میانگین عدد سن امید به زندگی در ایران برای بانوان ۷۸.۵۴ سال است راه‌های جذب ویتامین D در پاییز و زمستان ۷ زن و دختر اینستاگرامی در بوشهر احضار شدند مهتاب کرامتی، بازیگری که خیلی دیر چهره شد ۱۴.۴ درصد زنان بالای ۱۵ سال کشور در سال گذشته شاغل بودند انتشار کتاب از خاطرات مادر شهید حزب‌الله لبنان به قلم محبوبه‌سادات رضوی‌نیا راهکارهایی برای اصلاح کودکانی که دست بزن دارند وزیر میراث فرهنگی: ایران از نظر جذابیت گردشگری رتبه هفتم را در جهان دارد پایان رقابت دختران دوومیدانی خراسان رضوی در رکوردگیری انتخابی تیم ملی دردسر‌های «فومو» در دنیای دیجیتال | پدیده‌ای روانشناختی که بلای جان شده است سن ازدواج یکی از متغیر‌های مسأله ازدواج و خانواده به شمار می‌آید| تأثیرات رسانه‌های غرب در افزایش سن ازدواج المیرا دهقانی در لباس راهبه‌ها در نمایش «گالیله» یک‌سوم زنان دچار ریزش مو می‌شوند | راهکار‌های پیشگیری از نازکی و کم‌پشت‌شدن مو‌ها در شقیقه‌های سر حضور معاون رئیس جمهور در منزل جانباختگان حادثه معدن طبس+ ویدئو حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور از دولت سازندگی تا امروز استرس گرمایی مادر بر رشد نوزاد اثرگذار است درباره کوکب پوررنجبر، پایه‌گذار آموزش نوین قرآن به کودکان در مشهد | کوکبی در آسمان آموزش قرآن دغدغه‌های فعالان حوزه‌های زنان در کل کشور ارزشمند است حضور پررنگ بانوان نویسنده در حوزه کتاب‌های دینی و زندگی ائمه اطهار (ع) ادامه صدرنشینی سرمربی مشهدی در لیگ برتر فوتسال بانوان
سرخط خبرها
مهتاب کرامتی، بازیگری که خیلی دیر چهره شد

مهتاب کرامتی، بازیگری که خیلی دیر چهره شد

  • کد خبر: ۲۹۴۳۲۱
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
مهتاب کرامتی در ۲۷ سالگی آن هم با یک سریال پربیننده مذهبی. در مردان آنجلس که داستان اصحاب کهف بود، به عنوان یک چهره توانمند بازیگری مطرح شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهتاب کرامتی خیلی دیر چهره شد. در ۲۷ سالگی آن هم با یک سریال پربیننده مذهبی. در مردان آنجلس که داستان اصحاب کهف بود. ادامه کارش هم با طیف مذهبی‌ها بود. مثل مردی از جنس بلور ساخته سعید سهیلی و خاک سرخ از ابراهیم حاتمی کیا و مریم مقدس از شهریار بحرانی. حتی مومیایی ۳ که یک کمدی اسلپ استیک بود را هم محمدرضا هنرمند ساخته بود که از همین طیف بود. اما در مومیایی ۳ مهتاب کرامتی پیله را شکست و خودش را به عنوان یک بازیگر تیزهوش و برازنده و شیرین نشان داد. همان طور که پیش بینی می‌شد موفقیت مومیایی ۳ موجب شد تا ستاره بختش صعود کند و در میانه دهه هشتاد نامش بلافاصله در کنار هدیه تهرانی و لیلا حاتمی و نیکی کریمی برده می‌شد و در یک دوره هفت هشت سال تقریبا میانگین در سالی سه فیلم ظاهر می‌شد.

کرامتی بلند بالا با چهره نجیب و سیمای روشن خیلی زود به یکی از آیکون‌های سینمای ایران بدل شده بود. نماد شیکی و برازندگی. به نظر می‌رسید کارگردان‌ها و تهیه کننده‌ها می‌خواهند از اوهمچون یک عروسک زینتی در فیلم هایشان استفاده کنند، اما خودش زودتر فهمید و رفت به دنبال شکستن این کلیشه ها. خطر کرد و ریسک کرد و نتیجه اش را گرفت. نمونه مهمش بازی در نقش زنی از طبقه فرودست در فیلم بیست بود که یک سیمرغ نقش‌های مکمل را به دست آورد. یا بازی متفاوتش در فیلم سخت آتش سبز و نقش بسیار سختش در عصر یخبندان.

در میانه دهه نود و شکست تجاری چند فیلمش این شایعه را دامن زد که او مثل بهرام رادان شانسی در گیشه ندارد و فیلم هایش شکست می‌خورند. در همین سال‌ها شایعه دیگری درباره زندگی و سبک زندگی خصوصی اش منتشر شد که زهردار بود و البته که هیچگاه ثابت نشد. مهتاب کرامتی سابقه یک ازدواج کوتاه با بابک ریاحی پور نوازنده مشهور گیتار راک در عنفوان جوانی را از سر گذرانده است.

از میانه دهه نود کرامتی شاید سرخورده از توقف روند صعودی اش در سینما و خسته شدن از رقابت با نوستاره‌های جوان و تازه نفس (نقش‌هایی که چند سال قبل به او پیشنهاد می‌شد حالا مستقیما نصیب سحر دولتشاهی می‌شد که فیزیک مشابهی با او داشت) رفت به سمت تهیه کنندگی سینما و چند مستند داستانی موفق تولید کرد. بخصوص از صفر تا سکو در مورد خواهران منصوریان. او یک مزون لباس موفق زد و همین طور بیزینس‌های مختلف دیگری را توسعه داد. آخرین بار‌هایی که او رادیدیم یک نقش تلف شده در سریال آشفته و نامفهوم میدان سرخ بود و یک نقش بی جان در سریال ناتمام و ناکام رقص روی شیشه (روبه روی بهرام رادان) و حالا سال هاست که از مهتاب کرامتی خبر نداریم. مهتاب کرامتی فردا پنجاه و چهارمین سال زندگی خود را به اتمام می‌رساند.

منبع: هفت صبح

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.