تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران تاب‌آوری زنانه، قدرت مادرانه ملی‌پوش مشهدی از شانس خود برای رسیدن به المپیک پاریس می‌گوید آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار معاونت زنان است ۹۰ درصد طراحان طلا در خراسان‌رضوی بانوان هستند
سرخط خبرها
وزیر تعاون: اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری آغاز شد

وزیر تعاون: اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری آغاز شد

  • کد خبر: ۲۱۴۹۱۱
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نزدیک‌به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت شده‌اند که در فاز نخست این طرح تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، صولت مرتضوی در نشستی مربوط به اعلام فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت افزود: این جلسه برای بیمه مادران روستایی و عشایری است که توفیق مادری برای سه فرزند را دارند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان‌کرد: یکی از شعار‌های دولت سیزدهم و یکی از راهبرد‌های برنامه‌ای آن موضوع عدالت اجتماعی است که تکافل اجتماعی یکی از شاخه‌های آن است. در حوزه تکافل اجتماعی در دومین سالی که از تصدی این دولت می‌گذرد اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه‌داد: تقویت منابع نهاد‌های حمایتی به منظور تحت پوشش قرار دادن کسانی که پشت نوبت کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی قرار گرفتند، به منظور پوشش حداکثری به صورت روزشمار هیچ مددجوی تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امام حضرت امام را در نوبت نداریم و به روز به متقاضیان پاسخگویی می‌شود.

وزیر تعاون تاکید کرد: بحث افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مدنظر بود که در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزوده شد. تعداد کسانی که در طول ۲ سال و نیم دولت سیزدهم تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند که تعداد آن‌ها بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آحاد مختلف جامعه است.

وی اضافه‌کرد: از اقدامات موثر دیگری که در دولت انجام شده، افزایش یارانه‌ها و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است. از ابتدای سال دولت تصمیم گرفت کالابرگ الکترونیکی را در راستای اجرای قانون عملیاتی کند. به‌طور تدریجی زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری تامین شد و از دهه فجر امسال به صورت گسترده اجرایی شد.

وی گفت: حدود ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت شده‌اند که قرار است تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند. امسال ظرفیت تحت پوشش قرار

مدیرعامل صندوق توسعه روستاییان و عشایر در ادامه تاکید کرد: این قانون پشتیبانی معنوی زیادی در راستای جوانی جمعیت دارد. در راستای دغدغه‌هایی که درباره پیر شدن سنی جمعیت وجود دارد، ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمیعت امروز به مرحله اجرا در خواهد آمد که در این مسیر وزیر تعاون و دبیرخانه جوانی جمعیت همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

بیت اله برقراری افزود: طبق آماری که داریم اکنون ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار نفر از مادران روستایی و عشایری مشمول این قانون هستند که فرایند عضویت آنان مشخص شده است. مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری کسانی هستند که از اول آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آنان به دنیا آمده است و در مراحل بعدی به سراغ کسانی خواهیم رفت که از سال ۹۹ یا ۹۸ صاحب فرزند سوم شده‌اند. همین امسال ۵۰۰ هزار نفر از مادران غیرشاغل که بیمه نیستند را تحت پوشش صندوق قرار بدهیم.

شکیبا محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جمعیت در ادامه تاکید کرد: با همتی که همه دوستان و همکاران ما در ستاد جوانی جمعیت به خرج داده‌اند و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، مادران غیرشاغل که در روستا‌ها و عشایر قرار دارند و دارای سه فرزند هستند، از بیمه اجتماعی برخوردار می‌شوند و امیدواریم در مراحل بعدی تعداد بیشتری از مادران را تحت پوشش قرار بدهیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.