ریزش مو چه زمانی غیرطبیعی است؟ مادران نوزادان کم وزن بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند فرهنگ تمدنی ایران اسلامی باید الگوی جهانی شود اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش پنجم) خزعلی: نگاه تشریفاتی و ویترینی به زنها باید برداشته شود نخستین مجموعه «گیم‌نت» بانوان در مشهد راه‌اندازی شد دعوت بانوان نخبه کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش چهارم) پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | آیا می‌توانم بعد از فوت همسرم، مستمری پدر بازنشسته‌ام را برای خودم فعال کنم؟ نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد مادر باش و کارآفرین شو توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید رئیسی + جزئیات راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه
سرخط خبرها
صرف هزینه میلیاردی بانوان پولدار برای مادرشدن بدون بارداری!

صرف هزینه میلیاردی بانوان پولدار برای مادرشدن بدون بارداری!

  • کد خبر: ۲۳۱۴۸۱
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
حفظ تناسب اندام برای برخی بانوان متمول آنچنان مهم است که حاضرند قید تجربه بارداری را بزنند و حتی برای آن هزینه میلیاردی بپردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، «دلم می‌خواهد ترکیب بدنم به هم نخورد؛ از حاملگی متنفرم» یا «پول دارم و خودم برای بدنم تصمیم می‌گیرم» این‌ها را برخی بانوان متمولی می‌گویند که دوست ندارند زیبایی اندام خود را به دلیل زایمان از دست بدهند.

قیمت‌های پیشنهادی در فضای مجازی نشان می‌دهد متقاضیان برای این کار از ۴۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان دریافت می‌کنند.

این در حالی است که طبق گفته برخی پزشکان زنان یک زایشگاه، دختران متولد دهه‌هفتاد خورشیدی، بیشترین اجاره‌دهندگان رحم هستند؛ البته در این روز‌ها هم متولدان دهه‌هشتاد به جمع مشتریان رحم اجاره‌ای اضافه شده‌اند.

قانون اجاره رحم در سال ۱۳۸۲ در مجلس شورای اسلامی به نام قانون اهدای جنین تصویب شد.

این در حالی که برخی افراد مشهور ازجمله کیدمن و کیت اربن، سارا جسیکا پارکر و متیو برودریک، الیزابت بنکس و مکس هندلمن، بازیگران و خوانندگان، برای بچه‌دار‌شدن از رحم اجاره‌ای استفاده کردند.

افزایش تقاضا برای رحم اجاره‌ای یکی از تجارت‌های پررونق دنیاست که بنا بر گزارش Global Market Insights میزان رقم تجارت آن تا سال ۲۰۳۲ به ۱۲۹ میلیارد دلار یعنی بیش از چهار برابر بودجه ناسا در سال ۲۰۲۴ رسید.

در این بین، رقم‌های پیشنهادی برای رحم اجاره‌ای بسته به شرایط فرد ازجمله سن، سلامتی و زیبایی افزایش می‌یابد.

در حالی انجام جراحی زیبایی توسط برخی بانوان ایرانی دنبال می‌شود که امروزه بیشتر این جراحی‌ها جنبه درمانی ندارند و برخی در سنین مختلف تحت تأثیر فضاسازی و تبلیغات، به‌دنبال زیبایی بیشتر هستند.

از سویی دیگر نگرانی از عوارض بارداری و زایمان منجر شده برخی بانوان برای حفظ تناسب اندامشان قید تجربه بارداری و زایمان را بزنند تا به نوعی معیار‌های زیبایی مدنظرشان دستخوش تغییر نشود.

متخصص زنان، زایمان و نازایی حدیث گیلانی می‌گوید که رحم اجاره‌ای برای بانوانی که به هر دلیلی قصد بارداری ندارند، مفید است و آن‌ها را از کابوس می‌رهاند و صاحب فرزند می‌کند.

فوق‌تخصص زنان و زایمان طاهره میرزایی می‌گوید از وقتی موضوع ظاهر برای بسیاری از زنان به یک مسئله حیاتی تبدیل شده است، به دلایل واهی از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند، در حالی که با دستان خودشان «حس دوران بارداری و زایمان» را از خودشان دریغ می‌کنند.

جامعه‌شناسان معتقدند هر چند تکنولوژی بر زندگی بشر تأثیر گذاشته است و نمی‌توان برخی زوج‌های متمول را برای اینکه فرزند بیولوژیک خودشان را داشته باشند، از استفاده از رحم اجاره‌ای منصرف کرد، اما با تبلیغات اینکه پرورش فرزند در رحم خود می‌تواند رابطه بهتر مادرفرزندی را منجر شود، می‌توان مانع توسعه رحم اجاره‌ای شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.