حضور و هم‌افزایی بانوان نخبه رضوی در بوستان ریحانه مشهد برپایی موکب «محبّان‌الرضا(ع)» با مشارکت و همکاری امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی درباره ضرورت حضور ماماها در  دوران بارداری و  زایمان | چرا ماما نه؟ چند گرم طلا منجر به قتل بانوی مجری شبکه افق شد هویت قاتل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه خبری الجزیره فاش شد مرگ ۲.۲ مادر در هر ۱۰۰ هزار زایمان سزارین پایان رقابت‌های اسکواش یزدکاپ قهرمانی بانوان ایران با قهرمانی فرشته اقتداری حضور زینب‌گونه زنان مقاومت در دفاع از جبهه حق بازی مقابل فیلیپین اصلاً ساده نبود انتشار مواد شیمیایی سمی سرطان‌زا ناشی از اجاق‌گاز روشن در خانه، خطری بزرگ برای سلامت کودکان لزوم تذکر بانک مرکزی به بانک‌ها برای تسریع در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان برگزاری جشنواره تفریحی‌ورزشی «شهردخت» با محوریت دختران مشهدی در ۵ بوستان مشهد نقش دختران در بهبود آینده کشور چیست؟ پیروزی شاگردان سلیمانی در اولین دیدار برابر فیلیپین در جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا حضور ۵ هزار نونهال قرآنی در ششمین محفل «غنچه‌های رضوی» در حرم امام رضا (ع) درخواست برقراری حق اولاد و عائله‌مندی برای بانوان شاغل و حمایت از حقوق برابر زن و مرد آشنایی با روش‌های پیشگیری از گسترش علائم آلرژی در کودکان
سرخط خبرها
بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال

بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال

  • کد خبر: ۳۲۷۲۹۶
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۱
یک کارشناس مسائل اقتصادی و بازار کار با بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال، گفت: بانوان از طریق پلتفرم‌های دیجیتال، می‌توانند در کنار خانه‌داری، فعالیت‌های تأثیرگذاری هم در این عرصه انجام دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید حاج‌اسماعیلی اظهار کرد: امروزه فرصت‌های جدیدی در عرصه‌های فناوری، مشاغل اینترنتی و فضای مجازی برای زنان مطرح می‌شود و آنها در این بخش‌ها می‌توانند خیلی کارآمدتر از مردان باشند.

وی با اشاره به توسعه اقتصاد کشور از طریق مشاغل مختلف از جمله شغل‌های خانگی که عمدتا توسط بانوان در منزل انجام می‌شود، بیان کرد: دو گروه در بازار کالا‌های تولید شده در مشاغل خانگی را خریداری می‌کنند؛ گروه اول عموم مردم هستند که به تناسب زمانی و در روز‌های خاص در این عرصه تأثیرگذار هستند. این درحالی است چنانچه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند، چنین محصولاتی هم از سبد خانوار‌ها حذف می‌شود و این لطمه‌ای است که به تولیدات حوزه مشاغل خانگی وارد می‌شود. گروه دوم هم گردشگران هستند که در عرصه داخلی و خارجی از خریداران این کالا‌ها محسوب می‌شوند.

این کارشناس مسائل اقتصادی و بازار کار با اشاره به ایجاد فرصت‌های جدیدی که در اقتصاد دیجیتال برای بانوان در دنیای امروز وجود دارد، تاکید کرد: این مشاغل می‌تواند در مسیر فعالیت‌های خانه‌داری آنان شکل بگیرد. بانوان بدون نیاز به حضور در محل‌های دیگر می‌توانند در این مشاغل نقش‌آفرین باشند. البته فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در عرصه اقتصاد دیجیتال مطرح است. زنان از طریق همین پلتفرم‌های دیجیتال، می‌توانند در کنار خانه‌داری، فعالیت‌های تأثیرگذاری هم در این عرصه انجام دهند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.