حرم نوشت های یک خادمه | دعوت نامه مخصوص چقدر با راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان آشنا هستید؟ فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران
سرخط خبرها
بانوان حوزوی مرزبانان دین هستند

بانوان حوزوی مرزبانان دین هستند

  • کد خبر: ۲۱۳۹۱۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مرزبانی در تولید علم، در گسترش دایره و تبیین ویژگی‌های حکومت جهانی، همچنین معرفی حضرت حجت (عج) به جامعه، بالا بردن معرفت و شناخت جامعه نسبت به امام عصر (عج) ازجمله وظایف بانوان مبلغه است.

به گزارش شهرآرانیوز، هر مذهب و مکتبی در دنیا دارای برنامه‌ها و انگیزه‌هایی است که باعث پویایی، رشد حرکت آن می‌شود، مذهب شیعه با تکیه قرآن و عترت بعد از ۱۴۰۰ سال به پویایی خود ادامه می‌دهد، در عصر غیبت امام زمان (عج) و در آخرالزمان آنچه باعث حرکت و امید در این مذهب بوده و ادامه خواهد داشت اندیشه مهدویت و توجه به امام غایب است.

لذا با توجه به اهمیت این موضوع در گفتگو با اعظم مزینانی نویسنده، پژوهشگر علوم قرآن و حدیث و استاد حوزه و دانشگاه پیرامون نقش جریان ساز بانوان، به‌خصوص حوزویان در عرصه مهدویت جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

بانوان مبلغ می‌توانند زمینه ساز ظهور باشند

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش جریان سازی بانوان حوزوی در عرصه مهدویت گفت: بانوان مبلغ باید خود را به سلاح علم و دانش مجهز کنند، زیرا نسل جوان امروز، نسلی پرسشگر است، که باید برای آگاهی دادن به او مسلط به دانش روز بود.

اعظم مزینانی به اهمیت نقش بانوان مبلغ که می‌توانند زمینه‌ساز ظهور باشند اشاره کرد و افزود: وقتی یک انسان را برای ظهور تربیت کردیم که می‌تواند دارای یک نقش کلیدی و حیاتی در جامعه باشد، پس عرصه مرزبانی نقش کلیدی بانوان مبلغه می‌تواند باشد.

مزینانی توضیح داد: مرزبانی در تولید علم، در گسترش دایره و تبیین ویژگی‌های حکومت جهانی، همچنین معرفی حضرت حجت (عج) به جامعه، بالا بردن معرفت و شناخت جامعه نسبت به امام عصر (عج) ازجمله وظایف بانوان مبلغه است؛ یکی دیگر از نقش‌های بانوان امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است همان‌طور که امام رضا (ع) فرمودند خداوند رحمت کند کسی که امر و مکتب ما را احیا کند احیا امر اهل‌بیت (علیهم‌السلام) وظیفه همه حوزویان و فقها در عصر غیبت است.

انقلاب اسلامی می‌تواند زمینه‌ساز و جریان ساز ظهور باشد

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به نقش جریان سازی بانوان در عرصه مهدویت اشاره کرد و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌گمان نظام زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) است. این اندیشه را می‌توان در منظومه فکری امامین انقلاب به‌خوبی مشاهده کرد و در سخنان مقام معظم رهبری نسبت به جریان سازی مسئله مهدویت و انتظار فرج بار‌ها تأکید شده است.

وی با بیان اینکه جریان سازی برای رسیدن به حکومت مهدوی به چند طریق بدست می‌آید، اضافه کرد: برگزاری جشن‌های مردمی در هیئت‌های مذهبی، مساجد، خیابان‌ها، کوچه‌ها و درب منازل باهدف اینکه هرکسی می‌تواند با کوچک‌ترین قدم برای امام زمان(عج) نقش مؤثری در ظهور داشته باشد.

مزینانی حرکت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف را در مسیر زمینه‌سازی ظهور بسیار مؤثر توصیف کرد و به نمونه‌هایی از برنامه‌های جهادی حوزویان در دوره‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: حرکت‌های جهادی که در زمان شیوع کرونا در کشور اتفاق افتاد، در کنار مشاغل مختلف که نیاز بود در این دوره بیشتر به مردم خدمت کنند، زنان جامعه اسلامی به میدان آمدند و کارگاه‌های تولید خیاطی خود را به مراکز تهیه لباس و ماسک برای بیماران کرونایی و پزشکان اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: حوزویان اعم از آقایان و بانوان با حضور در بیمارستان‌ها، غسالخانه‌ها، مراکز درمانی، برای کمک‌رسانی حاضر شدند.
توسعه فرهنگ مهدویت، در رشد و پوپایی جامعه اسلامی مؤثر است.

مزینانی توسعه فرهنگ مهدویت، در رشد و پوپایی جامعه اسلامی را مهم بیان کرد و ادامه داد: اگر دقت کنیم اندیشکده‌های غربی سال‌هاست به تحقیق و مطالعه درباره مذهب شیعه متمرکز هستند. مطالعات بسیاری در مسئله مهدویت انجام‌ شده است؛ این در حالی است که در حال حاضر حرکت‌های مردمی مسلمانان در دنیا ازجمله اربعین در جوامع اسلامی می‌تواند همه‌ساله یک جریان پویا و زمینه‌ساز برای ظهور ایجاد کند و ملل اسلامی را به سمت تعالی و رشد حرکت دهد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.