روایت هایی مستندگونه از اهدای طلا توسط زنان به محور مقاومت در کتاب «جان و دل» صدور پیام دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خطاب به بانوان و مادران ایرانی| امروز پیام نذر‌های مادران ایران به جهانیان رسیده است مهم‌ترین مأموریت زن تراز انقلاب اسلامی چیست؟ نقش مهم وراثت در چندقلوزایی اشک عشق پای دوخت ۱۳هزار لباس برای مراسم جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) در حرم مطهر رضوی پیمان عاشقانه زوج‌های مشهدی در دل روز‌های جنگ تربیت بانوان کنشگر بین‌المللی، اولویت مهمی برای دوران پساجنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به ایران مشهدی‌ها الگویی از مقاومت، امید و عشق به زندگی در سایه جنگ شهادت یاسمین باکوئی در حملات رژیم صهیونیستی، داغی بر دل دانشگاه شریف شهدای پزشک زن ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی را بشناسیم؟ توصیه‌های یک روانشناس برای پر کردن اوقات فراغت کودکان با رویکردی هوشمندانه خانواده‌های شهدا «خاکریز دوم» در برابر دشمنان هستند ۱.۸ میلیون بانوی در  سن باروری، مخاطب طرح ملی آمایش امید در  مشهد درباره عوارض سزارین‌های تقویمی| تنها ۲ تا ۳ درصد سزارین‌ها به درخواست مادر است خرده‌روایت‌هایی از زبان ۴۰ زن و همسر بازمانده از فاجعه انفجار هم‌زمان ۴ هزار پیجر در لبنان در کتاب «دشواری مبارک» سهم خراسان جنوبی از تسهیلات فرزندآوری تنها ۰.۴۵ درصد است زنان، کنترل‌گران عاطفی جامعه در بحبوحه جنگ مادر، روح خانه ایرانی و زیرساخت آن است
سرخط خبرها
مهتاب کرامتی، بازیگری که خیلی دیر چهره شد

مهتاب کرامتی، بازیگری که خیلی دیر چهره شد

  • کد خبر: ۲۹۴۳۲۱
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
مهتاب کرامتی در ۲۷ سالگی آن هم با یک سریال پربیننده مذهبی. در مردان آنجلس که داستان اصحاب کهف بود، به عنوان یک چهره توانمند بازیگری مطرح شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهتاب کرامتی خیلی دیر چهره شد. در ۲۷ سالگی آن هم با یک سریال پربیننده مذهبی. در مردان آنجلس که داستان اصحاب کهف بود. ادامه کارش هم با طیف مذهبی‌ها بود. مثل مردی از جنس بلور ساخته سعید سهیلی و خاک سرخ از ابراهیم حاتمی کیا و مریم مقدس از شهریار بحرانی. حتی مومیایی ۳ که یک کمدی اسلپ استیک بود را هم محمدرضا هنرمند ساخته بود که از همین طیف بود. اما در مومیایی ۳ مهتاب کرامتی پیله را شکست و خودش را به عنوان یک بازیگر تیزهوش و برازنده و شیرین نشان داد. همان طور که پیش بینی می‌شد موفقیت مومیایی ۳ موجب شد تا ستاره بختش صعود کند و در میانه دهه هشتاد نامش بلافاصله در کنار هدیه تهرانی و لیلا حاتمی و نیکی کریمی برده می‌شد و در یک دوره هفت هشت سال تقریبا میانگین در سالی سه فیلم ظاهر می‌شد.

کرامتی بلند بالا با چهره نجیب و سیمای روشن خیلی زود به یکی از آیکون‌های سینمای ایران بدل شده بود. نماد شیکی و برازندگی. به نظر می‌رسید کارگردان‌ها و تهیه کننده‌ها می‌خواهند از اوهمچون یک عروسک زینتی در فیلم هایشان استفاده کنند، اما خودش زودتر فهمید و رفت به دنبال شکستن این کلیشه ها. خطر کرد و ریسک کرد و نتیجه اش را گرفت. نمونه مهمش بازی در نقش زنی از طبقه فرودست در فیلم بیست بود که یک سیمرغ نقش‌های مکمل را به دست آورد. یا بازی متفاوتش در فیلم سخت آتش سبز و نقش بسیار سختش در عصر یخبندان.

در میانه دهه نود و شکست تجاری چند فیلمش این شایعه را دامن زد که او مثل بهرام رادان شانسی در گیشه ندارد و فیلم هایش شکست می‌خورند. در همین سال‌ها شایعه دیگری درباره زندگی و سبک زندگی خصوصی اش منتشر شد که زهردار بود و البته که هیچگاه ثابت نشد. مهتاب کرامتی سابقه یک ازدواج کوتاه با بابک ریاحی پور نوازنده مشهور گیتار راک در عنفوان جوانی را از سر گذرانده است.

از میانه دهه نود کرامتی شاید سرخورده از توقف روند صعودی اش در سینما و خسته شدن از رقابت با نوستاره‌های جوان و تازه نفس (نقش‌هایی که چند سال قبل به او پیشنهاد می‌شد حالا مستقیما نصیب سحر دولتشاهی می‌شد که فیزیک مشابهی با او داشت) رفت به سمت تهیه کنندگی سینما و چند مستند داستانی موفق تولید کرد. بخصوص از صفر تا سکو در مورد خواهران منصوریان. او یک مزون لباس موفق زد و همین طور بیزینس‌های مختلف دیگری را توسعه داد. آخرین بار‌هایی که او رادیدیم یک نقش تلف شده در سریال آشفته و نامفهوم میدان سرخ بود و یک نقش بی جان در سریال ناتمام و ناکام رقص روی شیشه (روبه روی بهرام رادان) و حالا سال هاست که از مهتاب کرامتی خبر نداریم. مهتاب کرامتی فردا پنجاه و چهارمین سال زندگی خود را به اتمام می‌رساند.

منبع: هفت صبح

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.