نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند حواشی یک بازی و توهین به زنان کام همه را تلخ کرد | روز سیاه فوتبال سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس
سرخط خبرها
وظیفه مادری قابل مقایسه با هیچ نقش دیگری نیست

وظیفه مادری قابل مقایسه با هیچ نقش دیگری نیست

  • کد خبر: ۲۱۰۷۶۱
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: برای زنان هیچ وظیفه‌ای برتر و بالاتر از مادری نیست حتی با وجود نقش‌هایی که خارج از خانه و خانواده دارند باز هم نقش مادری به قدری پررنگ است که نمی‌توان جای خالی آن را پر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر حوزه علمیه خراسان در چهاردهمین کنگره بانوی بافضیلت استاد طا‌هایی که امروز در مکتب علمی تحقیقی نرجس (س) ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی (ره) مرد بزرگی است که رهبری چنین انقلاب با برکتی را به عهده گرفت و امروز آثار و برکات انقلاب را هر روز داریم حس می‌کنیم و در ابعاد مختلف رشد صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط بیان کرد: بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب که سکان این کشتی را به دست گرفتند امروز توفنده‌تر از گذشته در حال حرکت است و به تعبیر ایشان به قله نزدیک شده‌ایم و امیدوارم بتوانیم گام‌های موثری در این مسیر برداریم.

حجت الاسلام خیاط ابراز کرد: از برکات موسسه مکتب نرجس (س) این است که به بزرگداشت برخی از بانوان تاثیرگذار مشهدی پرداخته است و دانشمندانی که در حوزه تربیتی فعالیت می‌کنند را معرفی می‌کند. دانشمندان گفته‌اند عوامل موثر در تربیت انسان دو بخش وراثتی و محیطی است که خانواده و اجتماع از زیر مجموعه‌های عوامل محیطی است.

وی تشریح کرد: از اساسی‌ترین پایه‌های تربیتی انسان خانواده است. فرزندان محصول تربیت خانواده‌اند و امروز به جهت اثرگذاری فوق العاده خانواده در تربیت انسان، دشمنانی که نمی‌خواهند این پایگاه وجود داشته باشد به اشکال گوناگون روش‌های زندگی خارج از محیط خانواده را پیشنهاد می‌دهند تا این رکن اساسی از هم بپاشد.

حجت الاسلام خیاط با تاکید بر این مطلب که در خانواده، رکن رکین خانواده، بانو و مادر خانواده است و بیش از دیگران اثرگذار است افزود: تربیت فرزندان محصول بانوی خانواده است و این کاملا روشن و مشخص است. خانم‌ها باید توجه کنند هیچ وظیفه‌ای برتر و بالاتر از مادری نیست حتی با وجود نقش‌هایی که خارج از خانه و خانواده دارند باز هم نقش مادری به قدری پررنگ است که نمی‌توان جای خالی آن را پر کرد. اگر بانویی بتواند نقش مادری را به خوبی ایفا کند اثری ماندگار و اثرگذار در جامعه خواهد گذاشت.

خیاط با اشاره به زندگی بانو خدیجه میردامادی، مادر آیت‌الله خامنه‌ای و شخصیت برجسته ایشان در جهان تصریح کرد: تمام آنچه که درباره مادر بزرگوار رهبر معظم انقلاب وجود دارد می‌بینیم در فرزندشان هم متبلور شده است. رهبری در خاطراتشان فرموده‌اند مادرم یک بانوی آگاه و با قرآن کاملا آشنا بود. نگاه تربیتی مادر باعث شد حضرت آقا در میدانی قدم بگذارند که برگرفته از مبانی قرآن است.

وی با اشاره به چند نکته مهم تربیتی مادر مقام معظم رهبری، بیان کرد: نخستین نکته در تربیت موثر بانو میردامادی، انس با قرآن ایشان است. رهبری در خاطرات خود می‌گویند اولین داستان‌های قرآنی را از زبان مادرم شنیدم و با آن‌ها آشنا شدم و تاثیر این انس را در شخصیت رهبری می‌بینیم. نکته دوم روحیه ساده زیستی و صبر و قناعت این بانوی گرانقدر است. زندگی آن‌ها اینگونه نبود که زندگی مرفهی داشته باشند. ایشان در عین سختی که در زندگی داشتند، نگاه قرآنی خود را به فرزندان منتقل کردند. رهبری در خاطراتشان می‌فرمایند خانه ما حدود ۷۰ متر در یک محله فقیرنشین بوده است یا گاهی شام ساده‌ای داشتیم که نان و کشمش بود. امروز نیز می‌بینیم این ساده زیستی را رهبری در زندگی خود دارند که برگرفته از نحوه تربیت مادر بزرگوارشان است.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: سومین ویژگی که در این بانو و خانواده وجود داشته، شجاعت و مبارزه با ظلم و طاغوت است. مقام معظم رهبری رنج‌های فراوانی در دوران مبارزه با طاغوت کشیده‌اند که انسان اگر آن‌ها را بخواند گمان می‌کند افسانه است. این استقامت و شجاعت نیز برگرفته از تربیت مادری است که خود چنین بوده است. خانم میردامادی هنگام ملاقات فرزندانش در زندان، حالت ملتمسانه مقابل مسئولان زندان نداشت و هیچ وقت از زندان رفتن فرزندانش گلایه نمی‌کرد و مقام معظم رهبری می‌فرمایند مادرم نه تنها مانع مبارزات ما نمی‌شد بلکه ما را تشویق به این کار می‌کرد.

حجت‌الاسلام خیاط با بیان اینکه باید قدردان چنین بانوی آزاده‌ای باشیم خاطرنشان کرد: این زنان الگوی ما هستند و امیدوارم در حوزه‌های علمیه بانوان بتوانیم چنین افراد اثرگذاری را تربیت کنیم تا اثری جهانی بگذارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.