حرم نوشت های یک خادمه | دعوت نامه مخصوص چقدر با راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان آشنا هستید؟ فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران
سرخط خبرها
حادثه ۱۰ دی نشان‌دهنده اثرگذاری زن اصیل ایرانی است

حادثه ۱۰ دی نشان‌دهنده اثرگذاری زن اصیل ایرانی است

  • کد خبر: ۲۰۳۲۷۳
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) گفت: نخستین حرکت انقلابی در مشهد توسط بانوان مشهدی در ۱۰ دی ماه صورت گرفت که نشان‌دهنده تاثیرگذاری بانوان به ویژه بانوان مشهدی و خراسانی است.

رویا حیدرزاده در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در حاشیه نشست خبری برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و کنگره استانی زنان تأثیرگذار در ساختمان شهید باهنر استانداری اظهار کرد: حوزه تاثیرگذاری زن مسلمان ایرانی در عرصه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، علمی، پژوهشی و خانوادگی در بستر انقلاب اسلامی ایران مشهود است.

حیدرزاده افزود: این زنان توانسته‌اند نقش و هویت خود را در جامعه بشناسانند و اثرگذاری خود را به عنوان نقش مادری و همسری نشان دهند.

حیدرزاده تصریح کرد: نخستین حرکت انقلابی در مشهد توسط بانوان مشهدی در ۱۰ دی ماه صورت گرفت که نشان دهنده اثرگذاری بانوان به ویژه بانوان مشهدی و خراسانی است که ما این افراد را جزو بانوان پیشران در حوزه زنان می‌دانیم.

وی بیان کرد: این موضوع در تاریخ مشهد هم کاملا مشخص است؛ از همان زمان که زنان نوغان برای تشییع امام شهیدشان حضور موثری داشتند تا حضور موثر زنان در انقلاب، به این معناست که بانوان خراسانی و در سطح کلان بانوان کشور توانستند اثرگذاری خود را در عرصه‌های اجتماعی نشان دهند و می‌توانند در حوزه‌های مختلف نقش داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) ابراز کرد: زنان نه تنها خودشان به عنوان اینکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند بلکه در نیمه دیگر جمعیت نیز اثرگذارند؛ لذا کل برون دادی که ما در جامعه حاضر داریم حاصل نقش‌آفرینی بانوان است.

حیدرزاده تشریح کرد: ما مادرانی را داریم که در حوزه تربیت توانستند چهره‌های موفقی تربیت کنند یا فرزندانشان را در دفاع از میهن، تقدیم انقلاب کنند که نقش مادر و بانوی ایرانی را نشان می‌دهد که چه مقدار پر رنگ است؛ لذا پرداختن به موضوع بانوی اصیل ایرانی که کیست و چیست بسیار مهم است.

دبیر اجرایی کنگره استانی زنان تاثیرگذار گفت: گفتمان‌سازی در خصوص معرفی زن اصیل ایرانی از مفاهیمی است که باید به آن بپردازیم. بخشی از این ماموریت به واسطه معرفی الگو‌های بانوان اثرگذار انجام می‌شود که در کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، این مسئله در حال انجام است و ما در سطح استان به دنبال معرفی الگو‌های شاخص در هشت حوزه خانواده محوری و مادری، فعالیت‌های جهادی ملی و جهانی، حکمرانی و سیاست، فرهنگ و هنر، ورزش، رسانه و گفتمان، اقتصاد و کارآفرینی و تعلیم و تربیت هستیم.

حیدرزاده تاکید کرد: اثر نهایی که معرفی الگو‌ها بر جامعه خواهد گذاشت هویت‌یابی و خوباوری در دختران جوان ماست. اگر دختران خودمان را با این الگو‌ها آشنا کنیم هویت خود را در برخورد و آشنایی با این زنان، به‌دست می‌آورد تا اصالت خود را که هم ایرانی است و هم مسلمان حفظ کرده و به آن افتخار کند.

وی با تاکید بر این مطلب که این هویت‌بخشی در زمینه‌ها و لایه‌های مختلف عام و خاص باید پرداخته شده و آگاه‌سازی انجام شود تا به خودباوری برسد، افزود: خودباوری می‌تواند نقطه اوج یک دختر و اثرگذاری او در اجتماع باشد. وقتی من خودم را باور داشته باشم و در زمینه‌های مختلف نقش خود را ایفا کنم آن وقت می‌توانم کیستی و چیستی خود را به عنوان یک زن الگوی مسلمان بشناسم و مطرح کنم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.