‌بی منجمه؛ بانوی نامدار ایرانی در عرصه ستاره‌شناسی زنان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند؟ بیشتر کشته‌شدگان حمله به اردوگاه رفح زنان و کودکان بودند چالش‌های شیرین و سخت یک مادر با ۵ فرزند روایت روز‌های سخت انتظار مریم کنعانی برای پیوند کبد | شفایم را از امام رضا (ع) خواستم پوستر | نقش آفرینی بانوان در دولت شهید جمهور تحول در حوزه زنان با حمایت‌های شهید خدمت ماجرای یک خانواده ورزشکار امام‌رضایی | مادرانه‌های یک مربی خشکی پوست در دوران بارداری؛ علل، علائم و راه حل‌ها افزایش سطح فلوراید در بدنِ زنان باردار ضریب هوشی کودک را کاهش می‌دهد خزعلی: ایران در وضعیت بحرانی خشونت علیه زنان قرار ندارد بانوان باید سهم ۵۰ درصدی در اهدای خون داشته باشند
سرخط خبرها
MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند!

MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند!

  • کد خبر: ۲۲۸۳۷۱
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
محققان دقت MRI را برای تشخیص نارسایی قلبی در زنان بهبود بخشیدند و امکان تشخیص و درمان زودهنگام را فراهم کردند که می‌تواند به طور قابل توجهی بر روند بهبود بیمار تأثیر بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، یک مطالعه تحقیقاتی جدید و مهم، روند تشخیص نارسایی قلبی در زنان را بهبود بخشیده است و تشخیص زودهنگام را برای بسیاری از بیماران زن ممکن ساخته است. محققان به سرپرستی تیم‌هایی از دانشگاه‌های آنگلیا شرقی (UEA)، شفیلد و لیدز، توانسته‌اند دستگاه (MRI) را برای تشخیص نارسایی قلبی در زنان ارتقاء دهند و آن را دقیق‌تر کنند.

دکتر پانکاج گارگ، نویسنده اصلی این پژوهش، از دانشکده پزشکی نورویچ دانشگاه شرق آنگلیا و مشاور قلب و عروق در بیمارستان دانشگاه نورفولک و نوریچ، گفت: «با اصلاح روش، ما توانستیم ۱۶.۵ درصد بیشتر، زنان مبتلا به نارسایی قلبی را تشخیص دهیم. این روش نرخ تشخیص زودهنگام را افزایش می‌دهد، به این معنی که زنان بیشتری می‌توانند زودتر درمان نجات دهنده را دریافت کنند.»

در سال ۲۰۲۲، دانشگاه شرق آنگلیا و دانشگاه شفیلد تحقیقاتی را منتشر کردند که نشان داد چگونه می‌توان از اسکن MRI برای تشخیص نارسایی قلبی استفاده کرد و منجر به استفاده گسترده از این روش توسط پزشکان شد. وقتی قلب شروع به از کار افتادن می‌کند، نمی‌تواند خون را به طور موثر پمپاژ کند و بنابراین فشار در قلب افزایش می‌یابد.

دکتر گرت متیوز از دانشکده پزشکی نورویچ دانشگاه شرق انگلیس گفت: «در حال حاضر یکی از بهترین راه‌های تشخیص نارسایی قلبی اندازه‌گیری فشار داخل قلب با لوله‌ای به نام کاتتر است. اگرچه این روش بسیار دقیق است، اما یک روش تهاجمی است و بنابراین خطراتی برای بیماران دارد که استفاده از آن را محدود می‌کند. به همین دلیل، پزشکان تمایل دارند از اکوکاردیوگرام‌ها که بر اساس سونوگرافی است، برای ارزیابی عملکرد قلب استفاده کنند، اما در ۵۰ درصد موارد نادرست است. با استفاده از MRI، می‌توانیم تصاویر بسیار دقیق‌تری از نحوه کار قلب دریافت کنیم.»

این تیم توانست معادله‌ای ایجاد کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از یک اسکنر MRI به صورت غیرتهاجمی فشار در قلب را استخراج کنند. با این حال، استفاده قبلی از این روش در تشخیص نارسایی قلبی در زنان، به‌ویژه در بیماری‌های اولیه یا مرزی، آنقدر که محققان می‌خواستند دقیق نبود.

پروفسور اندی سویفت از دانشکده پزشکی و سلامت جمعیت دانشگاه شفیلد، یکی از نویسندگان این مقاله گفت: «قلب زنان از نظر بیولوژیکی با مردان متفاوت است. کار ما نشان می‌دهد که در نارسایی قلبی، قلب زنان ممکن است در پاسخ به افزایش فشار واکنش متفاوتی نشان دهد. نارسایی قلبی را می‌توان به طور متفاوت طبقه بندی کرد. زنان به طور نامتناسبی از نوعی نارسایی قلبی رنج می‌برند که در آن عملکرد پمپاژ قلب حفظ می‌شود، اما توانایی قلب برای استراحت و پر شدن از خون مختل می‌شود. اکوکاردیوگرافی واقعاً برای تشخیص این نوع نارسایی قلبی مشکل دارد. پیشرفت‌های تشخیصی حاصل از این کار جدید، تعداد بیشتری از این گروه خاص را قادر می‌سازد تا با دقت بیشتری تشخیص داده شوند و امیدواریم درمان‌های بهتری انجام شود.»

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.