رونمایی از کتاب تولیدشده توسط زنان ایران و زیمبابوه با عنوان «خواهران در آن سوی مرزها»؛ همه آنچه برای فرزندپروری باید بدانیم |‌ معرفی کتاب «دایره المعارف رفتار با کودک» همه آنچه برای فرزندداری باید بدانیم ویدئو | نویسنده فلسطینی: اسرائیل بیش از ۲۰ سال است که به دنبال کنترل جمعیت فلسطینی‌ها و بازگشت به غزه است چرا مرخصی زایمان برای پدران امکان‌پذیر نیست؟ چرا برخی از بانوان در دوران عادت ماهیانه دچار درد سینه می‌شوند؟ سکته قلبی اولین عامل مرگ‌ومیر زنان در کشور است زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به اختلالات روانی هستند صعود دختران پینگ پنگ ایران در رنکینگ جهانی مسائل تخصصی زنان در کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد مطرح خواهد شد وضعیت سلامتی در میانسالگی تأثیر مهمی بر سلامتی در دوران پیری دارد وقتی بازی در یک سریال عاملی برای زدواج زوج بازیگر می‌شود بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است حضرت فاطمه معصومه (س) مجاهده زمان خود بودند میانگین عدد سن امید به زندگی در ایران برای بانوان ۷۸.۵۴ سال است راه‌های جذب ویتامین D در پاییز و زمستان
سرخط خبرها
حضرت فاطمه معصومه (س) مجاهده زمان خود بودند

حضرت فاطمه معصومه (س) مجاهده زمان خود بودند

  • کد خبر: ۲۹۴۳۵۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
استاد حوزه علمیه قم گفت: کنشگری حضرت فاطمه معصومه (س) در موقعیت زمانی خود، او را جزو افراد مجاهده زمان خود قرار می‌دهد؛ ایشان بانوی مجاهده‌ای بود که در راه خدا، دفاع از امام و تبلیغ، در مسیر شیعه و پیرو امام بودن حرکت می‌کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معصومه ظهیری اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) میهمان ۱۷ روزه شهر قم بود که برای همیشه بر ما میزبان شد و همه از سفره کریمانه ایشان بهره‌مند هستیم.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین بعد زندگی کریمه اهل‌بیت (س)، آگاه بودن به زمان است، بیان کرد: انسانی که موقعیت زمانی و مکانی را خوب بشناسد عکس‌العملش نسبت به وقایع زمان به‌جا، به‌موقع و به‌اندازه است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت معصومه (س) ۲ موقعیت زمانی دارد، ادامه داد: ایشان در زمان حیات پدرشان و سکونتشان در مدینه، محدثه بودند و روایت حدیث داشتند و مردم را به ولایت ترغیب می‌کردند.

 

بعد دوم زندگی حضرت معصومه (س) بعد از هجرت اجباری امام رضا (ع) است

 

ظهیری گفت: احادیثی که ایشان جزو راویان آن هستند مربوط به امامت و ولایت غدیر و یا محبت اهل‌بیت (ع) است؛ آن حضرت با روایت حدیث، اعتقاد مردم به ولایت و شیعه حضرت علی (ع) بودن را استحکام بخشیدند.

وی گفت: بعد دوم زندگی حضرت معصومه (س) بعد از هجرت اجباری امام رضا (ع) است که در زیارت‌نامه می‌خوانیم امین، حجت و مورد اعتماد امامش است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام معصوم او را معصومه می‌نامند، یعنی از خطا و اشتباه به دور و مورد اعتماد است؛ از سوی دیگر همه نامه‌های امام رضا (ع) نیز خطاب به حضرت معصومه (س) است که این مساله بیانگر امتیاز ویژه و فوق‌العاده بودن کریمه اهل بیت (س) می‌باشد.

ظهیری اضافه کرد: بُعد مسوولیت پذیریشان این است که امام او را فرامی‌خوانند و می‌گویند حرکت کن به طرف توس؛ در شرایطی که به دلیل خفقان حکومت ارتباط با امام قطع شده و مردم حتی وجوهات مالی خود را نمی‌توانند به امام برسانند.

وی با بیان این‌که مسوولیت پذیری حضرت به نحوی بود که از مدینه به توس هجرت می‌کنند، تصریح کرد: حضرت با این اقدام به مردم می‌نمایاند که باید مطیع امر و امام شناس باشیم، رابطه خود را با امام حفظ کنیم؛ کسی که ملجا پاسخگویی، جایگاه حکومت و حاکمیت از آن اوست، امام است ولو این‌که دیگران غلبه و غصب کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: عبادت، عفیف بودن، پاکدامنی و محدثه بودن از جمله ویژگی‌های حضرت است.

 

 

کنشگری حضرت معصومه (س) از ویژگی های شاخص ایشان است

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد بازخوانی در موقعیت زمانی کنونی در زندگی حضرت داشته باشیم که برای نسل عصر ما الگو باشد، بعد امام شناسی، مسوولیت پذیری، عکس‌العمل‌های به‌جا، به‌اندازه و به‌موقع، موقعیت را درست تشخیص دادن و حرکت کردن از ویژگی‌های منحصربفرد کریمه اهل‌بیت (س) است.

ظهیری ادامه داد: کنشگری حضرت فاطمه معصومه (س) در موقعیت زمانی خود، او را جزو افراد مجاهده زمان خود قرار می‌دهد؛ ایشان بانوی مجاهده‌ای بود که در راه خدا، دفاع از امام و تبلیغ، در مسیر شیعه و پیرو امام بودن حرکت می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر زندگینامه حضرت را بازخوانی کنیم و به گوش نسل جدید برسانیم، شاید مهم‌ترین وجه کاربردی ایشان فعالیت و کنشگر اجتماعی بودن است.

وی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح عاقبت به خیری می‌آورد، گفت: کریمه اهل‌بیت (س) هم برادر را ندید هم رحلت شهادت گونه داشت؛ اما نگین انگشتری شد که حول محور او بسیاری از قیام‌ها و نهضت‌ها شکل گرفت و علوم آل محمد به دیگر کشور‌ها و شهر‌ها انتقال پیدا کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.