روایت هایی مستندگونه از اهدای طلا توسط زنان به محور مقاومت در کتاب «جان و دل» صدور پیام دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خطاب به بانوان و مادران ایرانی| امروز پیام نذر‌های مادران ایران به جهانیان رسیده است مهم‌ترین مأموریت زن تراز انقلاب اسلامی چیست؟ نقش مهم وراثت در چندقلوزایی اشک عشق پای دوخت ۱۳هزار لباس برای مراسم جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) در حرم مطهر رضوی پیمان عاشقانه زوج‌های مشهدی در دل روز‌های جنگ تربیت بانوان کنشگر بین‌المللی، اولویت مهمی برای دوران پساجنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به ایران مشهدی‌ها الگویی از مقاومت، امید و عشق به زندگی در سایه جنگ شهادت یاسمین باکوئی در حملات رژیم صهیونیستی، داغی بر دل دانشگاه شریف شهدای پزشک زن ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی را بشناسیم؟ توصیه‌های یک روانشناس برای پر کردن اوقات فراغت کودکان با رویکردی هوشمندانه خانواده‌های شهدا «خاکریز دوم» در برابر دشمنان هستند ۱.۸ میلیون بانوی در  سن باروری، مخاطب طرح ملی آمایش امید در  مشهد درباره عوارض سزارین‌های تقویمی| تنها ۲ تا ۳ درصد سزارین‌ها به درخواست مادر است خرده‌روایت‌هایی از زبان ۴۰ زن و همسر بازمانده از فاجعه انفجار هم‌زمان ۴ هزار پیجر در لبنان در کتاب «دشواری مبارک» سهم خراسان جنوبی از تسهیلات فرزندآوری تنها ۰.۴۵ درصد است زنان، کنترل‌گران عاطفی جامعه در بحبوحه جنگ مادر، روح خانه ایرانی و زیرساخت آن است
سرخط خبرها
بالیوود ایرانی!

بالیوود ایرانی!

  • کد خبر: ۲۳۲۹۶۳
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
چند روز گذشته، پخش قسمت جدید یکی از سریال‌های نمایش خانگی که در آن رقص مشترک مرد و زنی را به نمایش گذاشت، جنجال‌برانگیز شد؛ اتفاقی که در تاریخ سینما و تلویزیون ایران پس از انقلاب مسبوق به سابقه نبوده است.

در سال‌های اخیر، قبح‌شکنی‌های متعددی در قاب جادویی به نمایش درآمده است؛ از عادی‌سازی روابط زن و مرد تا تکه‌پرانی‌های جنسی متعدد در فیلم‌ها که هرچند بیشتر آن‌ها جنبه طنز داشته، اما گاهی از حد و حدود عرف جامعه فراتر رفته که منجر به توقیف برخی از فیلم‌ها نیز شده است.

بسیاری از کارگردانان و اهالی سینما که سلبریتی‌شدنشان را مدیون قاب تلویزیون هستند، اکنون به سینمای خانگی و پلتفرم‌های نمایش خانگی روی آورده‌اند و برای جلب نظر مخاطب نه از محتوا و فرم، بلکه از آرایش‌های غلیظ و زننده و عادی‌سازی روابط زن و مرد بهره می‌جویند. فیلم‌هایی که بعضاً از جانب منتقدان سینما نیز فاقد محتوا شناخته می‌شوند و اثرات مخرب آن‌ها بر خانواده‌ها به‌کررات گوشزد شده و می‌شود. 

همه می‌دانیم که قاب جادویی تلویزیون و سینما در تمام دنیا، یکی از مهم‌ترین بستر‌هاییست که به ساخت فرهنگ در یک جامعه کمک کرده است. جوامعی که به‌استناد فیلم‌هایشان، روزگاری شاهد پوشش کامل از بانوانشان بودیم یا مردانی که با غیرت خود، جامعه مردسالار را نشان می‌دادند، یا جوامعی که سیگار‌کشیدن زنان در آن قبیح شناخته می‌شد و زنانی که در فیلم‌ها سیگار به دست می‌گرفتند به‌نوعی زنان روسپی در فیلم شناخته می‌شدند، اکنون فیلم‌هایشان به جایی رسیده که تماشای آن‌ها با خانواده امکان‌پذیر نیست. 

حالا انگار این انحطاط فرهنگی به فیلم و سینمای ایران هم رسیده است. زنانی که در جایگاه مادر، معلم، مربی و بزرگ‌تر در فیلم ظاهر می‌شوند، اما سیگار به دست می‌گیرند یا لباس‌های زننده می‌پوشند یا با آرایش‌های غلیظشان و رفتار‌های اروتیک، فرهنگ جدیدی را در کشورمان به‌مرور می‌گسترانند. البته که انگشت اتهام به‌تنهایی به سوی بازیگران زن سینما و تلویزیون نیست و قطعاً در این میان، تمامی عوامل که از همه مهم‌تر کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده هستند، مقصرند و صد البته مقصران اصلی نهاد‌های ناظر و ارائه‌دهنده مجوز به این فیلم‌ها هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه به این نوع فیلم‌ها مجوز ساخت و پخش می‌دهند. 

حال سؤال اینجاست که عادی‌سازی برخی مسائل در فیلم‌ها ازجمله شل‌حجابی‌ها و دست‌زدن و گرفتن دست نامحرم و حالا هم که رقص زن و مرد، و این نوع قبح‌شکنی‌ها تا کجا قرار است ادامه پیدا کند؟ یک بار برای همیشه مسئولان وزارت ارشاد برای مردم شفاف کنند که هدفشان از دادن مجوز به این نوع فیلم‌ها و سریال‌ها چیست و قرار نیست کلاهشان را بالاتر بگذارند؟

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.