این ویتامین‌ها سلامت زنان را تامین می‌کنند آیا ازدواج می‌تواند مشکلات رفتاری زوجین را درمان کند؟ اهدای بیش از چهار هزار لیتر شیر مادران مشهدی به نوزادان نارس آغاز‌به‌کار اولین طرح شبکه اجتماعی دختران انقلاب در مشهد فرصت‌های مترویی نگاهی کوتاه به رمان «سرخی بعد از سحرگه» | گمشده‌های زندگی رمزگشایی از کلیدواژه‌ای به‌نام «چهل‌خانه» باید در کابینه دولت جدید از زنان توانمند استفاده شود بانوان و مادران ما، پیشران شرکت در انتخاب هستند پیامدهای بلوغ زودرس؛ از ابتلا به سرطان سینه تا بیماری‌های قلبی آسیب شناسی تجربه مادری در خانواده ایرانی «سفیران مهر» از بانوان تازه‌مسلمان‌شده روایت می‌کند صعود سه‌پله‌ای هندبال دختران ایران بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است
سرخط خبرها
حذف یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور زنان و خانواده

حذف یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور زنان و خانواده

  • کد خبر: ۲۰۰۷۳۵
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور «زنان و خانواده» در قانون بودجه ۱۴۰۳ حذف نشده بلکه با دو مورد دیگر ادغام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی در پاسخ به سوالی درباره حذف اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور «زنان و خانواده» در بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: این بودجه حذف نشده است. ما در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به امور زنان و خانواده را در قانون بودجه آوردیم که حرکت بسیار خوبی بود که دولت انجام داد.

وی ادامه داد: امسال دولت چند بودجه «یک درصدی» را با هم ادغام کرده است؛ یعنی بودجه یک درصدی برای امور ایثارگران، بودجه یک درصدی برای امور بانوان و بودجه یک درصدی برای امور فرهنگی دستگاه‌ها را با هم ادغام کرده است. البته رییسجمهوری و معاون اول رییسجمهوری معتقد هستند که این بودجه باید به صورت مجزا دیده شود؛ امیدواریم که اصلاح شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای قانون جوانی جمعیت، توضیح داد: با توجه به اینکه مسئله جمعیت مربوط به ستاد ملی جمعیت است، اجرا یا عدم اجرای این قانون را باید به صورت دقیق از ستاد جمعیت پرسید چراکه این ستاد به صورت دقیق در این زمینه رصد داشته است، اما ما نیز بر اساس ارتباط خود با سازمان‌های مختلف، از آن‌ها می‌خواهیم که درصد اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت را به ما گزارش دهند.

خزعلی تصریح کرد: بر اساس گزارشات سازمان‌ها می‌توان گفت که دورکاری زنان دارای فرزند زیر ۲ سال در تعدادی از سازمان‌ها اجرا می‌شود، اما مرخصی زایمان بعضاً به خوبی اجرا نمی‌شود. البته از بانوان خواستیم اجرا نشدن مرخصی ۹ ماه زایمان و یا عدم پرداخت غرامت را به ما گزارش دهند.

وی افزود: آن طور که دلمان می‌خواهد و مطلوب قانون جوانی جمعیت است این امر اجرا نشده، اما رو به پیشرفت است. در این یکی دو سال اخیر بسیار بیشتر از سال‌های قبل در حال اجراست.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.