پایگاه «اطلاعات خانواده» راه‌اندازی شد لزوم آسیب‌شناسی حضور کم‌رنگ زنان در تصمیم‌گیری‌ها توسط دولت چهاردهم پادکست | بفرمایید روضه | رضاخان هم نتوانست این روضه را تعطیل کند ویدئو | بین مادری‌کردن و انجام فعالیت‌ اجتماعی، کدام را انتخاب کنیم؟ ویدئو| رأی‌اولی‌ها و نخستین تجربه سرنوشت‌سازی ستاد مادران ایران در مشهد راه اندازی شد مراسم افتتاحیه مراکز گردشگری سلامت و کتابخانه‌های هتلی برگزار شد انجام کلیه خدمات گردشگری خانواده معزز شاهد و ایثارگر از طریق سامانه شاهد سیر نگاه شرع، قانون و عرف به مشارکت سیاسی بانوان در جامعه ایران ۷۰درصد جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانوان هستند دعوت از خیرین برای حمایت از فرزندان زنان زندانی سقوط دختر ۱۲ ساله مشهدی از پنجره توالت! ویدئو | چهل روز گذشت | نظر مردم درباره عملکرد شهید رئیسی بانوی دونده ایرانی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گرفت فرزندپروری ذاتی است یا اکتسابی؟ سند جهانی جنبش تعهد به خانواده رونمایی شد| ارتقای جایگاه بانوان شاغل در دولت سیزدهم سیب زمینی درونت را نادیده بگیر حال خوش دختران هفت‌ساله تا مادربزرگ‌های نودساله در کافه بازی ویژه بانوان پادکست | نخستین بانوی ایرانی مدال‌آور پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی در مشهد اهمیت نقش بانوان در ساختار مدیریتی کشور
سرخط خبرها
لزوم آسیب‌شناسی حضور کم‌رنگ زنان در تصمیم‌گیری‌ها توسط دولت چهاردهم

لزوم آسیب‌شناسی حضور کم‌رنگ زنان در تصمیم‌گیری‌ها توسط دولت چهاردهم

  • کد خبر: ۲۳۷۹۹۵
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
رئیس انجمن ایرانی مطالعات زنان به دولت چهاردهم توصیه کرد که نسبت به چرایی حضور کم رنگ زنان در این عرصه‌ها آسیب‌شناسی انجام دهد، چراکه نگاهی مردانه یا کلیشه‌ای به این موضوع، زنان را در احقاق حقوق‌شان با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا داور با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور شهید در اجلاس نیویورک، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی در اجلاس نیویورک بر جنبش جهانی تعهد به خانواده تاکید کردند؛ رئیس جمهور جدید نیز لازم است تمرکز خود را بیشتر بر خانواده و زمینه‌سازی برای تحکیم بنیان خانواده قرار دهد. طبیعتا حقوق زنان، خانواده و کودکان زمانی محقق می‌شود که ابعاد مختلف این حقوق مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در همه زمینه‌ها حضور زنان پررنگ است، به جز حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی که نشان‌دهنده حضور کمرنگ آنها در عرصه سیاسی است. در دولت چهاردهم باید این آسیب‌شناسی صورت گیرد که چرا زنان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های کلان مملکت نقش تاثیرگذاری ندارند؟ اشکال از کجاست؟.

نائب رئیس انجمن ایرانی مطالعات زنان با اشاره به نقش و حضور زنان در جامعه بعد از پیروزی انقلاب بیان کرد: حضور زنان در عرصه‌های سیاسی نشان می‌دهد، در ابتدای انقلاب، خانم مرضیه دباغ فرمانده سپاه پاسداران، زن بود و منیره گرجی نیز از دیگر زنانی بودند که در عرصه‌های تاثیرگذار کشور فعالیت داشتند لذا مشکل اعتقادی وجود ندارد، اما چه اتفاقی رخ داده که حضور زنان در مقاطع مختلف کمرنگ و محدود به یکسری افراد با وابستگی‌های خاص شده است؟ چرا تعداد نمایندگان زن در مجلس باید کم باشد؟.

داور تاکید کرد: از سوی دیگر نیز اگرچه معاونتی تحت عنوان معاونت امور زنان ریاست جمهوری در بدنه دولت وجود دارد، اما نقش این نهاد چیست و تا کجا برد دارد؟ چقدر می‌تواند در توانمندسازی، آگاه‌سازی و حساس‌سازی جامعه و مسئولان دغدغه ایجاد کند؟.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه دولت چهاردهم به سیاست‌های مغفول مانده در زمینه خانواده نیز یادآور شد: علت عدم حضور پررنگ زنان در عرصه‌های سیاسی، نیازمند آسیب‌شناسی است؛ اگر قرار بر این باشد که صرفا با نگاهی مردانه یا کلیشه‌ای به حضور زنان توجه کنیم، طبیعتا در احقاق حقوق افراد از جمله زنان و خانواده با مشکل مواجه خواهیم شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.