سرخط خبرها
دیجیتال مارکتینگ، فرصت شغلی رو‌به‌گسترش اما نابرابر برای زنان

دیجیتال مارکتینگ، فرصت شغلی رو‌به‌گسترش اما نابرابر برای زنان

با وجود آنکه زنان در بسیاری از شاخه‌های بازاریابی دیجیتال حضور پررنگ‌تری نسبت به مردان دارند، اما آمار‌های جهانی نشان می‌دهد سهم آن‌ها از جایگاه‌های مدیریتی، حقوق و تصمیم‌سازی‌های کلیدی همچنان ناچیز است.
۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۰
چرا با مدیر خانم در محیط کار مخالفت می‌شود؟

چرا با مدیر خانم در محیط کار مخالفت می‌شود؟

یک مشاور منابع انسانی گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل این است که ما در سطح کلان‌تر، مهارت‌های ارتباطی و تعامل مؤثر را، چه با جنس موافق و چه با جنس مخالف، به خوبی نیاموخته‌ایم.
زنان سرپرست خانوار، بیشترین قشر فعال در عرصه پوشاک کشور

زنان سرپرست خانوار، بیشترین قشر فعال در عرصه پوشاک کشور

معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به وجود نگاه توسعه‌ای در کشور، گفت: از آنجا که بیشترین قشری که در این بخش فعالیت دارند زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و عمدتا در مناطق کم برخوردار هستند، بنگاه‌های کوچک اقتصادی را به این صنعت پیوند زده‌ایم.
کارآفرینی از دل ضایعات شهری

کارآفرینی از دل ضایعات شهری

فرشته نقوی، بانوی کارآفرین مشهدی، در کارگاهی کوچک، ضایعات پلاستیکی را آسیاب و بازیافت می‌کند و در کنار آن، برای زنان سرپرست خانوار و زنان آسیب‌دیده فرصت اشتغال فراهم کرده است.
فعالیت ۴ میلیون زن سرپرست خانوار در مشاغل رسمی

فعالیت ۴ میلیون زن سرپرست خانوار در مشاغل رسمی

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در ایران بیش از چهار میلیون زن سرپرست خانوار، عمدتاً در مشاغل غیررسمی و کم‌درآمد فعالیت می‌کنند. بنابراین، توانمندسازی زنان با محوریت شبکه‌سازی اقتصادی می‌تواند ضمن افزایش درآمد پایدار، به تحقق عدالت اجتماعی و توسعه انسانی منجر شود.
روایتی از زنان نامرئی شهر | از رنجی که می‌بریم

روایتی از زنان نامرئی شهر | از رنجی که می‌بریم

در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر، زنانی زندگی می‌کنند که هیچ تابلویی نامشان را نمی‌نویسد. آنان بی‌هیاهو کار می‌کنند، بدون بیمه، قرارداد یا امنیت شغلی؛ زنانی که زندگی‌شان را با مشاغل خرد سرپا نگه می‌دارند.
زعفران‌فروشی «مریم غلامرضا» در قلب اروپا

زعفران‌فروشی «مریم غلامرضا» در قلب اروپا

روستایی در دل قاین، زنی به نام «مریم غلامرضا» و زمینی که بوی زعفران می‌دهد؛ همه آنچه لازم بود تا محصولی محلی به دست خریداران اروپایی برسد، آن هم با جادوی اعتماد و ارتباط در دنیای دیجیتال.