این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری
سرخط خبرها
بوی انقلاب برای کودکان

بوی انقلاب برای کودکان

  • کد خبر: ۲۱۱۲۳۶
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
آشنایی با تاریخ هر جامعه‌ای برای کودکانش مسئله‌ای ضروری است و چه بهتر که این‌گونه وقایع با زبان شعر و داستان روایت شود.

به گزارش شهرآرانیوز، انقلاب به عنوان یک اتفاق مهم و تاثیرگذار در تاریخ کشور ما و حتی در سطح بین الملل ثبت شده است.

آشنایی با تاریخ و سرگذشت هر جامعه‌ای برای کودکانش مسئله‌ای ضروری است و چه بهتر که این‌گونه وقایع با زبان شعر و داستان و به صورتی قابل فهم و شیرین برای آن‌ها روایت شود که قطعا تأثیرگذار خواهد بود و کودک را تشویق به مطالعه و تحقیق در این زمینه خواهد کرد. از سوی دیگر قلم و نوع بیان شاعر و نویسنده است که می‌تواند کودک را علاقه‌مند یا بی‌تفاوت بار بیاورد و همین موضوع وظیفه سنگینی بر دوش نویسنده خواهد گذاشت.

مفهوم انقلاب خیلی گسترده است و این مزیت، دست شاعر را برای نوشتن و پیدا کردن مضامین و ایده‌های جدید باز می‌گذارد. موضوعاتی مثل چرا انقلاب شد؟ شرایط جامعه در آن زمان چگونه بود؟ چه افرادی در این انقلاب نقش داشتند؟ چه کسی انقلاب را رهبری کرد؟ حال و هوای روز‌های انقلاب و پس از آن، نقش والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما، جشن‌هایی که هرساله در ایام مبارک دهه فجر در سراسر کشور به خصوص در مدارس برگزار می‌شود و خیلی موارد دیگر هستند که به شاعر و نویسنده برای نوشتن ایده می‌دهند.

درواقع یک ذهن خلاق و آماده می‌تواند از این زوایا نگاه کند و آثار ناب و جدید خلق کند.

با اینکه بعد از انقلاب شاعران زیادی در این موضوع شعر نوشته‌اند، اما به نظرم هنوز جای آثار بسیاری خالی است. به خصوص شاعران جوان‌تری که به طور مستقیم با انقلاب و فضای آن روز‌ها در ارتباط نبودند می‌توانند در این زمینه با نگاهی متفاوت و با مضامین و سوژه‌های جدیدتری طبع‌آزمایی کنند.

بخشی از این کار به عهده ناشران است و می‌توانند فراخوان بدهند و از شاعران و نویسندگان بخواهند که با موضوعات جدیدتر و در بخش‌هایی از انقلاب که زیاد به آن پرداخته نشده، آثار متفاوتی خلق کنند.

البته تولید اثر به تنهایی کافی نیست؛ با همت متولیان فرهنگی باید این آثار خریداری شده هم از طریق کتابخانه‌های عمومی و هم تجهیز کتابخانه‌های مدارس این قبیل کتاب‌ها به دست مخاطب برسد.

مجموعه شعری از من با عنوان "بوی گل سوسن" در سال ۱۴۰۱ در انتشارات به‌نشر و برای گروه سنی بالای هفت سال چاپ شد که در این شعر‌ها از زوایای مختلف به انقلاب پرداخت شده است.

این کتاب به لطف خدا، در سال ۱۴۰۲ برگزیده چهاردهمین جشنواره کتاب سال سلام شد و انگیزه‌ای شد که باز هم برای کودکان و حتی گروه سنی نوجوان از انقلاب بنویسم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.