پیچیده شدن بیش از حد ازدواج در جامعه، یکی از دلایل اصلی گریز جوانان از ازدواج زنان مسلمان، آغازگر جامعه توحیدی هستند کسب رتبه دوم نماینده زنان ایران در ماده ۱۰۰ متر با مانع در بیست‌وششمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا افزایش حضور زنان در بخش‌های مدیریتی مشاغل دانش بنیان در آینده‌ای نزدیک وظیفه زنان برای مقابله با تهاجم فرهنگی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب ارسال ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه پنجمین همایش بین المللی رسالت زن در تحولات اجتماعی یادگیری سرفصل‌های کلیدی زندگی توسط دانشجویان دختر با برگزاری رویداد ملی دخترانه انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی فوتسال بانوان حضور در بازی‌های پاراآسیایی ناگویا ژاپن و پارالمپیک لس آنجلس، اهداف مهم تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران شناسایی ۵۱ هزار زن سالمند تنها در ۱۹ استان کشور حج، فرصتی بی‌نظیر برای تربیت بانوان مسلمان حج فرزندآوری و افزایش موالید، یکی از ضرورت‌های کلیدی کشور ۳۰۰۰ وقف توسط بانوان در کشور به ثبت رسیده است یائسگی زودرس موجب افزایش خطر دیابت می‌شود ازدواج ساده است یا پیچیده؟ | نکات مهمی که جوانان قبل از ازدواج باید بدانند راهکار‌های اسلامی برای مادران در تربیت آرام فرزندان اعلام برنامه جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۵ بررسی تجربه تاریخی زنان در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی لزوم ورود اقتصاددانان به طرح کاهش سقف مهریه به ۱۴ سکه
سرخط خبرها
بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال

بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال

  • کد خبر: ۳۲۷۲۹۶
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۱
یک کارشناس مسائل اقتصادی و بازار کار با بررسی نقش زنان در اقتصاد دیجیتال، گفت: بانوان از طریق پلتفرم‌های دیجیتال، می‌توانند در کنار خانه‌داری، فعالیت‌های تأثیرگذاری هم در این عرصه انجام دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید حاج‌اسماعیلی اظهار کرد: امروزه فرصت‌های جدیدی در عرصه‌های فناوری، مشاغل اینترنتی و فضای مجازی برای زنان مطرح می‌شود و آنها در این بخش‌ها می‌توانند خیلی کارآمدتر از مردان باشند.

وی با اشاره به توسعه اقتصاد کشور از طریق مشاغل مختلف از جمله شغل‌های خانگی که عمدتا توسط بانوان در منزل انجام می‌شود، بیان کرد: دو گروه در بازار کالا‌های تولید شده در مشاغل خانگی را خریداری می‌کنند؛ گروه اول عموم مردم هستند که به تناسب زمانی و در روز‌های خاص در این عرصه تأثیرگذار هستند. این درحالی است چنانچه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند، چنین محصولاتی هم از سبد خانوار‌ها حذف می‌شود و این لطمه‌ای است که به تولیدات حوزه مشاغل خانگی وارد می‌شود. گروه دوم هم گردشگران هستند که در عرصه داخلی و خارجی از خریداران این کالا‌ها محسوب می‌شوند.

این کارشناس مسائل اقتصادی و بازار کار با اشاره به ایجاد فرصت‌های جدیدی که در اقتصاد دیجیتال برای بانوان در دنیای امروز وجود دارد، تاکید کرد: این مشاغل می‌تواند در مسیر فعالیت‌های خانه‌داری آنان شکل بگیرد. بانوان بدون نیاز به حضور در محل‌های دیگر می‌توانند در این مشاغل نقش‌آفرین باشند. البته فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در عرصه اقتصاد دیجیتال مطرح است. زنان از طریق همین پلتفرم‌های دیجیتال، می‌توانند در کنار خانه‌داری، فعالیت‌های تأثیرگذاری هم در این عرصه انجام دهند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.