«فاطمه»، نام محبوب برای دختران در خراسان رضوی تغییرات اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها، عامل مهم نیاز به بازنگری در سیاست‌های کلی مربوط به این نهاد پذیرفتن تفاوت های زوجین، زیربنای رابطه سالم زوجیت در زندگی مشترک زنان روستایی و عشایر، ستون اصلی خودکفایی کشاورزی و حفظ هویت فرهنگی ایران ضرورت تقویت نظام حمایتی از خانواده‌ها در کشور برای تشویق به فرزندآوری نحله، یکی از ابزار‌های حمایتی در حقوق خانواده ایرانی ازدواج، یکی از زیباترین جلوه‌های زندگی اعزام تیم ملی والیبال زنان به ویتنام برای حضور در نخستین دوره جام ملت‌های آسیا دهه‌شصتی‌ها، اصلی‌ترین سرمایه انسانی کشور | تعداد متأهلین چقدر است؟ کسب مدال طلا توسط تیم تنیس روی میز بانوان ایران در بازی‌های جهانی کارگران یونان دختر المپیکی ایران از کسب مدال در مسابقات قایقرانی جایزه بزرگ روسیه بازماند آشنایی با مهم‌ترین عوامل علاقه‌مندکردن کودکان به کتاب‌خوانی دستور پخت حلوای سه آرد مجلسی مخصوص در خانه + فیلم دیدگاه امام خمینی (ره) درباره جایگاه زنان مومن و مادران پاکدل چه بود؟ حملات آسم در بین زنان زیر ۳۵ سال با قرص‌های ضدبارداری حاوی پروژسترون
سرخط خبرها
روایت آشفتگی احساسی درون یک خانواده در فیلم سینمایی «در آغوش درخت»

روایت آشفتگی احساسی درون یک خانواده در فیلم سینمایی «در آغوش درخت»

  • کد خبر: ۳۰۰۷۴۰
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
فیلم سینمایی «در آغوش درخت» با حساسیتی عمیق و غنای فرهنگی، داستان کیمیا و فرید، زوجی در آستانه جدایی و تأثیر چالش‌های آنان بر دو پسر کوچکشان را روایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «فیلم «در آغوش درخت» اثری تاثیرگذار و دلنشین از کارگردان ایرانی بابک خواجه‌پاشا است که به ظرافت‌های پیچیده تعامل‌های خانوادگی می‌پردازد. این فیلم با حساسیتی عمیق و غنای فرهنگی، داستان کیمیا و فرید، زوجی در آستانه جدایی و تأثیر چالش‌های آنان بر دو پسر کوچکشان را روایت می‌کند. خواجه‌پاشا با تمرکز بر زوایه نگاه کودکان، به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا وزن احساسی درگیری‌های خانوادگی را از منظر کوچک‌ترین اعضای خانواده لمس کنند. این فیلم همان‌قدر که داستانی از تاب‌آوری است، کاوشی در موضوع عشق و تلاش‌های اعضای خانواده برای حفظ پیوندهایشان نیز به شمار می‌رود.

رویکرد خواجه‌پاشا در روایت داستان، ساده و در عین حال تاثیرگذار است. او به جای تکیه بر درام‌های پرتنش، روشی متین و آرام را برمی‌گزیند که به احساسات خام شخصیت‌ها اجازه می‌دهد به شکلی طبیعی بروز و ظهور پیدا کنند. فیلمبرداری آرام فیلم، زیبایی بی‌صدای مناظر شمال ایران را به تصویر می‌کشد که در تضاد آشکار با آشفتگی احساسی درون خانواده است. از طریق این تضاد بصری، خواجه‌پاشا بر جهان‌شمول بودن تجربه‌های خانوادگی تأکید می‌کند، به‌طوری که هم منحصر به‌فرد بودن فرهنگ ایرانی و هم پیوند‌های مشترک میان خانواده‌ها در سراسر دنیا را به نمایش می‌گذارد.

بازی‌های بازیگران «در آغوش درخت» قوی و پر از جزییات است. به‌ویژه بازیگران کودکی که نقش طا‌ها و علیسان، دو پسر خانواده را ایفا می‌کنند. بازی آنها در به تصویر کشیدن معصومیت کودکی در میان آشفتگی‌های احساسی والدین‌شان، دلنشین و تأثیرگذار است. غرایز محافظتی طا‌ها و عزم او برای مراقبت از برادر کوچکش در برابر مشکلات والدین‌شان الهام‌بخش است و پیوند میان این دو برادر را به یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین عناصر فیلم تبدیل می‌کند. مارال بنی‌آدم و جواد قامتی نیز بازی‌هایی فوق‌العاده از خود به نمایش می‌گذارند و پیچیدگی‌های روابط بزرگسالی و کشمکش‌های درونی آنها را به خوبی به نمایش می‌گذارند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.