روایت هایی مستندگونه از اهدای طلا توسط زنان به محور مقاومت در کتاب «جان و دل» صدور پیام دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خطاب به بانوان و مادران ایرانی| امروز پیام نذر‌های مادران ایران به جهانیان رسیده است مهم‌ترین مأموریت زن تراز انقلاب اسلامی چیست؟ نقش مهم وراثت در چندقلوزایی اشک عشق پای دوخت ۱۳هزار لباس برای مراسم جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) در حرم مطهر رضوی پیمان عاشقانه زوج‌های مشهدی در دل روز‌های جنگ تربیت بانوان کنشگر بین‌المللی، اولویت مهمی برای دوران پساجنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به ایران مشهدی‌ها الگویی از مقاومت، امید و عشق به زندگی در سایه جنگ شهادت یاسمین باکوئی در حملات رژیم صهیونیستی، داغی بر دل دانشگاه شریف شهدای پزشک زن ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی را بشناسیم؟ توصیه‌های یک روانشناس برای پر کردن اوقات فراغت کودکان با رویکردی هوشمندانه خانواده‌های شهدا «خاکریز دوم» در برابر دشمنان هستند ۱.۸ میلیون بانوی در  سن باروری، مخاطب طرح ملی آمایش امید در  مشهد درباره عوارض سزارین‌های تقویمی| تنها ۲ تا ۳ درصد سزارین‌ها به درخواست مادر است خرده‌روایت‌هایی از زبان ۴۰ زن و همسر بازمانده از فاجعه انفجار هم‌زمان ۴ هزار پیجر در لبنان در کتاب «دشواری مبارک» سهم خراسان جنوبی از تسهیلات فرزندآوری تنها ۰.۴۵ درصد است زنان، کنترل‌گران عاطفی جامعه در بحبوحه جنگ مادر، روح خانه ایرانی و زیرساخت آن است
سرخط خبرها
تربیت دهه‌نودی‌ها نیازمند شناخت عمیق این نسل است

تربیت دهه‌نودی‌ها نیازمند شناخت عمیق این نسل است

  • کد خبر: ۳۲۶۰۷۹
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۹
یک کارشناس خانواده با اشاره به اینکه تربیت دهه‌نودی‌ها نیازمند شناخت عمیق این نسل است، گفت: این نسل از بسیاری جهات با کودکان دهه‌های گذشته تفاوت دارد و این تفاوت‌ها به شیوه زندگی، ابزار‌های ارتباطی و سبک تربیتشان ارتباط دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام محمد تقیان اظهار کرد: تربیت دهه نودی‌ها نیازمند شناخت عمیق این نسل است. برای آنکه بتوانیم تربیتی مؤثر و مناسب برای آنان ارائه دهیم، باید به درک درستی از ویژگی‌ها و نیازهایشان دست یابیم. کودکان و نوجوانان دهه نودی، به دلیل رشد در دوره‌ای که فناوری و فرهنگ اجتماعی دستخوش تغییرات شگرفی شده، ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: این نسل از بسیاری جهات با کودکان دهه‌های گذشته تفاوت دارد و این تفاوت‌ها به شیوه زندگی، ابزارهای ارتباطی و سبک تربیتشان ارتباط دارد. شناخت این ویژگی‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا رویکردهای تربیتی بهتری را برای آنان طراحی کنیم.

این کارشناس خانواده با اشاره به اینکه کودکان دهه نودی از سنین کم با تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، بازی‌های دیجیتال و اپلیکیشن‌ها آشنا شده‌اند. این آشنایی سبب شده است که آنان مهارت‌های تکنولوژیکی بیشتری نسبت به نسل‌های پیشین کسب کنند، یادآور شد: این نسل به اطلاعات گسترده ای دسترسی دارند و در دنیای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پرورش یافته و به همین دلیل، اطلاعات را سریع‌تر و آسان‌تر از نسل‌های گذشته دریافت می‌کند.

تقیان با اشاره به اینکه کودکان دهه نودی به واسطه استفاده روزانه از ابزارهای دیجیتال، توانایی تصمیم‌گیری سریع و تحلیل اطلاعات را به دست آورده‌اند، بیان کرد: آنها از طریق منابع آنلاین، به دانش‌های متنوعی دسترسی دارند و می‌توانند در زمینه‌های گوناگون خود را توانمند سازند، این ویژگی‌ها نشان‌دهنده‌ی پتانسیل بالای این نسل در مواجهه با چالش‌های دنیای مدرن است.

وی با اشاره به اینکه این نسل تمایل بیشتری به برقراری ارتباط از طریق پیام‌های آنلاین، تماس تصویری و شبکه‌های اجتماعی دارد، در حالی که کودکان دهه‌های قبلی بیشتر به ارتباط حضوری وابسته بودند، تصریح کرد: آنها در تولید محتوای دیجیتال، مثل عکس‌ها و ویدئوهای کوتاه، توانایی خلاقانه دارند.

این کارشناس خانواده تاکید کرد: کودکان بیشتر از رفتار والدین یاد می‌گیرند تا از نصیحت‌ها. برای مثال اگر ببینند والدینشان بعد از خوردن غذا، ظرف‌ها را شسته یا محیط را مرتب می‌کنند، احتمالاً همین رفتار را تقلید خواهند کرد و همینطور برای کودکان از شخصیت‌های محبوب یا داستان‌های الهام‌بخش استفاده کنیم تا به آنها نشان دهیم مسئولیت‌پذیری چقدر ارزشمند است.

تقیان افزود: پرورش حس مسئولیت‌پذیری در کودکان و نوجوانان دهه نودی نیازمند صبر، توجه و استفاده از روش‌های خلاقانه است، بنابراین، مهم این است که والدین و مربیان با توجه به ویژگی‌های فردی هر کودک، مسیر تربیتی مناسب را انتخاب کنند و به تدریج مسئولیت‌ها را به آنها واگذار کنند.

منبع: خبرگزاری حوزه

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.