صعود تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران به نیمه‌نهایی رقابت‌های آسیایی با شکست مغولستان چطور می‌توان هنر گفت‌و‌گو را به کودکان آموخت؟ بانوان از سوار شدن در خودرو‌های خارج از عرف سازمان تاکسیرانی خودداری کنند ۶ بسکتبالیست دختر از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی نوجوانان فراخوانده شدند صعود بانوی پینگ پنگ باز مشهدی در رنکینگ جهانی دعوت از ۴  بانوی خراسانی به اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان برگزاری اولین دوره ملی جشنواره زنان و خانواده با هدف فرهنگسازی ارزش والای زن و خانواده در کشور ضرورت ترویج الگو‌های پوشش ایرانی‌اسلامی در جامعه| لباس باید مطابق با معیار‌های ایرانی‌اسلامی باشد آیا انجام تمرینات هوازی و مصرف چای سبز در کاهش وزن زنان موثر است؟ پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال بانوان ایران در نخستین دیدار دوستانه مقابل عراق پیروزی تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران برابر ژاپن در قهرمانی آسیا انبه، میوه‌ای معجزه آسا برای بانوان در دوران یائسگی نگاهی به فرزندآوری در  ازدواج دوم | با ضرورت ها، نکات کلیدی و ملاحظات مهم بیشتر آشنا شویم حضور تنها نماینده خراسان رضوی در نخستین مرحله از  اردوی انتخابی تیم ملی دوومیدانی تیم ملی تیراندازی ایران با یک مربی مشهدی راهی جام جهانی شد آیا مصرف دارو‌های ویتامینی و معدنی بر جنسیت جنین تأثیر می‌گذارد؟ مشارکت ۵.۱ درصدی بانوان کشور در اهدای خون
سرخط خبرها
تطور رسانه و بالندگی زنان

تطور رسانه و بالندگی زنان

  • کد خبر: ۲۰۷۲۸۷
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، نگاهی به تطور رسانه از گذشته تا به کنون، گویای این حقیقت است که امروز رسانه همه چیز است. شاید این امر ادعای بزرگی باشد، اما با کمی  تامل در می‌یابیم که گرچه دیروز رسانه به شکل سنتی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین می‌پرداخت، اما امروز واقعیت و روایت می‌سازد.

واقعیتی که با تاثیرگذاری بر اذهان عمومی منجر به اقدام و رفتار افراد می‌شود و معطوف به آن با مفاهیمی، چون جنگ روایت، جنگ رسانه‌ای و تکنیک‌های اقناع مخاطب مواجه شده‌ایم. کارزاری که افکار و سلول‌های خاکستری مغز افراد را هدف قرار داده است و سعی در پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی مورد تاکید خود دارد.

از همین رو می‌توان گفت رسانه امروز یکی از ارکان مهم سیاسی و اجتماعی است نه رکن چهارم، بلکه رکن اول دموکراسی که در ابعاد مختلف در جامعه به ایفای نقش می‌پردازد. به موازات تغییر کارکرد و تاثیر رسانه بر مخاطب، ضرورت ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه و همگرایی برای بهبود وضعیت رسانه‌های داخلی مهمترین موضوعی است که باید از سوی نهاد‌های ذیربط مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

یکی از این نهاد‌ها خانه مطبوعات و رسانه‌هاست که چند روز پیش نیز انتخابات دهمین دوره هیئت مدیره استان خراسان رضوی با مشارکت ۷۵ درصدی اعضا برگزار شد و ترکیبی از افراد موثر رسانه‌های استان در آن حضور یافتند.

توجه به کارکرد اصلی رسانه در جامعه، ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه نگاران و تلاش برای مرجعیت رسانه‌های داخلی در کنار توجه به موضوعات صنفی از مهمترین برنامه‌های است که این نهاد باید در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد تحولی جدی همگام با تغییرات روز رسانه باشیم.

براساس آمار اعلام شده از منابع رسمی، بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

بانوان به واسطه تاثیرگذاری‌شان در حوزه خانواده و تربیت وقتی در فضای رسانه‌ای قرار می‌گیرند، اثرگذاری دوچندان می‌شود چرا که نگاه مادرانه و دلسوزانه‌شان در کنار رسالت اجتماعی قرار می‌گیرد و سعی می‌کنند با نگاه ترمیمی که به مشکلات و حل مسائل جامعه دارند، به روایتگری و بیان حقایق جامعه بپردازند.

از همین رو حضور بانوان در رسانه‌های استان فرصتی مغتنم است که باید قدردان آن بود چرا که حل مشکلات جامعه به ویژه در حوزه زنان و خانواده با کمک خود بانوان میسر است و ازین رهگذر است که جامعه اسلامی می‌تواند به رشد و تعالی  خود برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.