از دانشجویی تا کارآفرینی | اختراع بانوی جوان مشهدی، نجات‌بخش نوزادان لزوم افزایش ۲۵ درصدی مهارت‌آموزی زنان تا پایان برنامه ششم توسعه چرا دولت ضامن زنان سرپرست خانوار شد؟ حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا وجود احتمال زایمان زودرس در بارداری‌های چندقلویی درباره اهمیت و جزئیات شروط ضمن عقد چه می‌دانید؟ پیروزی شیرین اسکیت هاکی زنان ایران برابر کره‌جنوبی بیش از ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند حضور داوران ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان بانوان آسیا آیا همکاری النی کاپوچیانی با فدراسیون بسکتبال پایان می‌یابد؟ تیم ملی اسکیت هاکی زنان برابر چین در قهرمانی آسیا به پیروزی رسید سلیمی: نقش مادران در روایت درست از جنگ بی‌بدیل است تداوم اردو‌های تیم ملی فوتسال بانوان بزرگسالان از برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و اشتغال خانگی تا اجرای گروه سرود کودکان خردسال در نخستین نشست «فتح نو» حذف کتاب از سبد خانوار، یک بحران فرهنگی جدی در کشور سهم ۳۰ درصدی بانوان کشور‌های مسلمان برای شرکت در جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی صحنه‌ای از قیام معرفتی زنان برای ساختن جهانی بهتر
سرخط خبرها
حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا

حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا

  • کد خبر: ۳۴۷۶۱۲
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۷
یک جامعه شناس دینی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا هستند، گفت: ایشان به زن شیعه می‌آموزد که پیوند وجودی با عاشورا تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه عملی است سیاسی، اجتماعی و معنوی. زن زینبی، مسئولیت دارد که پیام عاشورا را حفظ، تبیین و به نسل‌های بعد منتقل کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نسیم کاهیرده با اشاره به درک موقعیت زن در جهان شیعه، بدون توجه به پیوند وجودی او با عاشورا، فهمی ناقص و سطحی خواهد بود، اظهار کرد: عاشورا برای شیعه تنها یک واقعه‌ تاریخی نیست، بلکه یک الگوی دائمی مقاومت، معنا و بازسازی انسان و جامعه در دل مصیبت است و زن، حامل اصلی این پیوند است.

وی با اشاره به اینکه پیوند وجودی یعنی پیوندی عمیق، هستی‌شناسانه و بنیادین که میان زن و واقعه عاشورا برقرار است، تصریح کرد: این پیوند صرفاً یک تعلق فرهنگی یا سنتی نیست، بلکه تعهدی است که به هستی زن شکل می‌دهد؛ تعهدی که بر پایه عاطفه، ایمان، شناخت و تاریخ تبلور یافته است. زن شیعه از کودکی در محیطی پرورش می‌یابد که عاشورا را نه فقط به ‌عنوان یک خاطره، بلکه به ‌عنوان بخشی از وجود خود پذیرفته است.

این جامعه شناس دینی افزود: این پیوند وجودی، زن را نه صرفاً به عنوان بازیگری در مناسک مذهبی، بلکه به عنوان یک راوی، حافظ و مجری فعال معنویت عاشورا معرفی می‌کند. زن شیعه با این پیوند، مقاومت درونی و بیرونی را به صورت همزمان تجربه و ترویج کرده که ساخت خانواده‌های مقاوم عاشورایی را ممکن می‌کند.

کاهیرده با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا هستند، گفت: ایشان به زن شیعه می‌آموزد که پیوند وجودی با عاشورا تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه عملی است سیاسی، اجتماعی و معنوی. زن زینبی، مسئولیت دارد که پیام عاشورا را حفظ، تبیین و به نسل‌های بعد منتقل کند.

منبع: روزنامه قدس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.