صعود ۳ پله‌ای هندبال دختران ایران بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟
سرخط خبرها
تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است

تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است

  • کد خبر: ۲۳۵۵۷۶
  • ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد مقدس گفت: برخی مطالبه‌های زنان از رئیس‌جمهور آینده، تلاش برای تحقق الگوی سوم زن مسلمان است که این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

فاطمه سلیمی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص اهمیت حضور زنان در انتخابات اظهار کرد: نقش تاثیرگذار یک مادر در خانواده بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ تاثیری که یک مادر می‌تواند بر فرزندان و تشویق خانواده به امر مشارکت در انتخابات داشته باشد و متقابلاً تاثیری که انتخابات بر پیشرفت کشور و آینده فرزندان دارد، امری مسلم است.

وی افزود: بانوان بسیاری به عنوان فعالان اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، علمی، ورزشی، هنری و... در جامعه مثمرثمر هستند و حتی به صورت میدانی در عرصه‌های فعال در مساجد و مراکز فرهنگی‌ورزشی فعالیت می‌کنند که زمینه تاثیرگذاری بر جامعه را علاوه بر تاثیر بر خانواده، برای آنان فراهم می‌آورد. امیدوارم با انتخاب رئیس‌جمهور اصلح، کشورمان با سرعت بیش‌از‌پیش به سوی پیشرفت‌های دوچندان گام بردارد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد با اشاره به مطالبه‌های جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده اظهار کرد: برخی مطالبه‌های زنان از رئیس‌جمهور آینده، تلاش برای تحقق الگوی سوم زن مسلمان است که این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

سلیمی با بیان اینکه قوانین بسیاری وجود دارند که هنوز به طور کامل اجرا نشده‌اند، گفت: رئیس‌جمهور آینده باید تلاش خود را برای اجرایی‌کردن قوانین انجام دهد؛ قانون جوانی جمعیت نمونه آن است. رئیس‌جمهور آینده باید نگاه خانواده‌محوری را در کلیه برنامه‌ها مطابق برنامه هفتم توسعه به صورت ویژه داشته باشد.

وی افزود: همچنین انتظار می‌رود دولت چهاردهم در حوزه برنامه‌های سخت‌افزاری ویژه بانوان گام‌های بلندی بردارد تا بتواند برای دختران در همه رده‌های سنی فضا‌ها و مراکز متناسب فرهنگی و اجتماعی، آموزشی، تفریحی و فراغتی و ورزشی را توسعه دهد.

سلیمی بیان کرد: رئیس‌جمهور آینده همچنین باید بتواند بستر‌های حضور فعال زنان را در اجتماع تقویت کند و متناسب با نیاز‌های زنان و دختران گام بردارد و به عبارتی گفتمان تعالی زیست‌پذیری شهری در حوزه زن و خانواده تحقق یابد.

سلیمی افزود: رئیس‌جمهور آینده باید بتواند زنان موفق ایرانی و دستاورد‌های حوزه زن و خانواده را در عرصه بین‌المللی بشناساند و بتواند ارتباط خوبی با حوزه زنان بین‌الملل برقرار نماید. همچنین نقش تمدن‌ساز زنان ایرانی در عرصه بین‌الملل را معرفی نماید.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد بیان کرد: دختران نوجوان ما در برنامه‌ریزی‌ها موردغفلت واقع شده‌اند. یک دختر نوجوان قرار است در آینده نقش‌های بسیاری را ایفا کند؛ لذا رئیس‌جمهور آینده باید به نقش تاثیرگذار دختر نوجوان توجه شایانی داشته باشد و بستر آمادگی او را برای تاثیرگذاری حداکثری بر آینده فراهم نماید.

سلیمی افزود: او باید در زمینه مسکن نیز برنامه‌های راهبردی داشته باشد تا از این مسیر، سد‌های احتمالی را در امر ازدواج جوانان بشکند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد با بیان اینکه به علاوه، موضوع ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه مسئله مهم دیگری است که مغفول واقع شده است، گفت: فرزندان این خانواده‌ها در مسائلی نظیر شناسنامه با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند که باید برای رفع این چالش‌ها، چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

وی افزود: این موارد بخشی از موضوعات مورد توجه در حوزه زنان و خانواده است که امیدواریم با انتخاب رئیس‌جمهور اصلح، گام‌های توسعه را سرعت بخشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.