یادگیری مهارت‌های جدید توسط دختران با آغاز لیگ تابستانه در مشهد توسعه بازار تولیدات بانوان با تقویت تشکل‌های فعال در این عرصه تمرکز ویژه روی «نشاط اجتماعی زنان»، برنامه اولویت دار سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۴ کودکان زیر ۵ سال، بیشترین گروه آسیب پذیر در مصرف غذای آلوده آیا مصرف ناشتای آبلیمو و سرکه سیب موجب کاهش وزن می‌شود؟ پیروزی تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۵ یک‌سوم تیم‌ ملی والیبال‌نشسته بانوان، خراسانی هستند اصلاح قوانین خانواده باید همه‌جانبه و عدالت‌محور باشد بررسی ابعاد عفاف و حجاب در آیات قرآن کریم در همایش «زن، زندگی، آیه‌ها» «فاطمه»، نام محبوب برای دختران در خراسان رضوی تغییرات اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها، عامل مهم نیاز به بازنگری در سیاست‌های کلی مربوط به این نهاد پذیرفتن تفاوت های زوجین، زیربنای رابطه سالم زوجیت در زندگی مشترک مصرف روزانه ۲.۷ لیتر آب توسط زنان الزامی است دختر تاریخ ساز دوومیدانی ایران: تمرکزم، حضور در مسابقات جهانی است لزوم توجه به استان‌هایی با نرخ باروری بیشتر و ظرفیت بالای اجرای قانون جوانی جمعیت زنان روستایی و عشایر، ستون اصلی خودکفایی کشاورزی و حفظ هویت فرهنگی ایران
سرخط خبرها
لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

  • کد خبر: ۳۲۵۰۹۰
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۲
به گفته یک جامعه شناس، برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید امیرعباس عبداللهی اظهار کرد: متاسفانه مسأله مهارت‌آموزی در سیستم آموزش‌وپرورش ماتعریف نشده است و فقط بخش کمی از آن را درهنرستان‌ها داریم و در بقیه رشته‌ها همچون علوم‌انسانی، ریاضی و تجربی اصلا به مهارت‌آموزی توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود، بیان کرد: باید سیستم آموزشی و دانشگاه‌ها از بنیان متحول شود و از مدرک‌گرایی به مهارت‌پروری سوق یابد.

به گفته این جامعه شناس، درحال‌حاضر دختران و پسرانی که قرار است نقش پدر و مادری را ایفا کنند حتی در مقاطع دکتری هم هنوز در آن فضا و زیست‌بوم زندگی نکرده‌اند. اصلا این فضا برای‌شان تعریف نشده و به‌نوعی این قسمت به مجهولی در زندگی آنها تبدیل شده است.

عبداللهی افزود: شاید اضافه‌کردن سرفصل‌های مهارت‌محور به کتب درسی و تطبیق محتوای آموزشی با نیاز‌های روز، می‌تواند پلی باشد برای پر کردن شکاف میان کلاس درس و دنیای واقعی تا جوانان ایرانی نه‌تنها مدرک، بلکه توانایی زیستن را نیز به‌دست آورند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.