ویدئو | مادرانه | روایتی از دلتنگی مادران شهدا | شهید ابوالفضل حسن زاده سهم زنان از اهدای خون باید از ۵ به ۳۰ درصد برسد ارتقای سلامت کلیه‌ها در دوران بارداری با مصرف آب چغندر روایتی از عادی‌شدن مصرف دخانیات در میان زنان | آمار‌ها چه می‌گویند؟ مشخص شدن سرمربی تیم فوتسال زنان استقلال | مذاکرات برای جذب بازیکنان آغاز شد زنگ خطر «نامرئی شدن» در زندگی مشترک را جدی بگیرید فعالیت غرفه تولید دست‌سازه‌های تزئینی در عرصه میدان شهدا آغاز شد | خدمت‌رسانی دختران نوجوانان مشهدی در دهه پایانی ماه صفر انتشار برخی آمار‌های نادرست درباره تعداد «مجردان قطعی» در کشور | مجرد بودن با تجرد قطعی متفاوت است افزایش سقف وام برای زنان دهک‌های یک تا ۵ کشور | دسترسی به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت اربعین، وقتی به مشهد می‌رسد رقابت باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان شاخص در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر روضه‌ای که پل بود به کوچه پس کوچه‌های مدینه با مصرف روزانه گردو با پوکی استخوان مبارزه کنید انجام کدام فعالیت‌های روزمره در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها
اگر چشمان خود را دوست دارید، قهوه فوری را فوراً کنار بگذارید

اگر چشمان خود را دوست دارید، قهوه فوری را فوراً کنار بگذارید

  • کد خبر: ۳۷۳۲۵۷
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۳
نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که مصرف قهوه فوری می‌تواند خطر ابتلا به نوعی بیماری مرتبط با نابینایی در سنین سالمندی را افزایش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس مطالعه‌ای که در نشریه Food Science & Nutrition منتشر شده است، قهوه فوری به‌طور چشمگیری احتمال ابتلا به بیماری چشمی «دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن» (AMD) را افزایش می‌دهد.

این بیماری با از بین رفتن تدریجی ناحیه مرکزی شبکیه چشم، یعنی ماکولا، موجب کاهش دید مرکزی و در نهایت نابینایی دائمی می‌شود و اغلب افراد بالای ۵۰ سال را درگیر می‌کند.

در این پژوهش، تاثیر انواع مختلف قهوه از جمله قهوه آسیاب‌شده، قهوه بدون کافئین و قهوه فوری بررسی شد. یافته‌ها نشان دادند که فقط مصرف قهوه فوری ارتباط آماری معناداری با نوع خشک AMD دارد. این نتیجه در حالی به‌دست آمده که مطالعات پیشین، مصرف قهوه را عاملی در کاهش خطر ابتلا به AMD و کند کردن روند پیشرفت آن معرفی کرده بودند.

پژوهشگران گمان می‌کنند تفاوت تاثیر انواع قهوه بر این بیماری ممکن است به فرایند تولید قهوه فوری و مواد افزودنی آن مرتبط باشد. به گفته آنها، تولید قهوه فوری می‌تواند منجر به شکل‌گیری ترکیباتی شود که برای چشم و سلامت عمومی بدن مضر هستند.

افرادی که چاق هستند، سیگار می‌کشند، فشار خون بالا دارند یا سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری دارند، بیشتر در معرض خطر AMD قرار دارند. پژوهشگران توصیه کرده‌اند این گروه‌ها از مصرف قهوه فوری پرهیز کنند.

منبع: اطلاعات آنلاین 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.