غلبه بر تشنگی در روزه‌داری بی‌توجهی در رابطه زناشویی آسیب روحی بیشتری به زنان وارد می‌کند | زخم کاری تدوین نظام‌نامه زن و خانواده با هدف ریل‌گذاری برای آینده حضور ۲ نماینده مشهدی در مسابقات لیگ ملی هندبال بانوان حضور ۳۲ تیم در مسابقات فوتسال و  والیبال بانوان چهارمین جشنواره ورزشی رمضان مشهد روایت مونا کرمی از ایفای نقش همسر یک طلبه در سریال مرهم ترویج آزادی‌های جنسی منطق استعماری غرب برای سوءاستفاده از زنان است جلوگیری از سندرم تخمدان در زنان دیابتی با مصرف رژیم غذایی سالم مشارکت پررنگ بانوان خراسان رضوی در برگزاری روضه‌های خانگی ماجرای نقاشی با گچ توسط یک بانوی معلم| وقتی مدرسه، محیط با نشاطی برای دانش‌آموزان می‌شود پخش برنامه «جشن فرشته‌ها» ویژه جشن‌ تکلیف دختران از شبکه پویا حضور رسمی زینب نصرالله در یک برنامه تلویزیونی ایرانی پایان مسابقات اتومبیل‌رانی کشور با قهرمانی بانوی مشهدی ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار خراسانی زیرپوشش بهزیستی روایت دردناک «رضوانه دباغ» از شکنجه شدن خود و مادرش در زندان ساواک آیا تدلیس در نکاح یکی از موارد فسخ نکاح است؟
سرخط خبرها
روایت آشفتگی احساسی درون یک خانواده در فیلم سینمایی «در آغوش درخت»

روایت آشفتگی احساسی درون یک خانواده در فیلم سینمایی «در آغوش درخت»

  • کد خبر: ۳۰۰۷۴۰
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
فیلم سینمایی «در آغوش درخت» با حساسیتی عمیق و غنای فرهنگی، داستان کیمیا و فرید، زوجی در آستانه جدایی و تأثیر چالش‌های آنان بر دو پسر کوچکشان را روایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «فیلم «در آغوش درخت» اثری تاثیرگذار و دلنشین از کارگردان ایرانی بابک خواجه‌پاشا است که به ظرافت‌های پیچیده تعامل‌های خانوادگی می‌پردازد. این فیلم با حساسیتی عمیق و غنای فرهنگی، داستان کیمیا و فرید، زوجی در آستانه جدایی و تأثیر چالش‌های آنان بر دو پسر کوچکشان را روایت می‌کند. خواجه‌پاشا با تمرکز بر زوایه نگاه کودکان، به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا وزن احساسی درگیری‌های خانوادگی را از منظر کوچک‌ترین اعضای خانواده لمس کنند. این فیلم همان‌قدر که داستانی از تاب‌آوری است، کاوشی در موضوع عشق و تلاش‌های اعضای خانواده برای حفظ پیوندهایشان نیز به شمار می‌رود.

رویکرد خواجه‌پاشا در روایت داستان، ساده و در عین حال تاثیرگذار است. او به جای تکیه بر درام‌های پرتنش، روشی متین و آرام را برمی‌گزیند که به احساسات خام شخصیت‌ها اجازه می‌دهد به شکلی طبیعی بروز و ظهور پیدا کنند. فیلمبرداری آرام فیلم، زیبایی بی‌صدای مناظر شمال ایران را به تصویر می‌کشد که در تضاد آشکار با آشفتگی احساسی درون خانواده است. از طریق این تضاد بصری، خواجه‌پاشا بر جهان‌شمول بودن تجربه‌های خانوادگی تأکید می‌کند، به‌طوری که هم منحصر به‌فرد بودن فرهنگ ایرانی و هم پیوند‌های مشترک میان خانواده‌ها در سراسر دنیا را به نمایش می‌گذارد.

بازی‌های بازیگران «در آغوش درخت» قوی و پر از جزییات است. به‌ویژه بازیگران کودکی که نقش طا‌ها و علیسان، دو پسر خانواده را ایفا می‌کنند. بازی آنها در به تصویر کشیدن معصومیت کودکی در میان آشفتگی‌های احساسی والدین‌شان، دلنشین و تأثیرگذار است. غرایز محافظتی طا‌ها و عزم او برای مراقبت از برادر کوچکش در برابر مشکلات والدین‌شان الهام‌بخش است و پیوند میان این دو برادر را به یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین عناصر فیلم تبدیل می‌کند. مارال بنی‌آدم و جواد قامتی نیز بازی‌هایی فوق‌العاده از خود به نمایش می‌گذارند و پیچیدگی‌های روابط بزرگسالی و کشمکش‌های درونی آنها را به خوبی به نمایش می‌گذارند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.