چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد
سرخط خبرها
تجلی شاخصه‌های زنان منتظر در مسیر تمدن نوین عصر ظهور

تجلی شاخصه‌های زنان منتظر در مسیر تمدن نوین عصر ظهور

  • کد خبر: ۲۱۳۵۵۰
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
انتظار، دکترین مهدویت را بر پایه نشاط و کارآمدی معرفی نموده و در حقیقت یک حرکت سازنده به سمت ظهور منجی موعود است تا با الگو قراردادن آرمان‌های مهدوی، جوهره تفکر شیعه را با بحث مهدویت پیوند بزند.

به گزارش شهرآرانیوز، انقلاب اسلامی در بستری از نتایج نهضت‌های آزادی‌خواه برای رسیدن به عدالت، حرکت در مسیر ترسیمی بنیان‌گذاران حکومت مستضعفان را با تکریم مقام زن به‌عنوان میراث‌دار اصلی تفکر انتظار سرعت بخشید تا مدعی‌ترین نظام برای زمینه‌سازی مؤثر ظهور در یازده قرن گذشته در جهان باشد.

رسالت‌های مبتنی بر هویت زن برای حضور کارآمد در اردوگاه یاوران حضرت، ضرورت انکارناپذیر خودسازی را تأیید می‌نماید تا با حفظ عزت‌نفس و اقتدار زنانه پاسدار حریم عفت‌ورزی بوده و تفاوت تکلیف زن منتظر را با نسخه ولنگاری اخلاقی که غرب به جامعه زنان ارائه داده با اعمال و رفتاری مطابق با سیره معصومین (ع) که شرع به آن‌ها آموخته مشخص نمایند.

تاریخ زرین نظام مدعی زمینه‌سازی مهدی باوری در سطح جهان، فعالیت‌های بانوان در عرصه‌های گوناگون را به گونه‌ای مدیریت نمود که معرفت به امام را سرلوحه دایره شناخت پیرامون خود قرار دهند تا از هرگونه کفر و نفاق و گمراهی در امان بمانند.

استراتژی طراحی مسیر صحیح حرکت نظام حکومتی با احیای انگیزه‌های عمیق دینی، حضور یاریگرانه زنان را در مقابله با بحران‌های هویتی حاصل از صنعت تبلیغات و مد و زیبایی دوره پهلوی در راستای منسوخ نمودن ارزش‌های بنیادی اسلام به منصه ظهور رساند.

حضور عفیفانه زنان در رویداد‌های مهم جامعه از بدو نهضت انقلابی امام ره، باور دینی نهفته در بطن حضور فعال زنان را شکوفا نموده و به بازآفرینی و خلق نقش‌های جدید آنان بر مبنای باور‌ها و آرمان‌ها در دفاع از حقوق انسانی خود انجامید.

با تحقیق و تدبّر در دیدگاه‌های روشنگرانه امام (ره) به مسئله زن، نقد غیرمنصفانه دین به نفع عقل در احکام مرتبط با حضور آگاهانه زن در اجتماع تعدیل شده و حضور مؤثر آنان را متوقف به آشنایی کافی از جایگاه رفیع خویش در عرصه‌های اجتماعی می‌نماید!

زن مسلمان در مقام انتظار، رسالت اصلی انسان‌سازی با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی را در جهت تحکیم مسیر ترسیمی حکومت منتظر عهده‌دار شده و موجب توسعه‌یافتگی فکری تمامی پتانسیل‌های اجتماعی و منابع انسانی تأثیرگذار در پرورش نسل منتظر شده است.

رسالت اصلی آماده‌سازی تربیت جامعه مهدوی زنان پیشرو در اجرای اندیشه شناسایی بایسته‌های ظهور، موجب ارتقا نظام آموزشی به موعودگرا گردیده تا با نگاه به افق مهدوی به معاصرسازی رویداد‌ها پرداخته و شیوه ظلم‌ستیزی در جهان را واقف به اصول تربیت مهدوی در خانواده متولّی رسالت ولایت‌مداری نماید.

اولین معلمان تربیت با نیروسازی برای انقلاب جهانی، افق ترسیمی منتج به ظهور آخرین ذخیره الهی بر روی زمین را از حیث ارتقای فکری گسترش داده و مسیر حرکت نظام ارزشی انقلاب در راستای اتصال به حکومت عدل را هموار نموده و مسئولیت خطیر ظرفیت‌سازی برای مسئله ظهور را عهده‌دار می‌شوند!

نقش مؤثر بانوان در دگرسازی، تفکر انقلابی را می‌طلبد که در برابر تهاجمات فکری و تروریستی دنیا مباحث مربوط به امام عصر (عج) را از حاشیه خارج نموده و بامعرفت افزایی جیوش و انصار حضرتش، هسته‌های فرهنگی مهدی یاوری را در کالبد تحول‌پذیر نسل آینده متجلی سازد.

نقش بی‌بدیل و کلیدی زنان در اشاعه فرهنگ انتظار با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به ارائه سازوکار مهم کاهش ناهنجاری در اجتماع به گواه تاریخ که جریان حضور سوده برای شکایت از امویان در بارگاه معاویه را در جهت اهمیت حضور قاعده‌مند زن در اجتماع اشاره نموده منجر شده و به حفظ باصلابت ایمان علی‌رغم دشواری‌های عظیم دین‌داری آخرالزمان، کمک شایان توجهی می‌نماید!

بدون تردید غیبت امام‌زمان (عج) از مقدّرات الهی است و به طور قطع و یقین برای دستیابی به امر مهم تمدن‌سازی بانوان که مورد تأکید رهبر بصیر در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی واقع شده نیاز به افزایش قدرت روحی افراد خانواده در سایه تأسی به الگو‌های بارز با زمان‌شناسی دارند که به طور محسوس، نقطه قوت خانواده شهدا به حساب می‌آید.

از همین منظر، انفعال زنان در مسئله انسان‌سازی نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه کلان همه جنبه‌های مربوط به رشد جمعیت پویا و اثرگذار در ظهور دارد که شاکله مدعی‌ترین کشور در قرابت با اندیشه‌های ناب مهدوی را تحت‌تأثیر قرارداده تا به این مقوله به‌عنوان رسالت الهی توجه ویژه نمایند.

باتوجه به رشد تصاعدی حضور زنانی که به تربیت عقلانی و روحی خود و خانواده به صورت توأمان توجه ویژه معطوف داشته‌اند رابطه معناداری میان اندیشه اسلامی متقن زنان با تحصیل علوم نظام ارزشی تمدن‌ساز به وجود آمده که بصیرت شناخت صحیح راه حق برای حفظ افراد خانواده در برابر فتنه‌های آخرالزمان را به ارمغان آورده است.

چنین زنانی برای خارج نمودن جامعه از یوغ وابستگی به سایر کشور‌ها از لحاظ اقتصادی به مراعات هزینه‌های خانواده توجه داشته تا موجب فاصله طبقاتی اقشار مختلف اجتماع در شرایط موجود نشود.

حضور گسترده زنان جامعه منتظر در عرصه‌های سیاسی، ترویج عدالت‌خواهی در جامعه به شمار آمده و مهندسی ساختار حکومت در مسیر نیل به اهداف امام عصر (عج) را در نهاد متضمّن آینده ایدئولوژیک کشور تقویت می‌نماید.

تلاش‌های زنان منتظر، به آینده موعود در کلام وحی در قالب حکومت صالحان بر گستره نظام هستی ختم می‌شود تا تمام امامت، قائم به باور مهدوی باشد.

با این تفاسیر نیاز به جهان بینی تراز در جهان آینده زنان امر مهمی است که تصمیم‌گیری در حکومت جهانی زنان عصر ظهور را تسهیل می‌نماید تا تکلیف جایگاه آنان در زندگی و مراتب شغلی حکومت ظهور مشخص باشد.

زن تراز در جهان آینده در مقطع انتظار، خود را برای جور دیگر زیستن آماده نموده و به ضرورت جهان آماده درون خود در مقام خودسازی توجه نموده و با انتقال مفاهیم تمدنی به افراد خانواده، جهان درون انسان‌های اطراف را برای نیل به دولت حضور منجی آماده می‌نماید.

با این اوصاف به خوبی درمی‌یابیم که منویات رهبر فرزانه در سال‌های اخیر، توجه دادن به مسئولیت‌های خطیر بدون متولّی در حوزه زن و خانواده است تا با حل نخبگانی آن‌ها زنان را به طور اخص برای مدیریت تخصصی در اجتماع دولت کریمه از همه جهات مهیا سازد.

تجلی شاخصه‌های زنان منتظر گام مؤثری در مسیر حاکمیت تمدن اصیل شیعی در جهانی است که نیرو‌های متعهد به حضور در حکومت صالحان به نسبت نیروی متخصص اثرگذار بیشتری را داراست.

با وجودی که تشکیل حکومت واحده جهانی از بارزترین مشترکات اعتقادی ادیان مختلف است ظهور در همه زمان‌ها اساساً به امکانات معطل نبوده و امکانات الهی برای مؤثر بودن در صورت خواستن فرد منتظر با نقشه راهبردی رهبران ما در مقیاس عظیم جهانی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

آنچه مسلّم است زنان منتظر باید با تلاش علمی در بستر هویت جنسیتی، خود را در معرض تراش‌خوردن در تعابیر تکامل‌بخش انسانی قرار دهند تا به اندازه استاندارد‌های تمدن‌سازی نوین جهانی درآیند.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.