مرکز رصد زنان و خانواده راه‌اندازی شد مهم ترین نکات درباره شیوه تربیت فرزندخوانده جشن تولد خصوصی با ۷۰ هزار تماشاگر اینستاگرامی! پادکست | دنیای عروسکی در دل خانه‌های «گوندوک» مشکلات زنان کارگر چیست؟ هشدار شیوع بالای پوکی استخوان در زنان ایرانی ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید سید هاشم خادمیان گوی و میدان در اختیار بانوان خانه‌دار زایمان در آب؛ آری یا خیر؟ باور‌های غلط درباره لاغرشدن | از شام‌نخوردن تا جایگزینی میوه واگذاری «فرزندخواندگی» کودکان اتباع خارجی بی‌سرپرست امکان‌پذیر شد مادران باردار؛ ویار کنید، اما نه زیاد! نمود‌های زنانه‌نویسی در ادبیات داستانی ایران | رشد نویسندگان زن بعد از انقلاب اسلامی اصولی پول قرض بده تا به دردسر نیفتی والدین تراکتوری؛ عامل ایجاد نافرمانی و لجبازی کودکان ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید احمد شریفی پدیده سالمندی زنانه بحران آینده کشور است | قصه و غصه مادربزرگ‌های تنها برگزاری آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده در خراسان رضوی بانویی شریف در کربلا که کمتر کسی آن را می‌شناسد | طبیبه اهل بیت (ع) بانوان، روایتگر اربعین | دومین نشست رسانه‌ای «دعوتم کن اربعین» برگزار شد تأثیرات عمیق زخم‌های روانی دوران کودکی بر زندگی بزرگسالی
سرخط خبرها
مرکز رصد زنان و خانواده راه‌اندازی شد

مرکز رصد زنان و خانواده راه‌اندازی شد

  • کد خبر: ۲۴۲۲۲۰
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
مرکز رصد زنان و خانواده با هدف بررسی شاخص‌های جنسیتی و گردآوری داده‌های آماری در حوزه زنان در معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده راه‌اندازی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آیینی که با حضور انسیه خزعلی معاون ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده و زهرا پزشکیان دختر رئیس‌جمهور برگزار شد، مرکز رصد زنان و خانواده راه‌اندازی شد.

این مرکز قرار است ضمن رصد شاخص‌های مربوط به عدالت جنسیتی، نسبت به گردآوری اطلاعات و داده‌های آماری در حوزه زنان اقدام نماید.

حوزه زنان، حوزه‌ای ظریف و حساس است 

فاطمه محمدبیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در جریان رونمایی از این مرکز با اشاره به عبارت عدالت جنسیتی که در یکی از جداول برنامه‌های این مرکز درج شده بود، اظهار داشت: حوزه زنان به‌شدت ظریف است و تک‌تک اصطلاحات و آمار با کوچک‌ترین جابه‌جایی، ممکن است محتوای دیگری را به مردم برساند.

وی با بیان اینکه قرار بود ایجاد این مرکز در دولت سیزدهم اتفاق بیفتد، از معاونت زنان ریاست‌جمهوری برای راه‌اندازی این مرکز قدردانی و تأکید کرد: اشکالاتی در کار وجود دارد که طبیعی است و باید اصلاح شود.

آمار مرکز رصد قابلیت ارائه به مجامع بین‌المللی را دارد 

انسیه خزعلی، معاون ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در این آیین بر ضرورت عدالت در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: در شغل منعطف در برنامه هفتم پیشرفت، بحث برابری مطرح نیست، بلکه بحث عدالت مطرح شده است.

وی افزود: همچنین در قانون کار، وضعیت باید به‌گونه‌ای باشد که به بانوان و خانواده آنان صدمه‌ای وارد نشود.

وی بحث آمار را برای برنامه‌ریزی صحیح و ارائه آمار درست به مجامع بین‌المللی ضروری دانست و با اشاره به آمار ارائه‌شده در خصوص رتبه۱۴۳ ایران در شکاف جنسیتی گفت: علت این آمار این است که اطلاعات ایران به‌درستی به این مجامع منتقل نشده است.

خزعلی مرکز رصد زنان و خانواده را مرجعی برای ارائه آمار معتبر به مجامع بین‌المللی برشمرد و افزود: یکی از فعالیت‌های این دوره معاونت، رصد دستگاه‌ها برای اعمال قانون، و نظارت اجرای برنامه‌های تصویب‌شده ستاد ملی زن و خانواده است که در رصدی که هر شش ماه یک‌بار انجام شد، باید گفت مواردی که در این دولت تصویب‌شده به خوبی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم همه قوانین مجلس شورای اسلامی و قوانین مرتبط با ازدواج قابلیت اجرا داشته باشد.

خزعلی هماهنگی معاونت زنان با سایر دستگاه‌های اجرایی را از تاکیدات رئیس‌جمهور شهید عنوان کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.