چهار قاتل خاموش روابط در زندگی مشترک را بشناسید پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی طی ۳ سال گذشته دیدگاه نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در رابطه با حجاب و طرح «نور» چیست؟ دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه بانوان نگاه ویژه‌ای داشتند برپایی کارگاه‌های آموزشی غدیرشناسی برای بانوان زائر در حرم مطهر ریزش مو چه زمانی غیرطبیعی است؟ مادران نوزادان کم وزن بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند فرهنگ تمدنی ایران اسلامی باید الگوی جهانی شود اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش پنجم) خزعلی: نگاه تشریفاتی و ویترینی به زنها باید برداشته شود نخستین مجموعه «گیم‌نت» بانوان در مشهد راه‌اندازی شد دعوت بانوان نخبه کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش چهارم) پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | آیا می‌توانم بعد از فوت همسرم، مستمری پدر بازنشسته‌ام را برای خودم فعال کنم؟ نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد مادر باش و کارآفرین شو توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید رئیسی + جزئیات راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم
سرخط خبرها
خانم پرستار مشهدی از تجربه‌ شیرین مادر چهار فرزند بودن می‌گوید

خانم پرستار مشهدی از تجربه‌ شیرین مادر چهار فرزند بودن می‌گوید

  • کد خبر: ۲۲۹۲۷۷
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
پرستار بیهوشی شاغل در اتاق عمل زنان بیمارستان امام رضا (ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به حضور نشاط آفرین ۴ فرزند در زندگی مشترک با همسرش گفت: تَعدّد فرزندان می‌تواند به رشد و پرورش روانی هر چه بهتر آنها کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه، بازقندی از حضور فرزندان در زندگی مشترک، به عنوان عامل شور و نشاط در خانواده یاد کرد و گفت: وجود خواهر و برادر برای فرزند بسیار مؤثر است. فرزندان با داشتن خواهر و برادر علاوه بر اینکه، احساس تنهایی نمی‌کنند، در زندگی آینده حامی و پشتیبان یکدیگر نیز خواهند بود.

وی افزود: فرزندان دارای خواهر و برادر از رشد روانی عادی و طبیعی برخوردارند و از آنجا که، در کنار یکدیگر چالش‌های گوناگون را تجربه می‌کنند، با همکاری و همدلی سعی بر آن خواهند داشت که مشکل را حل کنند. لذا، توانایی مهارت حل مسأله را فرا خواهند گرفت. در نتیجه، چند فرزند‌ها نسبت به تک فرزند‌ها در زندگی آینده، قدرت حل مسأله در چالش‌های زندگی و تحمل و ظرفیت بالاتری خواهند داشت.

بازقندی در ارتباط با شیوه فرزند پروری خود نیز گفت: برای اینکه فرزندانم در مسیر صحیح قرار گیرند، همیشه سعی می‌کنم، ذکر و یاد خدا را در تمامی مراحل زندگی به آنها یادآوری کنم. همچنین، رعایت اصول اخلاقی مهم‌ترین نکته‌ای است، که همه فرزندان باید آن را رعایت کنند. رعایت این اصول اخلاقی شامل احترام به یکدیگر، ابراز محبت و رأفت، صبوری در مقابل مشکلات زندگی اعم از تحصیلی، مالی و... و نیز رعایت سایر موضوعات و مسائل اخلاقی است.

کارشناس پرستاری بیمارستان امام رضا (ع)، دغدغه‌های اقتصادی را عامل اصلی بی انگیزگی زوجین برای فرزندآوری عنوان کرد و افزود: در جامعه فعلی، که مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، زوجین برای فرزندان خود آینده مبهمی را متصور می‌شوند و لذا با توجه به این شرایط، انگیزه فرزند آوری در آنها کاهش یافته است. برای همه پدر و مادر‌ها داشتن فرزند، همیشه خوب و دوست داشتنی است، اما با توجه به شرایط اقتصادی امروز، چند فرزندی با مشکلاتی همراه خواهد بود، لذا با کاهش دغدغه‌های زندگی همچون رشد اقتصادی و ثبات شغلی، زوجین انگیزه برای فرزندآوری را خواهند داشت.

وی در عین حال تاکید کرد: پدر و مادر به یمن برکت وجود فرزندان مورد توجه خداوند قرار می‌گیرند، لذا والدین به دلیل وجود فرزندان، علاوه بر اینکه، از بسیاری بلایا و گرفتاری ها، مصون خواهند ماند، امید به زندگی نیز در آنها افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.