دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟
سرخط خبرها
مصرف نوشابه‌های گازدار خطر افزایش فشار خون در دوران بارداری را افزایش می‌دهد

مصرف نوشابه‌های گازدار خطر افزایش فشار خون در دوران بارداری را افزایش می‌دهد

  • کد خبر: ۲۲۱۰۷۷
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
متخصص زنان و زایمان گفت: مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا در دوران بارداری احتمال ابتلا به فشارخون را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مریم یونسی، متخصص زنان و زایمان از ارتباط بین مصرف نوشابه‌های انرژی زا پیش از بارداری و احتمال خطر افزایش فشارخون در بارداری خبر داد.

وی اظهار کرد: مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد انجام شده است نشان می‌دهد مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا پیش از بارداری ممکن است فشارخون افراد را در دوران بارداری افزایش دهد. نوشیدنی‌های انرژی‌زا نوشیدنی‌هایی هستند که برای افزایش سطح انرژی و هوشیاری و عملکرد فیزیکی مصرف می‌شوند.

فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا از سال ۱۹۸۷ میلادی به طور قابل توجهی در سراسر جهان افزایش یافته است و این نوشیدنی‌ها به خصوص در بین جوانان بسیار پرطرفدار است. محققان دریافته اند شرکت‌کنندگانی که پیش از بارداری نوشابه‌های انرژی‌زا مصرف می‌کردند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشارخون بارداری بودند که این ارتباط در شرکت کنندگان بالای ۲۸ سال بیشتر بود.

طبق نتایج این تحقیقات مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا پیش از بارداری ممکن است خطر فشارخون بالا در دوران بارداری را افزایش دهد.

این متخصص زنان و زایمان توصیه کرد که در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد در صورتی که مادران تصمیم به بارداری دارند مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا و سایر نوشیدنی‌های با درصد کافئین بالا را قبل از بارداری محدود کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.