فتوای رهبر معظم انقلاب در موضوع «ارتباط با مرد نامحرم، در صورت بی توجهی یا نبود همسر» چیست؟ بررسی فلسفه تفاوت دیه زن و مرد | تفاوت‌ها هیچ ارتباطی به ادعای کم‌ارزش‌تربودن جان یا شخصیت زن ندارد اولین بانوی مدال آور تاریخ المپیک ناشنوایان: کار راحتی برای مدال آوری دوباره در المپیک ندارم امضای تفاهم‌نامه بین بهزیستی و دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده، درراستای حمایت از زنان آسیب‌پذیر آشنایی با استاد کتابداری ایران | زنی تاریخ‌ساز که به نقش زن در تعالی خانواده و پیشرفت جامعه آگاه است بررسی سند سلامت زنان در شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویتی بالاتر از خانواده در ایران وجود ندارد پرداخت وام ازدواج به ۹۰ درصد از متقاضیان نیوزلند هم حریف تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات آسیایی نشد یادگیری مهارت‌های جدید توسط دختران با آغاز لیگ تابستانه در مشهد توسعه بازار تولیدات بانوان با تقویت تشکل‌های فعال در این عرصه تمرکز ویژه روی «نشاط اجتماعی زنان»، برنامه اولویت دار سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۴ کودکان زیر ۵ سال، بیشترین گروه آسیب پذیر در مصرف غذای آلوده آیا مصرف ناشتای آبلیمو و سرکه سیب موجب کاهش وزن می‌شود؟ پیروزی تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۵ یک‌سوم تیم‌ ملی والیبال‌نشسته بانوان، خراسانی هستند اصلاح قوانین خانواده باید همه‌جانبه و عدالت‌محور باشد بررسی ابعاد عفاف و حجاب در آیات قرآن کریم در همایش «زن، زندگی، آیه‌ها» «فاطمه»، نام محبوب برای دختران در خراسان رضوی
سرخط خبرها
تطور رسانه و بالندگی زنان

تطور رسانه و بالندگی زنان

  • کد خبر: ۲۰۷۲۸۷
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، نگاهی به تطور رسانه از گذشته تا به کنون، گویای این حقیقت است که امروز رسانه همه چیز است. شاید این امر ادعای بزرگی باشد، اما با کمی  تامل در می‌یابیم که گرچه دیروز رسانه به شکل سنتی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین می‌پرداخت، اما امروز واقعیت و روایت می‌سازد.

واقعیتی که با تاثیرگذاری بر اذهان عمومی منجر به اقدام و رفتار افراد می‌شود و معطوف به آن با مفاهیمی، چون جنگ روایت، جنگ رسانه‌ای و تکنیک‌های اقناع مخاطب مواجه شده‌ایم. کارزاری که افکار و سلول‌های خاکستری مغز افراد را هدف قرار داده است و سعی در پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی مورد تاکید خود دارد.

از همین رو می‌توان گفت رسانه امروز یکی از ارکان مهم سیاسی و اجتماعی است نه رکن چهارم، بلکه رکن اول دموکراسی که در ابعاد مختلف در جامعه به ایفای نقش می‌پردازد. به موازات تغییر کارکرد و تاثیر رسانه بر مخاطب، ضرورت ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه و همگرایی برای بهبود وضعیت رسانه‌های داخلی مهمترین موضوعی است که باید از سوی نهاد‌های ذیربط مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

یکی از این نهاد‌ها خانه مطبوعات و رسانه‌هاست که چند روز پیش نیز انتخابات دهمین دوره هیئت مدیره استان خراسان رضوی با مشارکت ۷۵ درصدی اعضا برگزار شد و ترکیبی از افراد موثر رسانه‌های استان در آن حضور یافتند.

توجه به کارکرد اصلی رسانه در جامعه، ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه نگاران و تلاش برای مرجعیت رسانه‌های داخلی در کنار توجه به موضوعات صنفی از مهمترین برنامه‌های است که این نهاد باید در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد تحولی جدی همگام با تغییرات روز رسانه باشیم.

براساس آمار اعلام شده از منابع رسمی، بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

بانوان به واسطه تاثیرگذاری‌شان در حوزه خانواده و تربیت وقتی در فضای رسانه‌ای قرار می‌گیرند، اثرگذاری دوچندان می‌شود چرا که نگاه مادرانه و دلسوزانه‌شان در کنار رسالت اجتماعی قرار می‌گیرد و سعی می‌کنند با نگاه ترمیمی که به مشکلات و حل مسائل جامعه دارند، به روایتگری و بیان حقایق جامعه بپردازند.

از همین رو حضور بانوان در رسانه‌های استان فرصتی مغتنم است که باید قدردان آن بود چرا که حل مشکلات جامعه به ویژه در حوزه زنان و خانواده با کمک خود بانوان میسر است و ازین رهگذر است که جامعه اسلامی می‌تواند به رشد و تعالی  خود برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.