نخستین بانویی که به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رسیده بود، درگذشت (۲۹ آذر ۱۴۰۴) اجرای برنامه غربالگری سلامت جسمی زنان سرپرست خانوار در کشور واکنش متفاوت زنان به ابتلا به برخی بیماری‌های عصبی پرسش‌های حقوقی بانوان | از بازنشستگی تا توهین پیامکی، ارث و تغییر نام زنانِ پیوند و تداوم در شاهنامه| از دختران شاه یمن تا مادر منوچهر مرگ مادر، فقدانی فراتر از نبودن یک آغوش سهم ۸۰ درصدی زنان در تولید فرش دستباف کشور زنگ خطر پایین‌تربودن سن ابتلا به سرطان پستان در ایران نسبت‌به میانگین جهانی ناکامی نماینده خراسان رضوی در هفته اول مرحله برگشت لیگ بسکتبال بانوان کاهش خطر پوسیدگی دندان‌های شیری با مصرف ویتامین D در دوران بارداری ایران، کشور موفق در درمان ناباروری بانوان بالای ۴۰ سال یک شیشه عطر قرمز اهدای مدال طلای دانش آموز بندرعباسی به رهبر معظم انقلاب تجلیل از ۱۳۵ بانوی پیشکسوت هیئتی کشور در رویداد ملی «بانوان بهشت»
سرخط خبرها
بازنمایی نقش زنان در دوران دفاع مقدس در فیلم سینمایی «دست ناپیدا»

بازنمایی نقش زنان در دوران دفاع مقدس در فیلم سینمایی «دست ناپیدا»

  • کد خبر: ۳۵۷۳۰۸
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۶
یکی از ویژگی‌های شاخص «دست ناپیدا»، بازنمایی نقش زنان و حضور فعال آنها در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از ویژگی‌های شاخص «دست ناپیدا»، بازنمایی نقش زنان و حضور فعال آنها در دوران دفاع مقدس است. زنان نه تنها همراه و مراقب، بلکه مؤثر در خانواده و جامعه بوده‌اند و اثر تلاش کرده این حضور را با جزئیات واقعی و انسانی به تصویر بکشد. این نگاه باعث شده فیلم از کلیشه‌های رایج فاصله بگیرد و تجربه‌ای همه‌جانبه از زندگی در دوران جنگ ارائه دهد.

این اثر سینمایی قصد دارد بیننده را با زندگی شخصیت‌ها در شرایط بحرانی همراه کند و از زاویه‌ای انسانی و روان‌شناختی به جنگ نگاه کند. در این مسیر، شخصیت‌ها فراتر از قهرمان‌پروری صرف ساخته شده‌اند و ضعف‌ها، ترس‌ها و امیدهایشان در مرکز روایت قرار دارد. این رویکرد، فیلم را به تجربه‌ای متفاوت برای مخاطب امروز تبدیل کرده است.

شخصیت‌ها در «دست ناپیدا» عمق روان‌شناسانه دارند

بانوی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «دست ناپیدا» با شاره به اینکه شخصیت‌ها در «دست ناپیدا» عمق روان‌شناسانه دارند و با ترس‌ها، امید‌ها و انتخاب‌های خود معنا پیدا می‌کنند، اظهار کرد: هدف این بود که آنها فراتر از قهرمان‌پروری صرف، انسان‌هایی واقعی باشند تا مخاطب همذات‌پنداری کند.

انسیه شاه حسینی افزود: برای ایجاد این ابعاد، تحقیقات میدانی و گفت‌و‌گو با افراد حاضر در جنگ انجام شد تا رفتار شخصیت‌ها طبیعی و باورپذیر باشد. همچنین روابط بین شخصیت‌ها تضاد‌ها و همدلی انسانی را نشان می‌داد و فیلم را از حالت صرفاً رزمی خارج کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم، نمایش حضور فعال زنان بود که اغلب در آثار سینمایی کم دیده شده استف یادآور شد: زنان نه تنها همراه و مراقب، بلکه نقش مؤثری در جامعه، خانواده و خطوط پشتیبانی داشتند.

این بانوی نویسنده و کارگردان گفت: شخصیت‌های زن با پیچیدگی و عمق طراحی شدند تا توانمندی، شجاعت و فداکاری آنها به مخاطب منتقل شود. همچنین تعادل بین زندگی شخصی و مسئولیت‌های اجتماعی آنها نشان داده شد تا نقش واقعی زنان در شکل‌گیری مسیر تاریخی ملموس باشد.

شاه حسینی ادامه داد: انتخاب بازیگران براساس توانایی انتقال احساسات پیچیده و رفتار‌های طبیعی انجام شد تا ارتباط عاطفی با مخاطب برقرار شود. تمرین‌ها و کارگاه‌های بازیگری، هماهنگی و انسجام در صحنه‌ها را تضمین کرد. توجه به زبان بدن، بیان دیالوگ و واکنش‌های درونی شخصیت‌ها تجربه واقعی دوران جنگ را برای مخاطب فراهم کرد و فیلم از نظر انسانی غنی شد.

منبع: خبرگزاری حوزه

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.