راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰ افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند از بانوان تأثیرگذار منتخب تقدیر خواهد شد برنامه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش اول) باید از توانمندی، قدرت و هوش بانوان در حوزه کارآفرینی استفاده کنیم «لایحه اهدای تخمک» ابلاغ می‌شود اجرای قانون جوانی جمعیت با کمک و نظارت مردم | اعطای تسهیلات فرزندآوری آسان شود مجاهدت همسران شهدا کمتر از شهادت نیست قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند
سرخط خبرها
رواق حضرت زهرا (س) و باغ اردوگاه خاتون به دستور شهید رئیسی تاسیس شد

رواق حضرت زهرا (س) و باغ اردوگاه خاتون به دستور شهید رئیسی تاسیس شد

  • کد خبر: ۲۳۰۲۳۴
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از خدمات شهید رئیسی در دوران خدمت تولیت آستان قدس رضوی خبر داد.

فاطمه دژبرد در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اقدامات اساسی خادم الرضا (ع) شهید رئیسی در امور زن و خانواده اظهار کرد: ورود ایشان به آستان قدس رضوی که از سال ۹۵ به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شدند نقطه عطفی در امور زن و خانواده به وجود آمد.

تاقبل از ایشان اقدامات حوزه زن و خانواده نگاه راهبردی نداشت در حقیقت گفتمان و ادبیات حوزه زن و خانواده، با ورود ایشان در آستان قدس رضوی شروع شد و تاقبل از این جای خالی حوزه زن و خانواده احساس میشد باتوجه به توان و ظرفیت آستان قدس رضوی باید به این حوزه نگاه ویژه تری می‌شد.

وی افزود: در دوران ایشان، ناظر به اقداماتی که داشتند ۱۵ کارگروه اصلی تشکیل شد که یکی از آن‌ها کارگروه تخصصی حوزه زن و خانواده بود، وظیفه این کارگروه، بررسی حوزه زن و خانواده در کشور و نقش آستان قدس رضوی در این حوزه بود، به طوریکه هم با اقدامات ملی موازی کاری نشود و هم از ظرفیت دستگاه‌ها و تشکل‌ها و جمع‌های مردمی در حوزه زن و خانواده استفاده شود.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت: با حضور بیش از ۷۰ صاحب نظر خبره در حوزه زن و امور خانواده جلسه‌ای تشکیل شد و شهید رئیسی مستقیما پیگیر امور بودند؛ در این جلسه مصوب شد آستان قدس رضوی مرکز بانوان و امور خانواده داشته باشد.

شهید رئیسی در این جلسه بیان کردند: تا پیش از این گمان می‌کردم مشاور در امور زن و خانواده کفایت می‌کند، اما با حجم مسائل گسترده زنان، باید به سمت تاسیس مرکزی پیش برویم که در آن مرکز، علاوه بر راهبری حوزه زن و خانواده، کار‌های عملیاتی انجام شود.

وی افزود: در همان جلسه، شورای عالی زنان در آستان قدس رضوی به تصویب رسید و ایشان دغدغه مندانه پیگیر این موضوع بودند، هم زمان باتاسیس مرکز، پیشنهاد شد تا در حرم مطهر رضوی علاوه بر رواق‌های مختص بانوان، رواقی تاسیس شود که در حوزه فرهنگی، اجتماعی و معرفتی بانوان کار کنیم.

احداث رواق حضرت زهرا(س) یکی از پیشنهاداتی بود که ایشان پذیرفتند و دستور به جانمایی این فضا با مقتضیات حضور بانوان طراحی شود.

دژبرد بیان کرد: یکی دیگر از برکات حضور ایشان، تاسیس باغ اردوگاه خاتون بود تا از ظرفیت باغات آستان قدس رضوی که صرفا رویکردی اقتصادی دارند خدمات تربیتی ویژه امور زن و خانواده اختصاص یابد.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های ایشان این بود که فارغ از فضای حرم مطهر رضوی، باید مفهوم خدمت و خادم و مخدوم را در کشور توسعه دهیم، لذا این نگاه باعث شد در تمامی استان‌ها توسعه خدمت و خادم مختص امور زن و خانواده داشته باشیم.

دژبرد بیان کرد: همه این موارد به تدبیر ایشان و مبانی نظری در اخذ مشارکت مردم به نیت خادمی امام رضا(ع) شکل گرفت که قطعا این اقدامات، باقیات صالحاتی برای ایشان خواهد شد و انشالله بهبود فضای زیارت و تعالی بخشی به مفهوم بانوان باشد.

وی در خصوص ویژگی‌های فردی ایشان ادامه داد: اخلاق مداری ایشان برای من بسیار بارز بود به طوریکه رعایت فاصله‌ها و سطح مدیریتی برایشان ملاک نبود و با همه سطوح و بدنه کاری مرتبط بودند. هر جایی لازم بود خود ایشان مستقیما ورود پیدا می‌کردند.

دژبرد افزود: با ورود آقای رئیسی به آستان قدس رضوی، در‌های آستان قدس به روی مردم گشوده شد و همین رویکرد، مردم مداری در کار‌ها را برای وی اثبات می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.