تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران تاب‌آوری زنانه، قدرت مادرانه ملی‌پوش مشهدی از شانس خود برای رسیدن به المپیک پاریس می‌گوید آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار معاونت زنان است ۹۰ درصد طراحان طلا در خراسان‌رضوی بانوان هستند
سرخط خبرها
شور زندگی زنان در شهرک عرب‌ها!

شور زندگی زنان در شهرک عرب‌ها!

  • کد خبر: ۲۱۷۴۶۰
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
دختران شهرک عرب‌ها فرسنگ‌ها دور از شهرشان، آداب و فرهنگشان را حفظ کردند، مادر شدند، زبان مادری شان را به فرزندانشان آموختند، برخی شان عاشق شدند و با پسران مشهدی ازدواج کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، روز‌های پایان سال است، یکی از بازار‌های شلوغ شهر مشهد، بازار ماهی فروشان شهرک عربهاست که بسیاری از خانواده‌ها به ویژه در سال‌های اخیر، برای خرید ماهی عید به آنجا می‌روند، اما آنچه برایتان می‌نویسم، درباره این بازار نیست، درباره شور زندگی زنان، در بلوک‌های این شهر کوچک است.

دو دهه از آشنایی‌ام با دختران شهرک عرب‌ها می‌گذرد، دختران بازمانده جنگ تحمیلی که پس از آوار خانه‌هایشان در خرمشهر و آبادان به شهر ما آمدند و شدند دختر مشهد، دختر امام رضا (ع).

همه‌ی ما در پایگاه هوانیروز در مدرسه ۲۲ بهمن و در یک شیفت درس خواندیم، همه‌ی ما که پدرانمان، ارتشی نبودند، ولی به دلیل نبود مدرسه دخترانه در منطقه ۶ اجازه تحصیل در پایگاه هوایی ارتش را داشتیم.

درباره‌ی تجربه‌ی زیست با دختران هنرمند، نجیب، بامعرفت، صمیمی، خونگرم عرب زبان، یک کتاب می‌توان نوشت، اما در این نوشتار می‌خواهم یادآوری کنم، از اینکه شهرداری‌مان با برداشتن دیوار‌های شهرک عرب‌ها (شهید بهشتی) پذیرفت، آنها هم مشهدی هستند، خوشحالم.

بار‌ها در سال‌هایی که گذشت، مدافع مردم خرمشهر مشهدی در این شهرک شدم، وقتی دیگران از ناامنی و تصورات نادرستشان درباره آنها می‌گفتند و مثل بیگانه‌هایی از کشوری دیگر توصیفشان می‌کردند.

سال‌ها گذشته و هنوز صدای خوش آهنگ دختران عرب درحال جمع خوانی سرود‌های محلی شان در گوشم می‌پیچد و بوی فلافل، سمبوسه، ادویه عربی و ماهی سرخ کرده‌های شهرک عربها، هوش از سرم می‌برد.

دختران شهرک عرب‌ها فرسنگ‌ها دور از شهرشان، آداب و فرهنگشان را حفظ کردند، مادر شدند، زبان مادری شان را به فرزندانشان آموختند، برخی شان عاشق شدند و با پسران مشهد و با عبوری سخت از سنت‌ها و قوانین قبیله هایشان، ازدواج کردند، حالا دختران خرمشهر برخی عروس مشهدند، حالا ما از آنهاییم و آنها از ما.

بیایید، حالا که سال نو می‌شود، نگاهمان را به همسایگان مهاجر شهرمان که از سال ۵۹ مهمان شهرمان شده‌اند، تغییری اساسی‌تر دهیم و دیوار‌های ذهنی نادرستمان را هم تخریب کنیم و دختران و مادران خوزستانی، خرمشهری یا آبادانی الاصل شهرمان را، خواهران همشهری‌مان بدانیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.