بانوی ملی‌پوش تالو ایران: جام جهانی تجربه مهمی برای من بود معرفی یک غذای مناسب برای حفظ ایمنی و رشد مغز کودکان + طرز تهیه نسخه امام رضا (ع) برای میزبانی بدون استرس رفع ابهام وضعیت تیم استقلال در حوزه نقل‌وانتقالات قبل از آغاز لیگ برتر فوتبال زنان روند کاهشی نرخ مرگ زنان باردار در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام مطالعه‌ای درباره روش‌های موثر در کاهش تعارض در زندگی مشترک ویدئو | مادرانه | روایتی از دلتنگی مادران شهدا | شهید ابوالفضل حسن زاده سهم زنان از اهدای خون باید از ۵ به ۳۰ درصد برسد ارتقای سلامت کلیه‌ها در دوران بارداری با مصرف آب چغندر روایتی از عادی‌شدن مصرف دخانیات در میان زنان | آمار‌ها چه می‌گویند؟ مشخص شدن سرمربی تیم فوتسال زنان استقلال | مذاکرات برای جذب بازیکنان آغاز شد زنگ خطر «نامرئی شدن» در زندگی مشترک را جدی بگیرید فعالیت غرفه تولید دست‌سازه‌های تزئینی در عرصه میدان شهدا آغاز شد | خدمت‌رسانی دختران نوجوانان مشهدی در دهه پایانی ماه صفر انتشار برخی آمار‌های نادرست درباره تعداد «مجردان قطعی» در کشور | مجرد بودن با تجرد قطعی متفاوت است افزایش سقف وام برای زنان دهک‌های یک تا ۵ کشور | دسترسی به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت
سرخط خبرها
کاهش چشمگیر شکستگی استخوان در زنان با مصرف روزانه آلوی خشک

کاهش چشمگیر شکستگی استخوان در زنان با مصرف روزانه آلوی خشک

  • کد خبر: ۳۶۴۳۰۲
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۰
نتایج یک تحقیق در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بیانگر این است که زنان یائسه تنها با خوردن ۴ تا ۶ عدد آلو خشک در روز می‌توانند تراکم و استحکام استخوان‌های خود را حفظ کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نتایج یک تحقیق در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بیانگر این است که زنان یائسه تنها با خوردن ۴ تا ۶ عدد آلو خشک در روز می‌توانند تراکم و استحکام استخوان‌های خود را حفظ کنند و خطر شکستگی را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهند. با استفاده از تصویربرداری سه‌بعدی پیشرفته، پژوهشگران دریافته‌اند زنانی که آلو خشک مصرف می‌کردند، کیفیت استخوان را در بخش‌های مهمی که وزن بدن را تحمل می‌کنند، بهتر از کسانی که این میوه را نمی‌خوردند، حفظ کرده‌اند. آلو خشک به دلیل داشتن ترکیبات ضدالتهابی، می‌تواند یک متحد طبیعی در مقابله با پوکی استخوان باشد.

۲۳۵ زن یائسه در ۳ گروه در این کارآزمایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که شامل «بدون مصرف آلو خشک»، «مصرف روزانه ۵۰ گرم» (۴–۶ عدد) و «مصرف روزانه ۱۰۰ گرم» (۱۰–۱۲ عدد) می‌شوند. هر شش ماه، تراکم و استحکام استخوان آنان با روش pQCT بررسی شد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد زنانی که آلو خشک نمی‌خوردند، طی یک سال کاهش تراکم و استحکام استخوان در ساق پا داشتند. در مقابل، زنانی که روزانه ۴–۶ عدد آلو خشک خوردند، تراکم و ساختار استخوانی خود را ــ به‌ویژه در استخوان قشری ــ حفظ کردند.

استخوان‌ها همواره با کمک سلول‌هایی به نام «استئوبلاست‌ها» و «استئوکلاست‌ها» بازسازی می‌شوند که با افزایش سن، تعادل این فرآیند به هم می‌خورد و استخوان سریع‌تر از آنچه جایگزین شود، تخریب می‌شود. این مسئله، منجر به پوکی استخوان می‌شود؛ بیماری‌ای که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آمریکا به آن مبتلا هستند و اغلب این افراد، زنان و افراد مسن هستند.

در دوران یائسگی، کاهش هورمون «استروژن» سبب تسریع تحلیل استخوان می‌شود. با وجود دارو‌های موجود برای درمان پوکی استخوان، بسیاری از زنان از آنها استفاده نمی‌کنند. به گفته پژوهشگران، آلو خشک به دلیل داشتن پلی‌فنول‌ها می‌تواند مسیر‌های التهابی مؤثر در تحلیل استخوان را مهار کند و یک گزینه طبیعی و امیدبخش باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.