راه اندازی موکبی به یاد مادر و دختر شهید مشهدی در کربلا اربعین فرصتی برای تربیت حسینی فرزندان آثار روانی نگاه ابزاری در استخدام خانم‌ها | خلأ امنیت روانی در محیط کار به پله نخست استخدام یا همان آگهی جذب رسیده است پیگیری لایحه الحاق ایران به سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی «مهربانو»؛ پویش مهربانی و ایثار با اهدای خون بانوان تربیت با تئاتر | «رستن»، نمایشی زنانه در جستجوی حقیقت شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» | حکیم: جهان باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شود در پیاده‌روی اربعین، مهمانی آداب‌دان باشیم از آن استقبال سرد تا این جاودانگی محض! نایب‌قهرمانی بانوان خراسانی در والیبال‌نشسته قهرمانی کشور نرمش‌هایی برای کمردرد‌های عصبی خاطره انگیز مثل خیابان یازدهم شرقی سعادت آباد یکی داستان است پر آب چشم گاهی خریدار حال هم باشیم بانوانی که روز‌های ملتهب جنگ تحمیلی را پوشش خبری دادند هیچ روزمان شبیه دیروز نیست استکان‌های نقره‌ای که دست به‌دست شد نقش مؤثر رسانه «شهربانو» در روایت بانوان شهر مشهد + فیلم حجاب‌استایل‌ها؛ تهدیدی برای پوشش اصیل اربعین درخشش والیبالیست مشهدی در حوالی هیمالیا!
سرخط خبرها
اربعین فرصتی برای تربیت حسینی فرزندان

اربعین فرصتی برای تربیت حسینی فرزندان

  • کد خبر: ۲۴۷۱۷۸
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
حضور کودکان، مادران و پدران عراقی که خدمت به زوارالحسین (ع) را شرف خود می‌دانند در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی به سوی کربلا قدم به قدم دیده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در مسیر مشایه یا مسیر نجف به کربلا که پا بگذارید صحنه‌هایی خواهید دید که هر زائری را شگفت زده می‌کند. رسم مهمان نوازی عراقی‌ها در اربعین حسینی زبانزد خاص و عام است، اما آنچه بیش از همه مورد توجه است حضور دختران و پسران خردسال و کم سن و سالی است که با چند لیوان آب یا بسته‌های دستمال کاغذی نیز در میانه راه ایستاده اند و به زائران «اهلا و سهلا» می‌گویند.

مثل نرجس یک و نیم ساله که جعبه دستمال کاغذی را در دستانش گرفته و به زائران تعارف می‌کرد. پدر جوانش که سن و سالی هم نداشت چند قدم آن طرف‌تر ایستاده و مراقبش بود و به حضور دخترش در این مسیر با وجود گرمای ۵۰ درجه عراق افتخار می‌کرد.

میثم ۱۰ ساله نیز که دشداشه عربی و زیبایی به تن داشت و لبخند دلنشینی بر لبانش نشسته بود. با همان لبخند، زائران را به نوشیدن شربت خنک دعوت می‌کرد و با صدای بلند «اهلا و سهلا» می‌گفت. چنین صحنه‌هایی در مسیر پیاده روی به قدری زیاد است که مایه شعف و شگفتی هر بیننده‌ای می‌شود.

«زیارت امام حسین (ع) افتخار ماست و خدمت به زائر امام حسین (ع) شرف ماست»، این جمله‌ای است که بالای در بسیاری از موکب‌ها می‌توان دید.

آنها هرچه دارند را برای خدمت به زائر امام حسین (ع) در طبق اخلاص می‌گذارند و دست‌های بخشنده‌ای دارند و این رسم را نیز به فرزندان و خاندان خود نیز می‌آموزند.

مانند «امّ حکیمه» یا «امّ فاطمه» که سال هاست ایام اربعین، خانه و زندگی خود را در خدمت زائران اربعین می‌گذارند و به بهترین شکل ممکن از آنها پذیرایی می‌کنند و فرزندان و نوه‌های خود را نیز در این امر شریک می‌کنند؛ حتی به اندازه تقدیم یک لیوان آب خنک.

عادت دادن به امور، روشی تربیتی است که هم در روایات دینی سفارش شده و هم در مکاتب تربیتی امروزه وجود دارد. حضور کودکان از سنین پایین در کنار والدین و خانواده خود در آیین جهانی اربعین حسینی، نیز برگرفته از همین روش است و اربعین، یکی از بهترین فرصت‌ها برای تربیت حسینی فرزندانمان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.