حفظ قرآن، از کلاسی که تعطیل شد تا مسیری که ادامه دارد ملی‌پوش میز مستطیلی | مهشید اشتری، ۷ سال با لباس تیم ملی وقتی «دور دورِ مجازی» به زندگی واقعی می‌رسد کمپ‌های غیراستاندارد ترک اعتیاد و نبود حمایت خانوادگی از زنان معتاد | راه سخت برگشت بانوان معتاد به خانه زنان و دام الگو‌های زرد مجازی بِلاگری یا بَلاگری؟ زندگی در قاب فالوئر‌ها درباره نمایشگاه عکاسی فاطمه حسنی با عنوان «خاک جان» در مشهد | دوربین عکاس؛ پلی میان واقعیت و روایت سهم قابل‌توجه زنان در بحث پژوهش آغاز ثبت نام تسهیلات ویژه به زنان روستایی و عشایری دعوت از تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای حضور در یک تورنمنت ۴جانبه روایت خبرنگار شهرآرا از دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد| شهر برای بانوان باید مناسب‌سازی شود یک پیمانه برنج، کمتر گفت‌وگو با زهرا داوری درباره کتاب «شیرین‌تر از خواب» و جایگاه لالایی در ادبیات کودک | زمزمه‌هایی برای آرام‌کردن جهان سهم ۶۴ درصدی زنان در مدیریت کسب و کار‌های اینترنتی کشور روایت زنی که امدادگری را از جوانی تا امروز ادامه داده است زنگ امید در حاشیه شهر مشهد تربیت زن تراز انقلاب اسلامی؛ محور اقدامات و فعالیت‌های بسیج خراسان رضوی آغاز دور رفت مرحله مقدماتی لیگ دسته ۲ والیبال زنان ایران افتتاح ۲ مرکز رویش در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
سرخط خبرها
لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

لزوم ارتقای قدرت خلاقیت کودکان در مدارس

  • کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک روانشناس اجتماعی گفت: باید اجازه دهیم بچه‌ها قدرت خلاقیت‌شان را در مدارس بالا ببرند، کودکی‌شان راکامل کنند و یاد بگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کرده و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا شریفی‌یزدی با اشاره به برخی عقب‌افتادگی‌ها در سیستم آموزش‌وپرورش، می‌گوید: متاسفانه در کشور ما، نظام آموزشی اوایل قرن ۲۰ که در زمان خودش مناسب بود و کارایی داشت، پس از آن به‌طورکلی کارایی‌اش را از دست داد.

وی ادامه می‌دهد: ما امروزه با یک نظام آموزش‌وپرورش کاملا کهنه و دور از نیاز‌های جامعه، کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم به شکلی که طی ۱۶هزار ساعت، زمانی که آموزش‌وپرورش طی ۱۲سال از فرزندان ما می‌گیرد، متاسفانه در این نظام آموزشی توجه زیادی به درس زندگی نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما اجازه رشد واقعی و علمی به بچه‌ها نمی‌دهد، می‌افزاید: از آن‌طرف خروجی‌هایش اصلا نیاز‌های جامعه امروز ایران را که بخواهد بنا شود بر توسعه و پیشرفت، پاسخگو نیست. نه به لحاظ شکل کلاس‌داری، نه به لحاظ نحوه انتقال دانش از سوی معلم به دانش‌آموز، نه به لحاظ امکانات آزمایشگاهی، نه به لحاظ ارزشیابی پایان سال و محتوای کتب درسی و نه از نظر شیوه گزینشی که در کنکور داریم، همه اینها سیستم کهنه و ناکارآمدی است که روز به روز این فاصله را نه‌تنها با دیگر کشور‌های دنیا بلکه با سایر کشور‌های منطقه هم بیشتر می‌کند.

شریفی‌یزدی عنوان می‌کند: باید اجازه دهیم بچه‌هاقدرت خلاقیت‌شان رادرمدارس بالاببرندوکودکی‌شان راکامل کنندویادبگیرند برای چالش‌های‌شان، راه حل پیدا کنند و بر مبنای آن عمل کنند تا کودکان خلاق رشد کنند و هم برای خودشان و هم برای آینده این مرز و بوم مفید باشند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.