عمل موفقیت آمیز پیوند مغز استخوان کودک ۷ ساله مشهدی به خواهرش زندگی بخشید دختر مشهدی فاتح رتبه نخست کنکور فنی‌وحرفه‌ای کشور شد فوتبالیست‌های خراسانی در لیگ قهرمانان آسیا جای گرفتند «آخرین فرصت» به قلم یک بانوی نویسنده به چاپ هفتم رسید «خانه‌داری»، شغلی که در هیچ صنفی جای نمی‌گیرد | ارزش خونه به «خانم خونه» است کنسروجات ناسالم را چگونه تشخیص بدهیم؟ شکست مدافع عنوان قهرمانی در هفته دوم در لیگ برتر هندبال بانوان دلالی در  عالم فرزندآوری | وقتی پای سودجویان به خریدوفروش تخمک باز می‌شود ورود زنان نسل زِد به مشاغل فنی | شبکه‌های اجتماعی در سیطره بانوان روایتی از دختران نصر‌الله | اجتماع دختران دهه هشتادی برای آزادی قدس در حرم مطهر رضوی تحصیل ۷۰۰ بانو در بخش غیرحضوری و مجازی جامعه الزهرا(س) «نفس»، جان ۶ هزار جنین را نجات داد سرقت ناکام ارثیه پدری توسط دختر جوان نکات مهمی که زوج‌های جوان قبل از اقدام به بارداری بایدبدانند ۳۰ درصد زنان ایرانی دچار فقر آهن هستند ویدئو | نظر دختر دبستانی درباره حمله ایران به رژیم صهیونیستی: «واقعا حقشون بود» تحول جریان نخبگانی زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همدلی و همراهی همسر موجب شکوفایی زنان کارآفرین می‌شود آیا نوشیدن چای زیاد باعث کاهش باروری می‌شود؟ یائسگی زودهنگام خطر ابتلا به بیماری‌های خودایمنی به دنبال دارد پیروزی دختران فرش مشهد در لیگ نوجوانان کشور
سرخط خبرها
ورود زنان نسل زِد به مشاغل فنی | شبکه‌های اجتماعی در سیطره بانوان

ورود زنان نسل زِد به مشاغل فنی | شبکه‌های اجتماعی در سیطره بانوان

  • کد خبر: ۲۹۲۴۵۸
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
زنان نسل زِد رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان عامل شماره یک مسیر شغلی خود رتبه‌بندی کرده‌اند و اکنون به‌اندازه همتایان مرد خود، به اشتغال در حرفه‌های فنی علاقه‌مند هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، نیوزویک در گزارشی به ورود نسل زد به مشاغل فنی که در گذشته بیشتر در اختیار مردان بود پرداخته و تاکید دارد شبکه‌های اجتماعی در این تغییر نگاه اثرگذار بوده است.

در این گزارش آمده است.

آمار‌های جدید نشان می‌دهد که زنان نسل زِد با علاقه مندی به مشاغل فنی و تجاری، تغییر بزرگی را نسبت به نسل‌های قبلی ایجاد کرده اند.

بر اساس گزارش سالانه دوم شرکت فناوری خانگی Thumbtack، در حالی که از لحاظ تاریخی، مردان بر این تجارت‌ها تسلط داشته اند، رسانه‌های اجتماعی ممکن است علاقه جدیدی به این نقش‌ها در میان زنان ایجاد کرده باشد.

زنان نسل زِد رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان عامل شماره یک مسیر شغلی خود رتبه‌بندی کرده اند و اکنون به‌اندازه همتایان مرد خود به شغلی در حرفه‌های فنی علاقه‌مند هستند.

کوین تامپسون، کارشناس امور مالی و مدیرعامل و بنیانگذار گروه ۹i کپیتال، به نیوزویک گفت: «فشار قابل توجهی به سمت برابری جنسیتی صورت گرفته، به طوری که بسیاری از مشاغل سنتی تحت سلطه مردان اکنون زنان را به خود جذب کرده است.»

او افزود: «علاوه بر این تغییر فرهنگی، مشاغل، آموزش حین کار و مسیر‌های شغلی سودآور را ارائه می‌دهند که برای کسانی که به دنبال اجتناب از هزینه‌های بالای تحصیل در دانشگاه هستند جذاب است. زنان جوان بیشتری یادگیری در حین کار را نسبت به تحصیلات در دانشگاه ارجحیت می‌دهند. شناخت فرصت‌های مالی و امنیت شغلی ناشی از تجارت در این زمینه بیشتر است.»

افرادی که درگذشته در این مشاغل کار می‌کردند نیز تفاوت را متوجه شده اند. حدود ۶۰ درصد گفته اند که مشاغل آنها در حال تبدیل شدن به «اینستاگرامی شدن» است و ۷۷ درصد از نسل زِد گفته اند که توجه بیشتری را به معاملات تخصصی در رسانه‌های اجتماعی جلب کرده اند و تعداد پست‌ها سالانه ۵۲ درصد در پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram افزایش یافته است.

تامپسون گفت: «شبکه‌های اجتماعی صنعت تجارت را با ارائه یک دریچه به روز، قابل دسترس‌تر کرده است. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهند که واقعیت‌های روزانه این حرفه‌ها را ببینند، موانع را از بین ببرند و زنان جوان راحت‌تر تصور می‌کنند که در این نقش‌ها موفق خواهند بود.»

رواج در سایت‌ها ممکن است باعث افزایش احترام به تجارت‌هایی شود که گاهی اوقات در گذشته به تحقیر می‌شد. حدود ۸۴ درصد از این نسل و والدین آنها احترام زیادی برای مشاغل تخصصی در نظرسنجی ابراز کردند و ۶۷ درصد از نسل زِد گفتند که رسانه‌های اجتماعی علاقه خود را به این زمینه‌ها افزایش داده اند.

مارک هدستروم، مدیر اجرایی ائتلاف مشاغل حرفه ای، به نیوزویک گفت: «برای زنان جوان دیدن افرادی مانند آنها که با دستان خود کار می‌کنند، درآمد عالی کسب می‌کنند و به معنای واقعی کلمه کار را انجام می‌دهند، الهام‌بخش و چشم‌نواز است.»

منبع: اقتصاد ۱۰۰

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.