درباره تنها زن ایرانی امدادگر و تک‌تیرانداز در دوران دفاع مقدس ایده پزشکی بانوی ایرانی باعث برگزیده شدنش در رویداد جهانی شد بزرگترین مجموعه ابتذال جنسی و استثمار زنان در دست اسرائیل اقدام به موقع مامور پست، زن میانسال را از مرگ نجات داد سوءاستفاده‌ روانی و بهره‌کشی عاطفی چیست؟ پیروزی دختر تنیس‌باز ایران در آخرین بازی مرحله گروهی انتخابی مسابقات رولان گاروس جوانان در ژاپن استقبال بانوان مشهدی از دومین کارگاه آموزشی سفیران فرهنگی | سلیمی: مشهد می‌تواند مرکز دیپلماسی شهری در حوزه زن و خانواده در کشور باشد نگاه اسلام به حضور اجتماعی زنان ضرورت غربالگری و معاینه‌های دوره‌ای برای سلامتی بانوان | خانم عزیز! مراقب سلامتی خودت باش اجلاسیه دانش‌آموزی شهدای وحدت در مشهد  بانوی تصویرگر ایرانی در جمع نامزدهای جایزه «آسترید لیندگرن» قرار گرفت مستند «کتایون» زندگی از مهاجرت بانوی در حاشیه شهر شیراز می گوید حدود ۳۱ درصد زنان ایرانی چاق هستند تجربه دو نقش متفاوت ترلان پروانه در دو سریال شبکه خانگی که جمعه‌ها پخش می‌شود جایزه نوآوری آزاده ویژه استارتاپ هایی که زنان بنیان گذاری کردند نگاه دولت و مجلس درتدوین واجرای سیاست‌های حمایتی به زنان تشریفاتی است ترفندهای ساده برای چیدمان پذیرایی مربع ۵۰ متری منزل بانوی کرمانشاهی با تهیه آش عباسعلی کرمانشاه در هفدهمین جشنواره آش ایرانی رتبه برتر را کسب کرد بزرگترین رویداد هنر خوشنویسی زنان ایران در برج آزادی برگزار می‌شود
سرخط خبرها
درباره تنها زن ایرانی امدادگر و تک‌تیرانداز در دوران دفاع مقدس

درباره تنها زن ایرانی امدادگر و تک‌تیرانداز در دوران دفاع مقدس

  • کد خبر: ۲۹۵۳۴۴
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
آمنه وهاب‌زاده، جانباز ۷۵درصد دوران دفاع مقدس، یکی از بانوانی است که دوشادوش مردان در جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور پیدا کرد و در دوره‌های نظامی و اطلاعاتی آموزش شرکت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وهاب‌زاده متولد اردبیل است. او در دوران کودکی به دلیل شغل پدر همراه با خانواده خود در کشور عراق و در شهر سامرا زندگی می‌کرد. پدر این بانوی مبارز به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی با یاران امام خمینی (ره) در نجف و کاظمین ارتباط داشت و این تعاملات در شکل گیری شخصیت او تاثیر بسزایی داشت. وهاب زاده در ۱۵سالگی پدر خود را در عراق از دست داد و به دلیل فعالیت علیه رژیم پهلوی از طرف استخبارات رژیم بعث به ایران تبعید و پس از مدتی وارد مبارزه سیاسی علیه حکومت شاهنشاهی شد و با آقای عسگراولادی و نعیمی همکاری داشت.

ماجرای تنها زن ایرانی امدادگر و تک تیر انداز در دوران دفاع مقدس چه بود؟

وهاب زاده پس از آغاز جنگ تحمیلی به عنوان مسئول تحویل شهدا در بیمارستان امام خمینی (ره) در تهران مشغول به کار شد. در بحبوحه انقلاب اسلامی و اوایل جنگ تحمیلی به دلیل نیاز به حضور نیرو‌های انقلابی پیشنهادات زیادی برای پست‌های مهم‌تر به وی داده شد؛ مسئولیت امورخواهران در جهاد سازندگی کرج، مسئول گروه خواهران در ستاد نماز جمعه تهران و مسئولیت حفاظت و امنیت خواهران نماز جمعه تهران از جمله مسئولیت‌هایی بود که او بر عهده داشت.

این بانوی مجاهد پس از شروع جنگ در دوره‌های مختلف نظامی در پادگان جی تهران ثبت نام کرد و به مدت چهار ماه دوره‌هایی اعم از آموزش سلاح‌های سنگین، رانندگی تانک، عبور از دیوار مرگ، سقوط آزاد، تاکتیک‌های رزمی و رزم شب را فرا گرفت و پس از آن به عنوان امدادگر به جبهه جنوب اعزام شد و در بیمارستان پتروشیمی مشغول به کار شد. وهاب زاده به زبان‌های عربی و انگلیسی مسلط بود و در دوره‌های نظامی و اطلاعاتی آموزش دیده بود، به همین دلیل به ماموریت‌های برون مرزی در شهر‌های مختلف عراق در گروه جنگ‌های نامنظم شهید چمران اعزام می‌شد.

اولین مجروحیت وهاب زاده از ناحیه شکم و پهلو هنگام شبیخون رژیم بعث به ایستگاه عملیات آبادان اتفاق افتاد که بسیاری از رزمندگان در آن شبیخون به شهادت رسیدند. همچنین در عملیات والفجر یک زمانی که منطقه فکه مورد حمله شیمیایی قرار گرفت، مجروح شد.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.