بررسی مسئله چالش‌برانگیز جمعیت و فرزندآوری به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی «جمعیت» در ۱۳۹۳ فواید مصرف شیرین بیان برای زنان مصرف روغن حیوانی نقشی در تقویت زنان در دوران بارداری و بعد از زایمان ندارد مشخص‌شدن گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی فوتسال زنان بی‌توجهی به زیست واقعی خانواده‌ها در الگوی سیاست‌گذاری جمعیتی در ایران سفر دختر شهید سید حسن نصرالله به شهر قم افزایش میانگین سن ازدواج در ایران جایگاه ویژه خانواده در رویکرد تحول آفرین دانشگاه آزاد اسلامی بررسی مهم‌ترین مؤلفه‌های دستیابی به زندگی متعادل برگزاری همایش ملی «زن، خانواده و کنشگری مسئولانه» با رویکردی نوین به مسائل حوزه زن و خانواده رشد ۱۶.۵ درصدی پوشش بیمه سلامت زنان روستایی دارای سه فرزند و بیشتر، در خراسان رضوی خرید جهیزیه با کارت رفاهی یک بانو، سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در آلماتی شد مهریه، یکی از ارکان حقوقی نهاد خانواده در نظام حقوقی ایران تبدیل درددل پیرزن روستایی به یک مصوبه توسط شهید جمهور مقایسه، آسیب زندگی مشترک روایت داستانی از زندگی مرضیه حدیدچی (دباغ) در کتاب «بانوی چریک» ضرورت توجه به اصل خانواده‌محوری در تمام نظامات علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برگزاری جشنواره غذا‌های مؤثر در باروری و دوران شیردهی در آینده‌ای نزدیک زنان، بیشترین قربانی قتل‌های خانگی در انگلیس
سرخط خبرها
نگاهی به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شهید فاطمه حسونه عکاس فلسطینی و آثار او

نگاهی به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شهید فاطمه حسونه عکاس فلسطینی و آثار او

  • کد خبر: ۳۳۰۲۵۷
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۲
یک فعال حوزه خانواده با اشاره به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شهید فاطمه حسونه عکاس فلسطینی و آثار او، گفت: این دختر عکاس فلسطینی از عکاسی، به عنوان «سلاح روایت» در گفتمان حقوق بشری استفاده می‌کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ راضیه اکبری با تاکید بر اینکه دوربین، عصای دست فاطمه شد؛ ابزاری برای ثبت آنچه دیگران نمی‌دیدند یا نمی‌خواستند ببینند. او با لنز خود، به قلب فاجعه سفر می‌کرد؛ نه برای نمایش رنج، که برای یافتن شکوه انسانیت. لبخند کودکی در میان آوار، دستان پینه‌بسته مادری داغدار، و نگاه مصمم جوانی که برای آزادی، جانش را در کف گرفته بود؛ اینها، سوژه‌های نابِ فاطمه بودند، اظهار کرد: عکس‌های او، تنها تصویر نبودند؛ روایت بودند؛ شهادت‌نامه بودند. فریادی بودند در گلو خفه، که از ورای مرز‌ها و زبان‌ها، قلب‌ها را به تپش وامی‌داشتند. هر فریم، قصیده‌ای بود در رثای انسانیت، در محکومیت ظلم و در ستایش امید.

وی ادامه داد: فاطمه حسونه تنها یک عکاس خبری نبود؛ او هنرمندی بود که با نگاهی ژرف و دیدگاهی متمایز، فاجعه را به بوم نقاشی خود تبدیل می‌کرد. سبک او، ترکیبی بود از زیبایی‌شناسی و فاجعه؛ ثبت همزمان شکوه انسانیت در میان ویرانی‌ها، با تأکید بر جزئیاتی مانند لبخند کودکان در آوار یا دستان پینه‌بسته‌ی مادران. عکس‌هایش، روایت‌هایی چندلایه بودند؛ نه صرفاً مستند، بلکه بیانیه‌های هنری-سیاسی که خشونت ساختاری را در قالب نماد‌های انسانی بازتاب می‌دادند.

این بانوی فعال در حوزه خانواده با بیان اینکه حسونه قهرمانان خود را از میان غیرنظامیان انتخاب می‌کرد؛ کودکان، زنان و سالخوردگانی گمنام که در برابر اشغال، مقاومت می‌کردند. فاطمه، استادی بود در استفاده از تضادها؛ نور و تاریکی، زندگی و مرگ، امید و یأس، افزود: او با این تقابل‌ها، تأثیری دراماتیک بر مخاطب می‌گذاشت و از دریچه‌ی یک چشم‌انداز زنانه، به نقش زنان در بحران می‌نگریست؛ از مادران داغ‌دیده تا دختران نوجوانی که سنگر زندگی را حفظ می‌کردند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.