معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق (ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
سرخط خبرها
همسر رئیس جمهور: در اجرایی سازی و تحقق «تربیت تولیدی» راه بسیار زیادی داریم

همسر رئیس جمهور: در اجرایی سازی و تحقق «تربیت تولیدی» راه بسیار زیادی داریم

  • کد خبر: ۱۸۶۴۹۹
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
همسر رئیس جمهور گفت: ما سال‌ها است تصمیم گرفته ایم با «تربیت تولیدی» و احیای ارزش‌های اخلاقی، با بهره گیری از سیاست‌گذاری‌ها و وضع قوانین، حرکت رو به جلو داشته باشیم و تلاش می‌کنیم آموزه‌های دینی خود را در سیاست‌ها و قوانین منتقل کنیم هرچند در اجرایی سازی و تحقق آن راه بسیار زیادی داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، «جمیله علم الهدی» همسر رئیس جمهور در پاسخ به پرسش‌های فعالان زن رسانه‌ای بیش از ۴۰ کشور که در قالب برگزاری اولین جشنواره بین المللی رسانه خورشید در مشهد گرد هم آمده اند، خاطرنشان کرد: ما سال‌ها است تصمیم گرفته ایم با «تربیت تولیدی» و احیای ارزش‌های اخلاقی، با بهره گیری از سیاست‌گذاری‌ها و وضع قوانین، حرکت رو به جلو داشته باشیم و تلاش می‌کنیم آموزه‌های دینی خود را در سیاست‌ها و قوانین منتقل کنیم.

وی افزود: به ویژه در سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب اسلامی، این موضوعات مورد توجه قرار گرفته است. ضمن این که ما یک سند سیاستی با عنوان «گام دوم» نیز داریم که تقریبا اساس آنچه باید صورت بگیرد، در آن بیان شده است.

علم الهدی در ادامه گفت: هر چند که ما به لحاظ وضع قوانین و اسناد در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم، اما باید اعتراف کنیم که در اجرایی سازی این اسناد سیاستی و تحقق «تربیت تولیدی» راه بسیار زیادی داریم. بخشی از این راه نیز به همراه شدن سیاست‌های رسانه‌ای کشور‌های مختلف و نهاد‌های رسانه‌ای با این موضوع باز می‌گردد.

وی افزود: با شبکه سازی و اعتماد کردن به یکدیگر و تقویت یکدیگر، می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم. ضمن این که تشکیل اتحادیه‌ها در مسیر شبکه سازی نیز اتفاق بسیار خوبی است. ما از سال گذشته در برنامه‌های خود به دنبال متحدکردن زنان تاثیرگذار و نیز تشکیل اتحادیه بانوان اول و دیگر اتحادیه‌ها در این زمینه هستیم. اما بین کار بزرگی که در قالب آن بخواهیم نسل بشر را نجات دهیم و امکانات موجود، فاصله زیادی دارد که نه یک اتحادیه، بلکه تعداد زیادی اتحادیه با اشکال مختلف می‌بایست شکل بگیرد که در «انسجام»، «در خود فرو نرفتن» و «مرزگذاری نکردن» نقطه مشترک داشته باشند.

همسر رئیس جمهور ادامه داد: این فعالیت‌ها نباید تحت تاثیر مرز «قومیت» و «ملیت» و «مذهب» قرار بگیرد.ما باید روابط جدیدی ایجاد کنیم و روابط قبلی خود را بر اساس تعالیم و ارزش‌ها تغییر دهیم. ضمن این که باید به موضوع «خودآگاهی» نیز توجه کنیم. دنیای کنونی دچار خودآگاهی‌های نادرستی است که بر اساس ارزش‌های مادی شکل گرفته است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در هر نوع اصلاح و تغییر باید از الگوی خانواده استفاده کنیم. در این الگو، مردان بیگانه نیستند و حامی زنان هستند؛ لذا امکان ندارد که تمام تمرکز را بر روی زنان بگذاریم و بخواهیم فقط به آن‌ها آگاهی بخشی کنیم. رسانه‌ها باید به همه اعم از زنان و مردان آگاهی بخشی کنند. همانطور که فقط از راه قانون و سیاست‌گذاری هم نمی‌توان کاری به پیش برد. ما باید خانواده را احیا کنیم و مردان را دوباره به نقش و مسئولیت‌های خود در خانواده علاقمند کنیم. اگر کسی با تعالیم اسلام آشنا شود، این موضوع را درک می‌کند که همه این مفاهیم در ارزش «توحید» وجود دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.