بهروزآذر: منعی برای صدور گواهینامه موتور برای بانوان وجود ندارد + فیلم هشدار درباره سردی روابط زوجین؛ وقتی حضور فیزیکی بدون حضور عاطفی کافی نیست لاجوردی: قانون عفاف و حجاب باید تعیین تکلیف شود مامان‌های مدرسه‌ای | راهکار‌هایی برای مادرانی که فرزند مدرسه‌ای دارند سحرِ آب | بانوی روشندلی که با «قورباغه طلایی» مدال‌ها را درو می‌کند نتایج یازدهمین قرعه‌کشی ایران خودرو مادران اعلام شد+جزییات «ابریشم‌باف»، روایتی زنانه از حماسه نوغان در سایه خورشید هشتم هفته یازدهم لیگ برتر بسکتبال بانوان برگزار شد| پیروزی نماینده مشهد برابر تیم فرآور شریف سبز آشنایی با فواید مصرف کلم بروکلی برای سلامت بانوان آغاز اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال بانوان برای حضور در جام ملت‌های آسیا از ۷ دی ماه ۱۴۰۴ افزایش خطر زایمان زودرس با وزن گیری کمتر از حد انتظار در دوران بارداری ناکامی هیات فوتبال خراسان رضوی در هفته هشتم لیگ برتر فوتسال زنان پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | از انحصار وراثت تا اطاله دادرسی سلطنت زرنگار، دختری که با درس‌خواندن، راه آموزش دختران مشهد را هموار کرد این‌گونه مادر شدم | روایت پرفرازونشیب ناباروری، درمان و فرزندپذیری
سرخط خبرها
زنان ، قلب تپنده انتقال فرهنگ عاشورا

زنان ، قلب تپنده انتقال فرهنگ عاشورا

  • کد خبر: ۳۴۲۷۸۶
  • ۱۶ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۰
به گفته یک کارشناس ارشد فلسفه اسلامی، زنان نه تنها حاملان مکتب فرهنگی قیام عاشورا هستند بلکه با خلاقیت‌های زنانه مثل طراحی پوسترهای دیجیتال، کلیپ‌های عزاداری پیام عاشورا را به زبان نسل جوان ترجمه می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صفا قادری اظهار کرد: در جامعه‌ای که زنان مسلمان، میراث‌داران فرهنگ عاشورایی هستند، نقش آنان در تربیت نسل نوین، فراتر از یک همراهی ساده است.

وی نقش زنان در محرم را باید «قلب تپندهٔ انتقال فرهنگ عاشورا» دانست و گفت: این تأثیر را می‌توان در سه سطح  انتقال عاطفی-تربیتی ؛ حفظ اصالت‌ها با روش‌های نوین و تبدیل سوگواری به کنش اجتماعی مورد بررسی قرار داد.

این کارشناس ارشد فلسفه اسلامی با اشاره به خلاقیت هایی که رسانه ها و ابزارهای نوین تولید محتوا برای جامعه به ویژه مادران ایجاد کرده است، اضافه کرد: زنان امروز با خلاقیت‌های زنانه مثل طراحی پوسترهای دیجیتال، کلیپ‌های عزاداری یا حتی آش نذری خلاقانه، پیام عاشورا را به زبان نسل جوان ترجمه می‌کنند. این همان چیزی است که مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید علم، سلاح ارتباطات رسانه‌‌ای، صدا و سیما، تولید فکر» سالهای قبل بدان اشاره کرده است و فرموده‌اند:  رسانه می‌تواند در نهضت تولید علم و فکر و نظریه و اندیشه در زمینه‌های مختلف، چه در زمینه‌ی فنی و چه در زمینه‌ی انسانی  نقش ایفا کند که مثال بارز آن، حضور دختران نوجوان در تولید محتواهای هنری درباره‌ی کربلاست که آمارشان در ۵ سال اخیر ۴۰ درصد رشد داشته است.

قادری، الهام گیری از الگوی زینبی (س) و تأثیر اشک ریختن معنوی بر امام حسین (ع) و مهارت‌های ذاتی و تجربی زنان در سازمان دهی هیئات مذهبی و موسسات خدمات رسانی را مهم ترین دلیل برای موفقیت زنان در تبدیل عزاداری محرم به کنشگری اجتماعی برشمرد.

منبع: خبرگزاری زنان ایران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.