عزیزجمهور ویدئو | تجمع بانوان مشهدی درفراق خادم الرضا (ع) و یاران شهیدش مادرانه‌های بانوان مشهدی در فراق شهادت خادم الرضا (ع) و یارانش + تصاویر خانم پرستار مشهدی از تجربه‌ شیرین مادر چهار فرزند بودن می‌گوید آخرین سخنان شهید آیت الله رئیسی درباره بانوان + فیلم و عکس خزعلی: آیت‌الله رئیسی بر تحکیم خانواده و پیگیری امور بانوان تاکید داشتند هشت چکاپ مهم برای بانوان فیلم «زنانی که با گرگها دویده‌اند» اکران می‌شود؟ خزعلی: به دنبال افزایش دورکاری برای مادران شاغل هستیم بازارچه محصولات بانوان کارآفرین در دهه کرامت به صورت کشوری برگزار شد تصاویری بی‌مانند از جلوه‌های هنر در حرم بو می‌کشم طراوت این چشمه‌سار را ندا شهسواری برای سومین بار المپیکی شد گپ‌وگفت با نویسنده‌ای که ۴ کتاب امام‌رضایی دارد | هیچ‌وقت به تکرار نرسیدم گوهرشاد خاتون گزارشی از حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در منازل خانواده شهدا | مهمانِ مامان در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای متقاضیان سزارین‌های تقویمی خط‌ونشان کشید درباره خبرنگار شهیر فلسطینی که مهمان جشنواره «صبح» است | خون دلی که لعل شد‌ تیم ملی هاکی بانوان کشور در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟ آشنایی با بیماری‌های شایع زنان و درمان آن
سرخط خبرها
چهاردهمین کنگره بانوان فاضله هم‌عصر استاد طا‌هایی در مشهد برگزار شد + فیلم

چهاردهمین کنگره بانوان فاضله هم‌عصر استاد طا‌هایی در مشهد برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۰۷۱۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
چهاردهمین کنگره بانوان فاضله هم‌عصر استاد طا‌هایی در مشهد با محوریت بررسی سبک زندگی و سیره تربیتی بانوی فاضله «خدیجه میردامادی» مادر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، منور شایسته‌خو، مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) در چهاردهمین کنگره بانوان فاضله هم‌عصر استاد طا‌هایی که امروز در مکتب نرجس(س) مشهد برگزار شد درباره شخصیت این بانوی بزرگوار، اظهار کرد: از لحظه‌ای که بانو طا‌هایی دارفانی را وداع گفتند، باقیات صالحاتی که از خود به ارث گذاشتند یعنی نیروی انسانی تربیت شده تحت نظر ایشان، حرکتش همچنان ادامه دارد و هدف آن است، همگام با حرکت انقلاب تا به رسیدن به ایجاد تمدن نوین اسلامی این حرکت استمرار داشته است.

منور شایسته‌خو از زنان تاثیرگذار انقلاب به‌عنوان بانوان پیشکسوت انقلاب یاد کرد و افزود: بانو طا‌هایی و بانوان فاضله هم‌عصرش از مشارکت‌کنندگان در فرآیند انقلاب بودند که با گفتمان و کنشگری و ایجاد شبکه بانوان و جریان‌سازی در انقلاب مشارکت داشته، در آن فضا بالیدند و آن فضا را ساختند و دیگران را نیز با خود همراه کردند.

شایسته‌خو ادامه داد: استاد طا‌هایی در امتداد نگاه و بینشی حرکت کرد که زن را نه محصور در خانه و بی نقش دید و نه ولنگار و صرفا یک ابزار در خدمت سرمایه‌داری، بلکه مقام بانوان را چنین تعریف می‌کرد در عین اینکه عفیف است، محجبه و شریف در متن و مرکز باشد، می‌تواند سنگر خانواده را پاکیزه نگاه دارد و در عرصه سیاسی اجتماعی نیز علاوه بر اینکه سنگردار است، سنگرسازی هم می‌کند و فتوحات بزرگ را رقم می‌زند که این همان تعریف الگوی سوم زن مسلمان است.

وی ابراز کرد: کنگره بانوان فاضله نیز با هدف معرفی زنان تاثیرگذار طراحی شده است و در این ۱۴سال تمام سعی ما بر این بود که با حرکتی عالمانه، هوشمندانه و به دور از هرگونه حرکت ویترینی و نمایشی به معرفی این بانوان بپردازیم و آن‌ها را روایت کنیم؛ چراکه این‌ها کسانی نبودند که خودشان را بازنمایی کنند، بلکه مخلص و باحیا زیست کردند و وظیفه ماست زندگی آن‌ها که اینگونه بودند و از بین ما رفتند را روایت کنیم، تا الگو و اسوه‌ای شوند برای آیندگان، به‌ویژه برای نسل امروز که زیستشان در عصری است که عصر سیطره بازنمایی‌هاست و با افرادی مواجهیم که برایشان مهم نیست چه هستند، بلکه مهم آن است که چه به نظر می‌آیند. ما تلاش می‌کنیم واقعیات را روایت کنیم و هدف از برگزاری این کنگره‌ها نیز همین است که به جوان امروز بگوییم فاطمه زهرا(س) چشمه‌ای است که همچنان در حال جوشش است و استمرار دارد و این بانوان کسانی هستند که در این جوشش فاطمی رویش کردند و رویاندند.

مدیر مکتب نرجس(س) ادامه داد: از این رو امروز در چهاردهمین کنگره بانوی با فضیلت هم‌زمان با فجر انقلاب، بزرگ بانویی دیگر را معرفی می‌کنیم که رهبر جهان بشریت امروز، مقام معظم رهبری در دامان او بزرگ شد و در مسیر اولیای الهی مجاهدت کرد؛ بانو خدیجه میردامادی که به مصداق «و اوحی الی ام موسی ان ارضعیه» فرزندی را تربیت کرد که اگرچه در طول مسیر زندگی پرفراز و نشیبش، دلش خون شد، ولی خونش به لعلی تبدیل شد که ثمره‌اش را مایه درخشانی و تبلور اسلام ناب محمدی گرداند و امروز چشم امید همه جهانیان به اوست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی، استاد حوزه علمیه نیز که در این مراسم حضور یافت به ضرورت ایجاد مدارس علمیه پرداخت و گفت: اسلام «دین علم» است، شدت علم بودنش ما را بر این می‌دارد «دین علمی» نگوییم؛ همان‌طور که به امیرالمومنین(ع) نمی‌گوییم «مومن» می‌گوییم «ایمان»، اسلام هم «دین علم» است؛ اولین کلمه این دین که بر قلب پیامبر نازل شد «اقرا» بود که به معنای علم است.

حجت‌الاسلام راشد یزدی افزود: از جوانان می‌پرسیم، مدرکت چیست؟ می‌گوید: مدیریت صنعتی، کشاورزی، بهداشت و رشته‌های مختلف پیش‌بینی شده، برای اسلام رشته نداشتیم، اسلام «علم» است و باید عده‌ای آن را بخوانند و درود به بانو طا‌هایی که باید فوق دکترای فهم و درک داشت که این «مکتب نرجس» را ایجاد کرد تا جوانان علم بیاموزند.

وی با اشاره به آیاتی درباره خلقت زن افزود: زن در اسلام، مقام و موضع بلندی دارد که گاهی آدم می‌پرسد؛ نکند برتری نسبت به مرد دارد. مقام خانم طا‌هایی نیز والاست که در زمانه طاغوت مدرسه‌ای علمی ویژه زنان را بنا کرد. او گوی سبقت را با راه‌اندازی مدرسه علمیه بانوان ربود و به تربیت دختران و زنان اثرگذاری پرداخت. در اسلام، آموختن بین زن و مرد فرقی ندارد، کلمه مسلم در قرآن یعنی زن و مرد.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در پایان یاد شهدای زن را گرامی داشت.

گفتنی است در چهاردهمین کنگره بانوان فاضله با محوریت سبک زندگی و سیره تربیتی بانوی با فضیلت «خدیجه میردامادی» ۱۰۵ اثر و مقاله علمی از سراسر کشور به دست این رویداد رسیده است که در پایان به ۶ اثر برتر شامل مقالات و دو کتاب مربوط به زندگینامه بانو خدیجه میردامادی جوایزی اهدا شد و ۱۰ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

مکتب نرجس مکتب نرجس مکتب نرجس مکتب نرجس مکتب نرجس مکتب نرجس مکتب نرجس مکتب نرجس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.