مسئولیت مشترک والدین در برابر تربیت فرزندان عزاداری محرم، الگویی از قدرت زن مسلمان را به نمایش می‌گذارد توجه شهید طهرانچی به حوزه زنان و خانواده مبتنی بر جهان بینی الهی بود رواج طلاق، عاملی در تضعیف نهاد خانواده و کاهش فرزندآوری در جامعه حضور ۲۵ بازیکن در دومین اردوی تیم ملی فوتسال بانوان اشتغال زنان، نمادی از موفقیت و سرمایه ای اجتماعی برای خانواده ناترازی بانک‌ها، مشکل مهم شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نقش کلیدی‌ زنان در فرآیند بازتوانی، حمایت اجتماعی و مراقبت از آسیب‌دیدگان ثبت یک پیروزی دیگر برای تیم ملی بسکتبال زنان ایران رونمایی از جلد دوم کتاب «چله کلمات» با محور اشعار اربعینی شاعران زن حضور پررنگ بانوان ورزشکار ایرانی در بازی‌های جهانی ۲۰۲۵ چنگدو کتاب «جان جهان» دریچه‌ای به دنیای زنان می‌گشاید بلاتکلیفی تیم‌های مدعی برای حضور در فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ برتر زنان ایجاد فضایی مثبت و پرمحبت در خانواده، یکی از کلید‌های تربیت دختران باحجاب و عفیف بررسی نقش زنان در تربیت دینی کودکان و الگوبرداری از بانوان کربلا حوزه سنی ۷ سال، بیشترین متقاضی برای فرزندخواندگی در کشور کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان با مصرف به‌اندازه زعفران
سرخط خبرها
مهتاب کرامتی، بازیگری که خیلی دیر چهره شد

مهتاب کرامتی، بازیگری که خیلی دیر چهره شد

  • کد خبر: ۲۹۴۳۲۱
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
مهتاب کرامتی در ۲۷ سالگی آن هم با یک سریال پربیننده مذهبی. در مردان آنجلس که داستان اصحاب کهف بود، به عنوان یک چهره توانمند بازیگری مطرح شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهتاب کرامتی خیلی دیر چهره شد. در ۲۷ سالگی آن هم با یک سریال پربیننده مذهبی. در مردان آنجلس که داستان اصحاب کهف بود. ادامه کارش هم با طیف مذهبی‌ها بود. مثل مردی از جنس بلور ساخته سعید سهیلی و خاک سرخ از ابراهیم حاتمی کیا و مریم مقدس از شهریار بحرانی. حتی مومیایی ۳ که یک کمدی اسلپ استیک بود را هم محمدرضا هنرمند ساخته بود که از همین طیف بود. اما در مومیایی ۳ مهتاب کرامتی پیله را شکست و خودش را به عنوان یک بازیگر تیزهوش و برازنده و شیرین نشان داد. همان طور که پیش بینی می‌شد موفقیت مومیایی ۳ موجب شد تا ستاره بختش صعود کند و در میانه دهه هشتاد نامش بلافاصله در کنار هدیه تهرانی و لیلا حاتمی و نیکی کریمی برده می‌شد و در یک دوره هفت هشت سال تقریبا میانگین در سالی سه فیلم ظاهر می‌شد.

کرامتی بلند بالا با چهره نجیب و سیمای روشن خیلی زود به یکی از آیکون‌های سینمای ایران بدل شده بود. نماد شیکی و برازندگی. به نظر می‌رسید کارگردان‌ها و تهیه کننده‌ها می‌خواهند از اوهمچون یک عروسک زینتی در فیلم هایشان استفاده کنند، اما خودش زودتر فهمید و رفت به دنبال شکستن این کلیشه ها. خطر کرد و ریسک کرد و نتیجه اش را گرفت. نمونه مهمش بازی در نقش زنی از طبقه فرودست در فیلم بیست بود که یک سیمرغ نقش‌های مکمل را به دست آورد. یا بازی متفاوتش در فیلم سخت آتش سبز و نقش بسیار سختش در عصر یخبندان.

در میانه دهه نود و شکست تجاری چند فیلمش این شایعه را دامن زد که او مثل بهرام رادان شانسی در گیشه ندارد و فیلم هایش شکست می‌خورند. در همین سال‌ها شایعه دیگری درباره زندگی و سبک زندگی خصوصی اش منتشر شد که زهردار بود و البته که هیچگاه ثابت نشد. مهتاب کرامتی سابقه یک ازدواج کوتاه با بابک ریاحی پور نوازنده مشهور گیتار راک در عنفوان جوانی را از سر گذرانده است.

از میانه دهه نود کرامتی شاید سرخورده از توقف روند صعودی اش در سینما و خسته شدن از رقابت با نوستاره‌های جوان و تازه نفس (نقش‌هایی که چند سال قبل به او پیشنهاد می‌شد حالا مستقیما نصیب سحر دولتشاهی می‌شد که فیزیک مشابهی با او داشت) رفت به سمت تهیه کنندگی سینما و چند مستند داستانی موفق تولید کرد. بخصوص از صفر تا سکو در مورد خواهران منصوریان. او یک مزون لباس موفق زد و همین طور بیزینس‌های مختلف دیگری را توسعه داد. آخرین بار‌هایی که او رادیدیم یک نقش تلف شده در سریال آشفته و نامفهوم میدان سرخ بود و یک نقش بی جان در سریال ناتمام و ناکام رقص روی شیشه (روبه روی بهرام رادان) و حالا سال هاست که از مهتاب کرامتی خبر نداریم. مهتاب کرامتی فردا پنجاه و چهارمین سال زندگی خود را به اتمام می‌رساند.

منبع: هفت صبح

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.