ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر روضه‌ای که پل بود به کوچه پس کوچه‌های مدینه با مصرف روزانه گردو با پوکی استخوان مبارزه کنید انجام کدام فعالیت‌های روزمره در دوران بارداری ممنوع است؟ نحوه تربیت کودک؛ یکی از چالش‌های پیچیده میان والدین و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ ها شیر مادر؛ معجون ضدسرطان مادر و کودک شارژ کارت امید مادر بیش از ۲۵۷ هزار نفر در تیرماه ۱۴۰۵ اعزام ناهید کیانی به مرحله دوم رقابت‌های گرندپری سال ۲۰۲۶ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کشور با تأمین ۶۰۰ دستگاه چرخ خیاطی نگاهی به راهبرد‌های تقویت کنشگری زن با محوریت مقاومت از آموزش تا اشتغال؛ روایتی از آموزش خیاطی که به اشتغال بانوان و فعالیت‌های خیرخواهانه رسید دستور پخت آش سرد سبزواری با طعمی بی‌نظیر برای روزهای گرم تابستان آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتسال زنان از ۳ مهر| آیا حضور ۱۶ تیم چالش برانگیز است؟ بیماری‌های غیرواگیر، مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر زنان ایرانی طی ۴۵ سال اخیر پایان رقابت‌های والیبال بانوان هفدهمین المپیاد ورزشی محلات منطقه ۴ شهرداری مشهد راهکار‌هایی برای دفع انواع حشرات در خانه ما هم هستیم پس می‌توانیم
سرخط خبرها
این گیاهان از قلب زنان محافظت می‌کند

این گیاهان از قلب زنان محافظت می‌کند

  • کد خبر: ۴۳۱۵۵۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۵ - ۲۰:۳۴
جمعی از پژوهشگران موسسه پژوهشی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه «ادیت کوان» استرالیا در پژوهشی جدید نوع سبزیجاتی که بیشترین نقش را در محافظت از سلامت قلب دارند، ممکن است بر اساس جنسیت افراد متفاوت باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جمعی از پژوهشگران موسسه پژوهشی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه «ادیت کوان» استرالیا در پژوهشی جدید نوع سبزیجاتی که بیشترین نقش را در محافظت از سلامت قلب دارند، ممکن است بر اساس جنسیت افراد متفاوت باشد.

آنان با بررسی الگوی غذایی بیش از ۶۰۰ جوان در استرالیا دریافتند، مردان و زنان از مصرف انواع متفاوتی از سبزیجات بیشترین سود را می‌برند.

براساس این نتایج، مردان جوانی که حبوبات بیشتری مانند لوبیا، عدس و نخود فرنگی مصرف می‌کردند، کمتر با علائم اولیه بیماری‌های قلبی-عروقی ازجمله فشار خون بالا، افزایش دور کمر، کلسترول ناسالم و قند خون بالا مواجه بودند.

در مقابل، زنانی که سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، گل‌کلم و کلم پیچ بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض نشانه‌های اولیه بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ قرار می‌گیرند.

پژوهشگران اعلام کردند: حتی مصرف روزانه فقط یک وعده از این سبزیجات با کاهش قابل‌توجه خطر ابتلا به این بیماری‌ها، حتی در افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله، همراه بوده است.

ترز او سالیوان از موسسه پژوهشی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه «ادیت کوان» استرالیا گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد، مردان و زنان ممکن است برخی مواد مغذی و ترکیبات گیاهی موجود در سبزیجات را به شکل متفاوتی متابولیزه کنند.

به گفته وی، ترکیبات موجود در حبوبات ممکن است تاثیر بیشتری بر هورمون تستوسترون داشته باشند، در حالی که ترکیبات موجود در سبزیجات چلیپایی احتمالا تاثیر بیشتری بر هورمون‌های زنانه مانند استروژن و پروژسترون می‌گذارند.

طبق گزارش یو اس نیوز، پژوهشگران تاکید کردند که برای تایید این نتایج به مطالعات بیشتری نیاز است، اما از آنجا که این سبزیجات ارزان‌قیمت و به‌راحتی در رژیم غذایی روزانه قابل استفاده هستند، افزایش مصرف آنها می‌تواند راهکاری ساده برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی و متابولیک باشد.

نتایج این پژوهش در نشریه Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases منتشر شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.