در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲ زنان بخوانند| مقابله با عوارض جنسی داروهای ضد افسردگی محمود پاک نیت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند نقش پررنگ زنان روستایی در توسعه گلخانه‌ها و زنبورداری تنها زن رزمنده در عملیات بیت المقدس چه کسی است؟ بیرون‌پریدن مرگبار زن باردار از  پنجره پاسخ به چند پرسش تربیتی کودکان | خواب منظم به کودکان آرامش می‌دهد آیا صدازدن والدین با  اسم کوچک، نشانه صمیمیت است؟ بازآفرین قدیمی‌ترین صندوق‌پوش مرقد امام‌رضا(ع)
سرخط خبرها
تطور رسانه و بالندگی زنان

تطور رسانه و بالندگی زنان

  • کد خبر: ۲۰۷۲۸۷
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، نگاهی به تطور رسانه از گذشته تا به کنون، گویای این حقیقت است که امروز رسانه همه چیز است. شاید این امر ادعای بزرگی باشد، اما با کمی  تامل در می‌یابیم که گرچه دیروز رسانه به شکل سنتی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین می‌پرداخت، اما امروز واقعیت و روایت می‌سازد.

واقعیتی که با تاثیرگذاری بر اذهان عمومی منجر به اقدام و رفتار افراد می‌شود و معطوف به آن با مفاهیمی، چون جنگ روایت، جنگ رسانه‌ای و تکنیک‌های اقناع مخاطب مواجه شده‌ایم. کارزاری که افکار و سلول‌های خاکستری مغز افراد را هدف قرار داده است و سعی در پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی مورد تاکید خود دارد.

از همین رو می‌توان گفت رسانه امروز یکی از ارکان مهم سیاسی و اجتماعی است نه رکن چهارم، بلکه رکن اول دموکراسی که در ابعاد مختلف در جامعه به ایفای نقش می‌پردازد. به موازات تغییر کارکرد و تاثیر رسانه بر مخاطب، ضرورت ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه و همگرایی برای بهبود وضعیت رسانه‌های داخلی مهمترین موضوعی است که باید از سوی نهاد‌های ذیربط مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

یکی از این نهاد‌ها خانه مطبوعات و رسانه‌هاست که چند روز پیش نیز انتخابات دهمین دوره هیئت مدیره استان خراسان رضوی با مشارکت ۷۵ درصدی اعضا برگزار شد و ترکیبی از افراد موثر رسانه‌های استان در آن حضور یافتند.

توجه به کارکرد اصلی رسانه در جامعه، ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه نگاران و تلاش برای مرجعیت رسانه‌های داخلی در کنار توجه به موضوعات صنفی از مهمترین برنامه‌های است که این نهاد باید در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد تحولی جدی همگام با تغییرات روز رسانه باشیم.

براساس آمار اعلام شده از منابع رسمی، بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

بانوان به واسطه تاثیرگذاری‌شان در حوزه خانواده و تربیت وقتی در فضای رسانه‌ای قرار می‌گیرند، اثرگذاری دوچندان می‌شود چرا که نگاه مادرانه و دلسوزانه‌شان در کنار رسالت اجتماعی قرار می‌گیرد و سعی می‌کنند با نگاه ترمیمی که به مشکلات و حل مسائل جامعه دارند، به روایتگری و بیان حقایق جامعه بپردازند.

از همین رو حضور بانوان در رسانه‌های استان فرصتی مغتنم است که باید قدردان آن بود چرا که حل مشکلات جامعه به ویژه در حوزه زنان و خانواده با کمک خود بانوان میسر است و ازین رهگذر است که جامعه اسلامی می‌تواند به رشد و تعالی  خود برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.