راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰ افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند از بانوان تأثیرگذار منتخب تقدیر خواهد شد برنامه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش اول) باید از توانمندی، قدرت و هوش بانوان در حوزه کارآفرینی استفاده کنیم «لایحه اهدای تخمک» ابلاغ می‌شود اجرای قانون جوانی جمعیت با کمک و نظارت مردم | اعطای تسهیلات فرزندآوری آسان شود مجاهدت همسران شهدا کمتر از شهادت نیست قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند
سرخط خبرها
مشخصات یک کرم ضدآفتاب خوب چیست؟

مشخصات یک کرم ضدآفتاب خوب چیست؟

  • کد خبر: ۲۲۹۹۹۴
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
آسیب‌های ناشی از اشعه‌های نور خورشید، تاثیرات قابل‌توجهی روی پوست ما می‌گذارند. امواج فرابنفش UV، علاوه بر اینکه به سلول‌ها و پروتئین‌ها آسیب می‌رسانند، روند طبیعی پیری پوست را تا ۸۰ درصد تسریع می‌کنند و موجب سرطان پوستی ملانوما می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، در هر سن‌وسالی که هستید و با هر نوع تایپ پوستی که دارید، فقط یک توصیه به شما می‌کنیم: خرید کرم ضد‌آفتاب و استفاده منظم و مکرر از آن. این محصول مراقبتی را باید در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود بگنجانید. در واقع، اگر متخصصان پوست روی یک چیز توافق داشته باشند، این است که ضدآفتاب یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به محافظت از پوست و سلامتی است. اگر بخواهید روی یک محصول برای پوست خود سرمایه‌گذاری کنید، باید ضدآفتاب باشد. این مرحله را شاید بتوان تنهانیاز واقعی در مراقبت از پوست دانست. در ادامه همراه ما باشید تا ویژگی‌های یک کرم ضدآفتاب خوب ایرانی آشنا شویم.

هنگام خرید کرم ضدآفتاب ایرانی به چه ویژگی‌هایی باید دقت کرد؟

۱. طیف گسترده باشد: اول از همه، یک کرم ضدآفتاب ایرانی با محافظت گسترده انتخاب کنید. این تنها نوع ضدآفتابی است که در دستورالعمل‌های آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه شده است و دلیل خوبی هم دارد: از پوست شما در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می‌کند. تابش خورشیدی که هر روز به ما می‌رسد از پرتو‌های مختلفی تشکیل شده که به روش‌های متفاوت روی پوست ما تأثیر می‌گذارد. اشعه‌های UVA تا حد زیادی مسئول پیری زودرس پوست هستند، بنابراین تغییراتی را در پوست ایجاد می‌کنند، مانند ظاهرشدن چین‌وچروک و لکه‌های خورشید. اشعه‌های UVB گاهی اوقات پرتو‌های سوزان نامیده می‌شوند، زیرا عامل آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست شما هستند. هر دو نوع پرتو می‌توانند در خطر ابتلا به سرطان پوست نقش داشته باشند. بنابراین، برای ایجاد یک محافظت همه جانبه، حتما از کرم‌های ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید.

۲. دارای درصد SPF مناسب باشد: یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد کرم ضد آفتاب این است که اگر پوست رنگی دارید، نیازی به استفاده از SPF بالا ندارید. اما، AAD توصیه می‌کند که همه افراد باید حداقل از SPF ۳۰ استفاده کنند. SPF یا فاکتور محافظت در برابر نور خورشید، اندازه‌گیری مدت زمانی است که کرم ضد آفتاب شما به محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید کمک می‌کند. هنگام انتخاب خود، بهتر است به دنبال SPF بالاتر مانند ضد آفتاب با SPF ۵۰ یا SPF ۵۰+ باشید، زیرا این کار زمان سوختن پوست شما را در زیر نور مستقیم خورشید به تعویق می‌اندازد.

۳. حاوی مواد تقویت کننده پوست باشد: ویژگی دیگری که یک ضد آفتاب ایرانی خوب میتواند داشته باشد این است که حاوی مواد اضافی‌ای باشد که سلامت کلی پوست را تقویت می‌کند. برای اینکه از کرم ضد آفتاب خود حداکثر بهره را ببرید، به دنبال محصولاتی باشید که علاوه بر محافظت از پوست در برابر امواج نور خورشید ویژگی‌های تقویتی مانند ضدلک، ضد چروک، آنتی اکسیدان و آبرسانی داشته باشند. تولید کننده‌ها در فرمولاسیون محصولات خود پپتید‌هایی را برای کمک به نشانه‌های پیری زودرس پوست و آنتی اکسیدان‌ها را برای محافظت بیشتر در برابر آسیب‌های اکسیداتیو پوست اضافه می‌کنند.

۴. ترکیبات مضر نداشته باشد: وقتی یک کرم ضد آفتاب ویژگی‌های مورد نظرتان را داشته باشد، قطعا میخواهید هر روز از آن استفاده کنید و اینجاست که دیدگاه‌های متخصصین پوستی مطرح میشود. متخصصان پوست همیشه درصدد آخرین نوآوری‌ها در بافت محصول هستند، مانند کرم‌های ضدآفتاب ۱۰۰ ٪ مینرال که رد چرب و سفیدی از خود باقی نمی‌گذارند. ضدآفتاب‌های معدنی هم چنین ترکیبات مضر ثابت شده در مواد تشکیل‌دهنده ضدآفتاب شیمیایی را ندارند.


جمع‌بندی:

برای کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید و پیری زودرس، استفاده از انواع کرم ضد آفتاب مورد تایید پزشکان میتواند یک نقطه شروع عالی باشد. به یاد داشته باشید، خورشید حتی یک روز هم مرخصی نمی‌گیرد! پس لزوم استفاده از ضد آفتاب در پاییز و زمستان نیز هم چنان و قوت خود باقی است. بنابراین، هر نوع ضدآفتابی را که انتخاب می‌کنید، روزانه و به‌خوبی استفاده کنید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.