جایگاه هفتم و هشتم جهان برای بانوی ایرانی در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی زن مسلمان ایرانی، الگویی مستقل، تمدن‌ساز و تاریخ‌آفرین معرفی نقش درمانی برخی غذا‌ها در دوران ابتلاء به سرماخوردگی تعیین مهریه‌های سنگین، نشانه ضعف در ساختار حقوقی خانواده عضویت یک بانوی در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک بانوی ایرانی قهرمان زیر ۲۱ سال تکواندوی جهان شد ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا|مهدی رحیمی قره چماق درباره «پروین ژف»، مادر ۳ شهید دفاع مقدس | مادر ستاره‌ها روایت یک عکس و امنیتی که برای دختران و بانوان جان‌ها داد آشنایی با «پروین ژف» هم زمان با روز تکریم همسران و مادران شهدا​| آتش دل مادر شهید خاموش شدنی نیست بررسی سیره مادر حضرت ابوالفضل (ع) | اوج مقام امّ‌البنین در حادثه کربلا آشکار شد افزایش خطر ابتلا و مرگ‌ومیر سرطان پستان با رشد شیوع دیابت در زنان معرفی ۵ علت مهم برای ضرورت مصرف پروتئین توسط زنان از عواقب جبران‌ناپذیر سقط‌های غیرقانونی چه می‌دانید؟ سرمربی تیم ملی فوتسال زنان: قول می‌دهم در جام جهانی آینده، جزو ۴ تیم برتر باشیم طلاق در ۳ مقطع حساس زندگی مشترک کمین کرده است
سرخط خبرها
حضور بانوان در خط مقدم تولید محتوا و تربیت اجتماعی

حضور بانوان در خط مقدم تولید محتوا و تربیت اجتماعی

  • کد خبر: ۳۵۴۰۶۰
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۷
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بانوان در خط مقدم تولید محتوا و تربیت اجتماعی هستند، گفت: برای رسیدن به تولید پیام‌های مؤثر، لازم است بانوان فرهیخته خود حضور پیدا کنند و در فرآیند‌های طراحی و تولید محتوا مشارکت داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سارا طالبی اظهار کرد: برای اثرگذاری واقعی محتوا بر بانوان و دختران، خود زنان باید در طراحی و تولید پیام‌ها حضور داشته باشند. بی‌توجهی به نیاز‌های ویژه مخاطب دختر، می‌تواند آنان را به رسانه‌های غربی واگذار کند؛ بنابراین بستر مناسب و محتوای فاخر باید متناسب با ظرافت‌های جنسیتی طراحی شود.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، با تأکید بر اهمیت حضور زنان در فرآیند طراحی و تولید محتوای رسانه‌ای، افزود: برای اینکه بتوانیم دغدغه‌ها، مسائل، ایده‌ها و راهکار‌های بانوان را در رسانه‌ها به شکل مؤثر نشان دهیم، لازم است خود بانوان در فرآیند طراحی محتوا مشورت داده شوند. متأسفانه برخی تولیدات رسانه‌ای که ویژه مخاطب بانوان طراحی می‌شود، به شکل کامل به ابعاد زنانه و نیاز‌های متفاوت دختران و زنان توجه نمی‌کند.

وی با اشاره به فضای رسانه‌ای متنوع و پیچیده امروز افزود: رسانه‌های غربی با شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی، طیف گسترده‌ای از پیام‌ها را ارائه می‌دهند و هرچند ممکن است از پشت صحنه پیام‌ها یک نگاه واحد حاکم باشد، اما در ظاهر تنوع بالایی دیده می‌شود. در مقابل این پیام‌های متنوع، ما باید نیاز‌های واقعی مخاطب بانوی ایرانی را شناسایی کنیم؛ چرا که یک دختر دبیرستانی، یک خانم میانسال، و یا زنی از شمال و جنوب کشور، هر کدام نیاز‌های متفاوتی دارند.

طالبی ادامه داد: برای رسیدن به تولید پیام‌های مؤثر، لازم است بانوان فرهیخته خود حضور پیدا کنند و در فرآیند‌های طراحی و تولید محتوا مشارکت داشته باشند. این امر می‌طلبد که فضا‌های مناسبی برای توانمندسازی آنان ایجاد شود؛ فضا‌هایی که نه تنها در مراکز فرهنگی و دانشکده‌ها، بلکه در عرصه‌های هنری و اجتماعی نیز ادامه یابد.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی درباره اهمیت محتوای فاخر در رسانه‌ها بیان کرد: رسانه صرفاً یک ابزار نیست، بلکه پشتوانه آن باید محتوای با کیفیت باشد. هویت زن ایرانی می‌تواند الگوساز باشد و اگر به آن پرداخته نشود، ممکن است آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود؛ بنابراین پرداختن به مقوله الگوی سوم با نگاه علمی و بر اساس رهنمود‌های رهبر انقلاب و حضرت امام بسیار ضروری است. اهالی رسانه نباید تصور کنند که فقط داشتن دوربین کافی است؛ بلکه قالب رسانه‌ای و نحوه ارائه محتوا به شدت اثرگذار است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.