انجام ورزش‌های هوازی مستمر، راهکار مهم کاهش درد‌های ناشی از سندرم پیش‌ازقاعدگی «پاتوق ایران عاشورایی»، روایتی از اتفاقات خاص جنگ ۱۲ روزه اخیر برای دختران و زنان ایرانی کارگروه ویژه دختران نوجوان و جوان در استانداری خراسان رضوی تشکیل شد حمایت از ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار در خراسان رضوی مهارت حل مساله، مهمترین نیاز زوجین در رفع مشکلات زندگی مشترک تلاش برای حضور تیم ملی والیبال نشسته بانوان به پاراالمپیک بعد از ۸ سال دوری کانون پرورش فکری، یکی از محور‌های عملیاتی دولت در سیاست‌گذاری خانواده‌محور است روایت مقاومت زنان ایرانی در جنگ ۱۲ روزه اخیر در برنامه «لاله خیز» نگاهی به نقش‌های کلیدی مادران در خانواده در شرایط بحرانی آمار‌هایی درباره تأخیر در تولد فرزند اول در کشور| دلایل و راهکار‌ها را بیشتر بشناسیم از دانشجویی تا کارآفرینی | اختراع بانوی جوان مشهدی، نجات‌بخش نوزادان لزوم افزایش ۲۵ درصدی مهارت‌آموزی زنان تا پایان برنامه ششم توسعه چرا دولت ضامن زنان سرپرست خانوار شد؟ حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا وجود احتمال زایمان زودرس در بارداری‌های چندقلویی درباره اهمیت و جزئیات شروط ضمن عقد چه می‌دانید؟
سرخط خبرها
زنان ، قلب تپنده انتقال فرهنگ عاشورا

زنان ، قلب تپنده انتقال فرهنگ عاشورا

  • کد خبر: ۳۴۲۷۸۶
  • ۱۶ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۰
به گفته یک کارشناس ارشد فلسفه اسلامی، زنان نه تنها حاملان مکتب فرهنگی قیام عاشورا هستند بلکه با خلاقیت‌های زنانه مثل طراحی پوسترهای دیجیتال، کلیپ‌های عزاداری پیام عاشورا را به زبان نسل جوان ترجمه می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صفا قادری اظهار کرد: در جامعه‌ای که زنان مسلمان، میراث‌داران فرهنگ عاشورایی هستند، نقش آنان در تربیت نسل نوین، فراتر از یک همراهی ساده است.

وی نقش زنان در محرم را باید «قلب تپندهٔ انتقال فرهنگ عاشورا» دانست و گفت: این تأثیر را می‌توان در سه سطح  انتقال عاطفی-تربیتی ؛ حفظ اصالت‌ها با روش‌های نوین و تبدیل سوگواری به کنش اجتماعی مورد بررسی قرار داد.

این کارشناس ارشد فلسفه اسلامی با اشاره به خلاقیت هایی که رسانه ها و ابزارهای نوین تولید محتوا برای جامعه به ویژه مادران ایجاد کرده است، اضافه کرد: زنان امروز با خلاقیت‌های زنانه مثل طراحی پوسترهای دیجیتال، کلیپ‌های عزاداری یا حتی آش نذری خلاقانه، پیام عاشورا را به زبان نسل جوان ترجمه می‌کنند. این همان چیزی است که مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید علم، سلاح ارتباطات رسانه‌‌ای، صدا و سیما، تولید فکر» سالهای قبل بدان اشاره کرده است و فرموده‌اند:  رسانه می‌تواند در نهضت تولید علم و فکر و نظریه و اندیشه در زمینه‌های مختلف، چه در زمینه‌ی فنی و چه در زمینه‌ی انسانی  نقش ایفا کند که مثال بارز آن، حضور دختران نوجوان در تولید محتواهای هنری درباره‌ی کربلاست که آمارشان در ۵ سال اخیر ۴۰ درصد رشد داشته است.

قادری، الهام گیری از الگوی زینبی (س) و تأثیر اشک ریختن معنوی بر امام حسین (ع) و مهارت‌های ذاتی و تجربی زنان در سازمان دهی هیئات مذهبی و موسسات خدمات رسانی را مهم ترین دلیل برای موفقیت زنان در تبدیل عزاداری محرم به کنشگری اجتماعی برشمرد.

منبع: خبرگزاری زنان ایران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.