هشدار یک کارشناس درباره وجود فلزات سنگین در محصولات آرایشی غیرمجاز لزوم تجمیع ظرفیت‌ها برای توانمندسازی زنان کشور پایان نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر والیبال بانوان| تیم‌های آرکا و سایپا در گروه‌های اول و دوم صدرنشین شدند کتاب «شهناز خانم»، روایت حضور زنان در مقاومت خرمشهر خانواده، محور اصلی الگوی سوم زن مسلمان ماجرای بازیگر شدن مرحوم شیرین یزدان‌بخش چه بود؟ حاشیه سازی عجیب تیم فوتسال بانوان خراسان رضوی در لیگ برتر سن ازدواج زنان، یکی از متغیر‌های مؤثر بر فرزندآوری ابتلا به پوکی استخوان، تهدیدی برای یک‌سوم زنان کشور سهم پایین زنان کشور در اهدای خون جزئیاتی از اعطای مسکن به زنان سرپرست خانوار توسط سازمان بهزیستی آغاز هفته نهم لیگ برتر فوتسال زنان از فردا (یکشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۴) بارداری، ریسک ابتلا به سرطان در زنان را کاهش می‌دهد آغاز اردوی تخصصی تیم ملی تنیس با ویلچر بانوان در مشهد از فردا (شنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۴) ضرورت تقسیم بار مراقبت خانوادگی میان زنان و مردان| جزئیات اجرای طرح مرخصی ۹ ماه مشترک مهم است تجلیل از بانوی طلبه حوزه علمیه خراسان در هفدهمین همایش کوثر هدایت
سرخط خبرها
حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا

حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا

  • کد خبر: ۳۴۷۶۱۲
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۷
یک جامعه شناس دینی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا هستند، گفت: ایشان به زن شیعه می‌آموزد که پیوند وجودی با عاشورا تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه عملی است سیاسی، اجتماعی و معنوی. زن زینبی، مسئولیت دارد که پیام عاشورا را حفظ، تبیین و به نسل‌های بعد منتقل کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نسیم کاهیرده با اشاره به درک موقعیت زن در جهان شیعه، بدون توجه به پیوند وجودی او با عاشورا، فهمی ناقص و سطحی خواهد بود، اظهار کرد: عاشورا برای شیعه تنها یک واقعه‌ تاریخی نیست، بلکه یک الگوی دائمی مقاومت، معنا و بازسازی انسان و جامعه در دل مصیبت است و زن، حامل اصلی این پیوند است.

وی با اشاره به اینکه پیوند وجودی یعنی پیوندی عمیق، هستی‌شناسانه و بنیادین که میان زن و واقعه عاشورا برقرار است، تصریح کرد: این پیوند صرفاً یک تعلق فرهنگی یا سنتی نیست، بلکه تعهدی است که به هستی زن شکل می‌دهد؛ تعهدی که بر پایه عاطفه، ایمان، شناخت و تاریخ تبلور یافته است. زن شیعه از کودکی در محیطی پرورش می‌یابد که عاشورا را نه فقط به ‌عنوان یک خاطره، بلکه به ‌عنوان بخشی از وجود خود پذیرفته است.

این جامعه شناس دینی افزود: این پیوند وجودی، زن را نه صرفاً به عنوان بازیگری در مناسک مذهبی، بلکه به عنوان یک راوی، حافظ و مجری فعال معنویت عاشورا معرفی می‌کند. زن شیعه با این پیوند، مقاومت درونی و بیرونی را به صورت همزمان تجربه و ترویج کرده که ساخت خانواده‌های مقاوم عاشورایی را ممکن می‌کند.

کاهیرده با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س)، نماد کاملی برای پیوند وجودی زن با عاشورا هستند، گفت: ایشان به زن شیعه می‌آموزد که پیوند وجودی با عاشورا تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه عملی است سیاسی، اجتماعی و معنوی. زن زینبی، مسئولیت دارد که پیام عاشورا را حفظ، تبیین و به نسل‌های بعد منتقل کند.

منبع: روزنامه قدس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.