تجارت پرسود و پرمخاطره در بازار رحم اجاره‌ای در ایران غلبه بر تشنگی در روزه‌داری بی‌توجهی در رابطه زناشویی آسیب روحی بیشتری به زنان وارد می‌کند | زخم کاری تدوین نظام‌نامه زن و خانواده با هدف ریل‌گذاری برای آینده حضور ۲ نماینده مشهدی در مسابقات لیگ ملی هندبال بانوان حضور ۳۲ تیم در مسابقات فوتسال و  والیبال بانوان چهارمین جشنواره ورزشی رمضان مشهد روایت مونا کرمی از ایفای نقش همسر یک طلبه در سریال مرهم ترویج آزادی‌های جنسی منطق استعماری غرب برای سوءاستفاده از زنان است جلوگیری از سندرم تخمدان در زنان دیابتی با مصرف رژیم غذایی سالم مشارکت پررنگ بانوان خراسان رضوی در برگزاری روضه‌های خانگی ماجرای نقاشی با گچ توسط یک بانوی معلم| وقتی مدرسه، محیط با نشاطی برای دانش‌آموزان می‌شود پخش برنامه «جشن فرشته‌ها» ویژه جشن‌ تکلیف دختران از شبکه پویا حضور رسمی زینب نصرالله در یک برنامه تلویزیونی ایرانی پایان مسابقات اتومبیل‌رانی کشور با قهرمانی بانوی مشهدی ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار خراسانی زیرپوشش بهزیستی روایت دردناک «رضوانه دباغ» از شکنجه شدن خود و مادرش در زندان ساواک آیا تدلیس در نکاح یکی از موارد فسخ نکاح است؟
سرخط خبرها
تطور رسانه و بالندگی زنان

تطور رسانه و بالندگی زنان

  • کد خبر: ۲۰۷۲۸۷
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، نگاهی به تطور رسانه از گذشته تا به کنون، گویای این حقیقت است که امروز رسانه همه چیز است. شاید این امر ادعای بزرگی باشد، اما با کمی  تامل در می‌یابیم که گرچه دیروز رسانه به شکل سنتی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین می‌پرداخت، اما امروز واقعیت و روایت می‌سازد.

واقعیتی که با تاثیرگذاری بر اذهان عمومی منجر به اقدام و رفتار افراد می‌شود و معطوف به آن با مفاهیمی، چون جنگ روایت، جنگ رسانه‌ای و تکنیک‌های اقناع مخاطب مواجه شده‌ایم. کارزاری که افکار و سلول‌های خاکستری مغز افراد را هدف قرار داده است و سعی در پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی مورد تاکید خود دارد.

از همین رو می‌توان گفت رسانه امروز یکی از ارکان مهم سیاسی و اجتماعی است نه رکن چهارم، بلکه رکن اول دموکراسی که در ابعاد مختلف در جامعه به ایفای نقش می‌پردازد. به موازات تغییر کارکرد و تاثیر رسانه بر مخاطب، ضرورت ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه و همگرایی برای بهبود وضعیت رسانه‌های داخلی مهمترین موضوعی است که باید از سوی نهاد‌های ذیربط مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

یکی از این نهاد‌ها خانه مطبوعات و رسانه‌هاست که چند روز پیش نیز انتخابات دهمین دوره هیئت مدیره استان خراسان رضوی با مشارکت ۷۵ درصدی اعضا برگزار شد و ترکیبی از افراد موثر رسانه‌های استان در آن حضور یافتند.

توجه به کارکرد اصلی رسانه در جامعه، ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه نگاران و تلاش برای مرجعیت رسانه‌های داخلی در کنار توجه به موضوعات صنفی از مهمترین برنامه‌های است که این نهاد باید در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد تحولی جدی همگام با تغییرات روز رسانه باشیم.

براساس آمار اعلام شده از منابع رسمی، بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

بانوان به واسطه تاثیرگذاری‌شان در حوزه خانواده و تربیت وقتی در فضای رسانه‌ای قرار می‌گیرند، اثرگذاری دوچندان می‌شود چرا که نگاه مادرانه و دلسوزانه‌شان در کنار رسالت اجتماعی قرار می‌گیرد و سعی می‌کنند با نگاه ترمیمی که به مشکلات و حل مسائل جامعه دارند، به روایتگری و بیان حقایق جامعه بپردازند.

از همین رو حضور بانوان در رسانه‌های استان فرصتی مغتنم است که باید قدردان آن بود چرا که حل مشکلات جامعه به ویژه در حوزه زنان و خانواده با کمک خود بانوان میسر است و ازین رهگذر است که جامعه اسلامی می‌تواند به رشد و تعالی  خود برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.