کتاب «دختران ایران» منتشر شد | بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏ساز برنامه استودیویی «شهربانو» با محوریت ستایش و تکریم زنان موفق ایرانی تولید می‌شود همسر جانباز و خواهر دانشجوی شهید بیژن شیخ پور در ردیف محققان دو درصد دنیا قرار گرفت ۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند از نظر گردشگران خارجی، کوفته تبریزی و دیزی جزو خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است چقدر می‌توانید روی یک پا بایستید؟ مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد دانشگاه حضرت معصومه (س) قم به بانوان نخبه فلسطینی و لبنانی بورسیه اهدا می‌کند دوخت ۱۰ هزار چادر نماز برای بانوان غزه و لبنان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بانوان گوینده و چهره معروف حوزه کودک هر شب در «فیلیموکودک» قصه می‌گویند دستاورد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است سپاهان در مسابقات والیبال نشسته زنان باشگاه‌های آسیا گل کاشت بانوی آمریکایی که پس از مسلمان‌شدن، اسمش را از «مرسدس» به «زهرا» تغییر داد
سرخط خبرها
نخستین نشست «یاوران مقاومت فاطمی» ویژه دختران در مشهد برگزار شد | سیاهی چادر دختران باعث استمرار حرکت جبهه‌ی مقاومت است

نخستین نشست «یاوران مقاومت فاطمی» ویژه دختران در مشهد برگزار شد | سیاهی چادر دختران باعث استمرار حرکت جبهه‌ی مقاومت است

  • کد خبر: ۲۹۶۱۷۹
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
نخستین نشست توجیهی و استعدادیابی، مهارت افزایی و توانمندسازی ویژه دختران نوجوان با عنوان «یاوران مقاومت فاطمی» در مشهد برگزار شد.

حدیث فاطمی | شهرآرانیوز، نوجوانان بیش از بزرگسالان نیاز به روشنگری درباره حوادث مربوط به غزه و فلسطین و جنایات وحشیانه اسرائیل دارند چرا که نوع نگاه و تفکر آنها به این موضوع در آینده فردی و اجتماعی‌شان اثرگذار است. کانون تبلیغی فرهنگی «امید نور مهدی(عج)» نیز با هدف تبیین مسائل غزه و لبنان و همچنین به تصویر کشیدن جنایات وحشیانه‌ی رژیم صهیونیستی نشستی توجیهی با هدف روشنگری، استعدادیابی، مهارت افزایی و توانمندسازی در فضای مجازی ویژه دختران نوجوان با عنوان «یاوران مقاومت فاطمی» برگزار کرده است.

علی مولوی حقیقی سردار بازنشسته‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست با تأکید بر اینکه شرکت کنندگان این مراسم رویش‌های انقلاب هستند، اظهار کرد: بیشتر کسانی که در این مراسم حضور دارند فرصتی برای اندیشیدن به فراز و نشیب‌های انقلاب پیدا نکرده‌اند یا روایت‌های یک جانبه‌ و نادرستی شنیده‌اند.

مولوی حقیقی تصریح کرد: بسیاری از نوجوانان و جوانان ما به لحاظ شرایط سنی‌ در هیجاناتی به سر می‌برند که شاید تمایلی برای شنیدن واقعیت‌های دوران انقلاب نداشته داشته باشند. زیرا بعضی از واقعیت‌های آن به لحاظ سختی‌هایی که پشت سر گذاشته، تلخ است. اما به دنبال هر دشواری حتما آسانی‌هایی هم نهفته است و به دنبال هر مقاومت حتما نعمت‌هایی هم خداوند متعال قرار داده است.

وی در ادامه بیان کرد: آن چیز که خواهران جوان و نوجوان بایستی به آن خوب بیندیشید و تحقیق کنند، این است که کجا بودیم، کجا هستیم و کجا قرار خواهیم گرفت؟ اگر این سه فصل زندگی‌مان را به درستی مطالعه و بررسی کنیم، می‌توانیم تحلیل خوبی هم از آینده داشته باشیم و به درستی هدفگذاری کنیم. اگر غیر از این بود قطعا روزمرگی‌ است مانند خیلی‌ها که آمدند و رفتند و نه تنها برای جامعه بلکه برای زندگی خود هم مؤثر واقع نشدند. جوانان ما نباید اینگونه باشند و باید با تفکر و تعقل بیشتر و یک رویکرد مناسب به این حوزه و موضوع ورود پیدا کنند.

این سردار بازنشسته‌ با اشاره به اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی عبرت‌های کلانی برای همه‌ی انسان‌های دارای تفکر آزادمنشانه، رو به حرکت و درک از عالم بشریت وجود دارد، گفت: انقلاب اسلامی محدود به جغرافیای ایران نیست بلکه به گستردگی جغرافیای بشریت است که به دنبال گمشده‌ی خود و انسان‌های آزاده‌ای است که برای مبارزه‌ی با ظلم قیام می‌کنند.

مولوی حقیقی گفت: امروز مبارزه‌ی انقلاب اسلامی با اسرائيل و آمریکای جنایتکار است و ما در جبهه‌ی وسیعی با استکبار جهانی رو به رو هستیم. در حالی که ایران قبل از انقلاب خودش یکی از کشورهایی بود که با استکبار جهانی سر یک سفره می‌نشست. اما امام این سفره را جدا کرد و گفت حق و باطل نمی‌توانند کنار هم در یک جبهه قرار بگیرند‌‌.

علی مولوی حقیقی با بیان اینکه امروز پس از یک سال و اندی همچنان حرف مردم غزه و لبنان ایستادگی در برابر ظلم‌ است، بیان داشت: ما هم در برابر مصیبت‌های وارده بر جهان اسلام دو راه بیشتر پیش رو نداریم. یا بمانیم و زندگی شرافتمندانه توام با عزتی را در مقابل دشمن رقم بزنیم و یا تسلیم آنها بشویم که قاعدتا مکتب سیدالشهدا مخالف آن است و گفتمان آن ایستادگی در مقابل ظلم تا آخرین لحظات است.

نخستین نشست «یاوران مقاومت فاطمی» ویژه دختران در مشهد برگزار شد | سیاهی چادر دختران باعث استمرار حرکت جبهه‌ی مقاومت است

او ادامه داد: نه مذاکره و نه آتش بس فایده‌ای ندارد. هیچ راهی هم امروز جز ادامه‌ی مبارزه تا تعیین تکلیف در میدان نبرد پیش روی دو جبهه باقی نمانده است و پیروزی هم حتما از آن ما یعنی جبهه‌ی حق است.

علی مولوی حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دشمنان ما پس از ترور سیدحسن نصرالله و فرماندهان عالی‌رتبه تصور می‌کردند کار جبهه‌ی مقاومت تمام است اما باید بدانند این جبهه اینگونه نیست که اگر یک پرچم از دست یک رهبر بر زمین افتد کسی نباشد آن را بردارد. حتما افراد دیگری در این جبهه هستند و حضورشان هم یک حضور معنادار است.

سردار مولوی حقیقی همچنین در خصوص اهمیت نقش دختران و بانوان و اثرگذاری آنان در جبهه‌ی مقاومت گفت: سیاهی چادر دختران باعث استمرار حرکت جبهه‌ی مقاومت است. بانوان و دختران ما با پرچمداری در جبهه‌ی مبارزه با تهاجم فرهنگی و حضورشان در همایش‌های مربوط به حمایت از حزب الله، گویی در خط مقدم ایستاده‌اند و ضمن حمایت از حزب الله و جبهه‌ی مقاومت با آنها همدردی کرده‌اند.

فاطمه علمداری مسئول کانون فرهنگی تبلیغی امید نور در حاشیه‌ی این مراسم در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: کانون فرهنگی تبلیغی امید نور چهار سال پیش فعالیت‌ خود را در حوزه‌ی دختران نوجوان به صورت تخصصی و موضوعی آغاز کرد و پس از یک سال به تعلیم و مهارت افزایی اولین گروه دختران نوجوان ملقب به یاوران معروف فاطمی پرداخت که آنها بعد از اینکه مرحله‌ی مقدماتی را سپری کردند در مرحله‌ی تکمیلی قرار گرفتند.

علمداری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره‌ی دفاع از مظلومیت لبنان و غزه، یاری جبهه‌ی مقاومت و اهمیت فضای مجازی که اکنون تبدیل به یک فضای واقعی و وسیله‌ای برای نشر اخبار و اطلاعات شده‌است، بیان کرد: امروز گروه دوم یاوران مقاومت فاطمی شروع به جذب، نام نویسی و آماد‌ه‌سازی دختران نوجوان برای دوره‌های مهارت افزایی کرد.

وی همچنین ادامه داد: از آنجا که یکی از کارهایی که بانوان و دختران در این عرصه می‌توانند انجام بدهند جهاد فرهنگی و تبیینی در رسانه است، ما در این مجموعه بر آن هستیم که دختران نوجوان در رسته‌های مختلف هنری، رسانه‌ای و فضای مجازی استعدادیابی شوند و سپس با هدف توانمندسازی و مهارت افزایی آموزش داده شوند و با بهره‌گیری از استانداردها و تکنیک‌های بروز، صدای دختران مسلمان به ویژه دختران مسلمان مشهدی را به گوش مردم جهان برسانند و در سنگر فرهنگ مقاومت مانند حضرت زینب سلام الله علیها نقش آفرین باشند.

مسئول کانون تبلیغی امید نور تصریح کرد: از دیگر اهداف ما فعال کردن اقتصاد فاطمی، ورود به فضای کسب و کار و درآمدزایی در مجموعه و البته خارج از آن می‌باشد.

نخستین نشست «یاوران مقاومت فاطمی» ویژه دختران در مشهد برگزار شد | سیاهی چادر دختران باعث استمرار حرکت جبهه‌ی مقاومت است

شایان ذکر است سازمان تبلیغات اسلامی که فعالیت کانون فرهنگی تبلیغی امید نور مهدی(عج) ذیل این ارگان است، تشکلهای فرهنگی، شهرداری منطقه‌11، هیئت نور رضوان و معاونت بانوان بنیاد حفظ و نشر آثار که همراه و همیار فرهنگی ایشان هستند، در این مراسم همکاری داشتند.

گفتنی است جذب و نام‌نویسی دختران نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال مشهدی در گروه‌های هنری و رسانه‌ای مختلف از جمله تولید محتوا، عکاسی، تئاتر، شعر و نویسندگی، گویندگی، سفالگری و... برای گروه دوم یاوران مقاومت فاطمی در حاشیه این برنامه انجام شد تا مهارت دختران شناسایی در حوزه های مختلف رسانه ای صورت گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.