آغاز مرحله یازدهم تمرینات تیم ملی والیبال نشسته بانوان از امروز (شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۵) درباره اثرات پیچیده رژیم ۱۲۰۰ کالری بر بدن چه می دانید؟ ابتلای زنان به آرتریت روماتوئید نسبت به مردان بیشتر است| نگاهی به اثرگذاری یک درمان نوین افزایش سن بارداری در خراسان شمالی| ۵۵ هزار مادر، تک فرزند هستند قهرمانی تیم اسپینینگ بانوان استان فارس در یک المپیاد ورزشی کشوری چه موضوعاتی در حوزه خانواده و زنان مورد توجه رهبر شهید بود؟ آیا آلرژی کودکان به بادام زمینی قابل درمان است؟ ابهام در وضعیت اسپانسرینگ تیم خاتون برای حضور در رقابت‌های آسیایی دوستش نداشتم اما عاشقش شدم»| روایت شنیدنی همسر شهید مجید شعبانی از آخرین ماه‌های زندگی مشترک اهمیت استفاده از اسیدفولیک برای بارداری سالم درد و ناباروی، ۲ علامت مهم آندومتریوز| چه میزان از زنان درگیر این بیماری هستند؟ توجه به نیاز‌های  ویژه زنان در بحران‌ها، محور اقدامات شهرداری تهران خانه‌تان برق می‌زند، اما چرا هیچ‌کس نمی‌خندد؟ | راهنمای رهایی از وسواس تمیزی برای مادران نگاهی به معجزه ۴ دقیقه‌ای «پیش‌قدم شدن» در آشتی زوجین| مهارتی که نشانه بالاتر بودن هوش عاطفی (EQ) است تجلیل از ۱۱۰ مادر طلبه و اساتید دارای ۴ فرزند و بیشتر حوزه علمیه خراسان در حرم مطهر رضوی تغییر الگوی فرزندآوری در کشور| تعداد فرزندان اول از تعداد فرزندان دوم بیشتر شده است بررسی نقش و جایگاه پروین اعتصامی در آموزش و پرورش افغانستان در یک نشست فرهنگی روایت شهادت شهیده «سیده مهدیس حمیدی» در جنگ تحمیلی سوم از زبان پدر| همه چیز در چند ثانیه تغییر کرد نگاه جلال آل‌احمد به نقش زنان در تحولات انقلاب اسلامی چه بود؟ آیا می توان در آشپزی، صرفه جویی کرد؟| معرفی راهکارهایی ساده برای کاهش دورریز مواد غذایی
سرخط خبرها
چگونه از ابتلا به سرطان پستان جلوگیری کنیم؟

چگونه از ابتلا به سرطان پستان جلوگیری کنیم؟

  • کد خبر: ۱۹۸۹۱۰
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند. به نظر می‌رسد ویتامین D در کنترل رشد طبیعی سلول‌های پستان نقش دارد و ممکن است بتواند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

به گزارش شهرآرانیوز، ویتامین D با کاهش رشد سلول‌های پستان و تولید استروژن در بدن می‌تواند از بروز سرطان پستان جلوگیری کند. اگرچه ویتامین D در بسیاری از عملکرد‌های بدن نقش مهمی دارد، اما بیشتر افراد به اندازه کافی این ویتامین را دریافت نمی‌کنند. ویتامین D تنها یکی از چندین ویتامینی است که باید روزانه مصرف کنید. این ماده به بهبود ایمنی، حفظ عملکرد سیستم عصبی، بهبود سلامت استخوان‌ها و تنظیم سطح کلسیم و فسفر خون کمک می‌کند. اما متأسفانه کمبود ویتامین D در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای شیوع پیدا کرده است. بر اساس تحقیقات، سطوح پایین ویتامین D با طیف وسیعی از مسائل بهداشتی مرتبط است، از جمله: اختلال در خواب، دیابت، فشار خون بالا، ضعف عضلانی، پوکی استخوان و ....

ویتامین D چگونه احتمال ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد؟

تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین D به طور کلی از سرطان پستان جلوگیری نمی‌کند، اما ممکن است احتمال ابتلا به این بیماری را در برخی از زنان کاهش دهد. مطالعات دیگر نیز سطوح پایین ویتامین D را با احتمال بالاتر سرطان پستان مرتبط می‌دانند. گفته می‌شود سطوح کافی ویتامین D با کنترل رشد سلول‌های پستان و تولید استروژن در بدن می‌تواند از سرطان پستان جلوگیری کند. بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، زنانی که دارای بالاترین سطح ویتامین D در خون خود بودند، در مقایسه با کسانی که کمترین سطح ویتامین D را در خون خود داشتند، ۴۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار داشتند.

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که در خصوص پیشگیری از سرطان پستان می‌توانید انجام دهید، انجام منظم ماموگرافی و غربالگری پستان است. این کار از سرطان پستان جلوگیری نمی‌کند، اما می‌تواند به تشخیص سرطان در مراحل اولیه و درمان مؤثر کمک کند.

چطور ویتامین D بیشتری دریافت کنیم؟

دو راه مطمئن برای افزایش سطح ویتامین D عبارتند از: قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و مصرف مکمل‌های ویتامین D ۳. مصرف غذا‌های غنی از ویتامین D نیز تا حدودی می‌تواند مؤثر باشد.

قرار گرفتن در معرض آفتاب: اگر چند بار در هفته حتی برای مدت کوتاهی، مثلاً ۱۵ دقیقه - ۳ بار در هفته، در معرض نور خورشید قرار بگیرید، می‌توانید بیش از مقدار توصیه‌شده روزانه، ویتامین D مورد نیاز بدن را دریافت کنید. توجه داشته باشید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید علاوه بر تأمین ویتامین D، خطراتی هم دارد و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بیش از زمان توصیه‌شده در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

مکمل‌ها: ویتامین D ۳ بهترین گزینه برای رفع کمبود ویتامین D است، اما پیش از شروع مصرف مکمل‌های ویتامین D لازم است با یک آزمایش خون ساده سطح ویتامین D خود را بسنجید و اگر لازم بود، قرص‌ها و دیگر مکمل‌های این ویتامین را مصرف کنید. سطح توصیه‌شده برای ویتامین D، ۴۰ الی۶۰ نانوگرم در میلی لیتر است.

چند ماه بعد از مصرف این دارو، مجدد سطح ویتامین D خود را بررسی کنید و دوز مکمل خود را بر این اساس تنظیم کنید. مصرف زیاد ویتامین D گهگاهی باعث افزایش بیش از حد کلسیم در خون می‌شود.

غذا‌های غنی از ویتامین D: منابع خوراکی غنی ویتامین D عبارتند از: ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، شیر گاو، آب پرتقال، شیر سویا، زرده تخم‌مرغ، قارچ، جگر گاو، غلات و جو دوسر.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.