چطور کوکو شیرین مشهدی رو بدون بوی تخم مرغ درست کنیم؟ حضور اولین عکاس زن ایرانی تاریخ المپیک در پاریس برکت با کتاب | گفتگو با بانوی کارآفرینی که هدیه‌اش به زنان شاغل آگاهی است کار کردن در تعطیلات تابستانی یک درس واقعی برای نوجوانان است پادکست |گفتگو با دکتر فرزانه فرخ‌فر که هنر و پژوهش را به هم گره زده و برگزیده جایزه «زن و علم» شده است | هنر مرهم است ویدئو | برای نخستین بار در جهان؛ راه اندازی رشته تحصیلی ازدواج در دانشگاه‌های چین! رفاقت در چایخانه حضرت آمار غافلگیرکننده چاقی در زنان و مردان ایرانی + اینفوگرافیک قرآن وقفی بانوی کاریزی در حرم مطهر رضوی منع قانونی برای عضویت زنان در شورای نگهبان وجود ندارد | تدبیر در مورد لایحه عفاف و حجاب در اختیار مجلس است قهرمانی دوندگان خراسانی به کام استان‌های دیگر «خانه‌داری» به عنوان شغل باید به رسمیت شناخته شود نمایش عاشورایی «راحوما» روی صحنه می‌رود «سرگذشت» کاروان اسرا و شهادت حضرت رقیه (س) به روی صحنه می‌رود نمایش محصولات ویژه سفر اربعین در بازارچه «مادران ارزش آفرین» نخستین گردهمایی کنشگران جمعیت و فرزندآوری در محلات مشهد برگزار شد تاثیر شگفت آور حمایت مرد از همسر در فرآیند شیردهی به نوزاد بسیار زنان متأهل در چه شرایطی می‌توانند بدون رضایت همسر از کشور خارج شوند؟ تیم ملی فوتسال بانوان نامزد برترین تیم جهان شد ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید حسین محمدپور دشمن غریب‌کُش
سرخط خبرها
کار کردن در تعطیلات تابستانی یک درس واقعی برای نوجوانان است

کار کردن در تعطیلات تابستانی یک درس واقعی برای نوجوانان است

  • کد خبر: ۲۴۲۸۲۶
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
طبق تحقیقات منتشر شده در مجله "The Lancet" در سال ۲۰۱۸، نوجوانی یک دوره انتقالی هیجان انگیز و استرس زا بین کودکی و بزرگسالی است که از سن ۱۰ تا ۱۹ سالگی شروع می‌شود و ممکن است تا سن ۲۴ سالگی ادامه یابد. مشاغل تابستانی برای این سن باعث تقویت ابتکار عمل و توسعه روابط با افراد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نوجوانی دوره‌ای است که در آن کودکان چندین تغییر سریع - با سرعت‌های مختلف - در بدن و مغز خود می‌گذرانند و در معرض چالش‌های فکری، روانی و اجتماعی برای کشف خود، هویت و جایگاه خود در جهان قرار می‌گیرند. مستقل‌تر شوند و قطب‌نمای خود را تشکیل دهند، که ممکن است هیجان‌انگیز باشد، اما وب‌سایت کلینیک کلیولند می‌گوید این قطب نما همیشه هموار نیست.

در مواجهه با دشواری دوران نوجوانی، متخصصان بر اهمیت رسیدن کودکان به حس توانایی که آنها را قادر می‌سازد تا با تشویق تلاش‌های خود برای مشارکت در فعالیت‌هایی که انتخاب می‌کنند، اعتماد به نفس، تمرین عزت نفس و الهام بخش پشتکار ایجاد کنند، تاکید می‌کنند. به عنوان راهی که آنها را به استقلال لازم برای هویت آینده خود می‌رسانند باعث می‌شود که تصمیمات اشتباهات را بپذیرند و از آنها درس بگیرند و خود را مسئول اعمالشان بدانند.

چرا باید نوجوانان را به کار در تعطیلات تابستان تشویق کرد؟

جسیکا استیلمن نویسنده آمریکایی در مقاله‌ای در وب‌سایت INC اظهار می‌دارد که «دلایل خوبی برای پسران نوجوان وجود دارد که در تعطیلات تابستانی کار را تجربه کند» و مهمترین آنها عبارتند از: «ایجاد شخصیت و عزت نفس»

روانشناس نوجوان باربارا گرینبرگ نیز می‌گوید که کار تابستانی برای نوجوانان «برای عزت نفس عالی است.» بکا بالینگر، یک مربی معتبر والدین، به مراجعین نوجوان خود - به ویژه آنهایی که از افسردگی رنج می‌برند - توصیه می‌کند «یک شغل تابستانی پیدا کنند» و تاکید می‌کند که آنها پس از این درمان بهبود می‌یابند، زیرا آنها انگیزه‌ای دارند که آنها را مجبور می‌کند از رختخواب بلند شوند و به موقع در محل حاضر شوند. او می‌گوید: «این احساس که آنها علاوه بر خوشحالی از دریافت دستمزد، هدفی دارند برای سلامت روان و ثبات آنها در آینده مفید است. همچنین به آنها کمک می‌کند تا از پوسته‌ای که ممکن است پدر و مادر آنها را در آن گرفتار کنند، بیرون بیایند، کار‌ها را به تنهایی انجام دهند، رئیس‌شان را در محل کار تحت تأثیر قرار دهند و مهم‌تر از همه یاد بگیرند که چگونه مشکلات را حل کنند.»

موفقیت در آینده

بالینگر می‌افزاید: «یک شغل تابستانی به روی نوجوان در‌های غیرقابل تصوری را باز می‌کند. به نوجوانان در آینده شغلی کمک می‌کند و حتی آنها را برای موفقیت مادام العمر آماده می‌کند.» نتایج یک مطالعه که شامل بیش از ۲۵۶۰۰۰ جوان کانادایی بود و در سال ۲۰۱۴ منتشر شد نشان داد که «نوجوانانی که در مشاغل پاره وقت کار می‌کنند، به دلیل مواجهه اولیه با تجربه کاری، مشاغل خوبی پیدا می‌کنند، که به آنها کمک می‌کند تجارب خود را تقویت کنند، مهارت‌های خود را افزایش دهند. روابط بهتری به دست آورند و یاد بگیرند که چگونه کار را با موفقیت بیشتری جستجو کنند.

دسترسی به فرصت‌های تحصیلی دانشگاهی بهتر

بسیاری از والدین هنوز بر این باورند که تعطیلات تابستانی فرزندانشان به معنای لذت بردن از تنبلی و سرگرمی بیشتر است و آن را به فعالیت‌های سنتی مانند مسافرت، بازی، ورزش، سرگرمی‌ها و تماشای کارتون مشغول می‌کنند.

اندرو چلنجر، معاون یک شرکت تحقیقاتی تجاری می‌گوید: «اگرچه کار تابستانی نوجوانان ممکن است به خانواده‌های خود کمک کند تا در هزینه‌های خانواده کمکی باشد، اما در درجه اول بعد دیگری از این واقعه مهم است.»

سوزان وارنر، مشاور کالج مستقل در شهر نیویورک، هشدار می‌دهد که دانشگاه‌های رتبه بندی شده ممکن است برای یک متقاضی نوجوان موج سواری را جذاب نبینند.. ایرینا اسمیت، افسر سابق پذیرش دانشگاه استنفورد به آتلانتیک به عنوان نمونه‌ای از دانشجویی که مقاله برجسته‌ای در مورد شغل فست فود تابستانی خود را همراه با درخواست خود گنجانده بود، گفت: «دانشجویان مانند آن در میان متقاضیان هاروارد مانند الماس می‌درخشیدند.» او می‌افزاید که از بسیاری از والدین تماس‌هایی دریافت می‌کند که از این که فرزندان ۱۴ ساله‌شان «تابستان را پربار نمی‌گذرانند» نگرانند و می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند برای آنها کار پاره وقت در یک شرکت پیدا کنند.»

کار تابستانی نوجوانان به آنها کمک می‌کند که از پوسته‌ای که والدینشان گرفتار کرده اند، خارج شوند

ریچارد وایزبورد، محقق دانشکده تحصیلات تکمیلی هاروارد، در گزارش خود که در وب سایت دانشگاه در سال ۲۰۱۶ در مورد «نیاز به تغییر استاندارد‌های پذیرش کالج» منتشر شد، می‌گوید: «کار کردن در تعطیلات تابستانی یک درس واقعی برای نوجوانان است که چگونه برای برخورد با مردم، به غیر از پول درآوردن و دیدن زندگی از دریچه‌ای کاملاً متفاوت، توصیه می‌شود. فرآیند پذیرش کالج دارد به این سمت می‌رود که بر روی متقاضیانی متمرکز شوند که تجربیات کاری واقعی و معنادار دارند، یا درگیر خدماتی هستند که قدردانی و حس قدردانی را در مسئولیت آینده توسعه می‌دهند.»

همچنین مطالعه‌ای که توسط Jacob Leos Orbell، محقق ارشد در دانشگاه استنفورد انجام شد، نشان داد که «کار تابستانی نوجوانان تاثیرات مثبت و قابل توجهی بر پیشرفت تحصیلی و همچنین نتایج تحصیلی آنها دارد.»

اما، علیرغم تمام این مزایا، افسران پذیرش کالج افزایشی در تجربه کار تابستانی در دنیای واقعی مشاهده نمی‌کنند. استخراج مرکز تحقیقاتی پیو از تقاضا‌های پذیرش نشان می‌دهد که که تنها ۳۵ درصد از افراد بین ۱۶ تا ۱۹ سال در ایالات متحده در طول دوره تابستان کار می‌کنند.

ارزش پول را درک کنید و مهارت‌های اساسی زندگی را بیاموزید

معمولاً مشاغل تابستانی ارزش پول را به نوجوانان آموزش می‌دهند. این موضوع را گرینبرگ تأیید می‌کند و می‌گوید: «نوجوانانی که پول خود را به دست می‌آورند می‌توانند به آنها کمک کنند تا درس‌های اساسی در مورد معنای پول، پس‌انداز، هزینه چیز‌ها و نحوه بودجه‌بندی برایشان بیاموزند.» گرینبرگ می‌گوید: «چشیدن طعم کار به بچه‌ها مهارت‌های زیادی می‌دهد. تمام افراد در هر سنی که باشند.» 

میشل بوربا نویسنده‌ای که با ۵۰۰ نوجوان مصاحبه کرده و از آنها پرسیده که «چه چیزی به تقویت حس همدلی شما با دیگران کمک کرد؟» در پاسخ از اکثر آنها این گزارش را دریافت کرد که «آموزش در مورد دیدگاه‌های مختلف بود.» او افزود: «قرار گرفتن افراد در این سن در معرض تنوع و تفاوت، به آنها کمک می‌کند تا بدانند که دیگران ممکن است احساسات، علایق یا نیاز‌های مشابه یا متضادی داشته باشند.»

در زمانی که یک نوجوان از قوانین والدین به ستوه آمده است، ممکن است خود را در یک موقعیت شغلی تصادفی در یک مهارت مهم مانند برخورد با مردم بیدار کند که باید صبح‌ها از خواب بیدار شود، مسئولیت را بر عهده بگیرد، زمان و پول خود را مدیریت کند و از تلفن همراه خود دور بماند.

تعداد زیادی از تحقیقات آکادمیک همچنین نشان می‌دهد که اکثر مشاغل تابستانی، که تا حد زیادی ذهن را درگیر انجام کار، آموزش ابتکار عمل و ایجاد روابط با همکاران می‌کنند، «مهارتی است که به ویژه در آغاز به جوانان در طول حرفه‌شان خدمت می‌کند.»

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.