حواشی یک بازی و توهین به زنان کام همه را تلخ کرد | روز سیاه فوتبال سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی
سرخط خبرها
«زنی با یک دختر مرده در غزه» برنده جایزه عکس سال WorldPressPhoto شد

«زنی با یک دختر مرده در غزه» برنده جایزه عکس سال WorldPressPhoto شد

  • کد خبر: ۲۲۳۰۹۰
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۸
وردلد پرس فوتو اعلام کرد عکس زنی فلسطینی که جسد کفن‌پوش خواهرزاده‌اش را در آغوش کشیده است، به عنوان عکس خبری سال ۲۰۲۴ (World Press Photo) برگزیده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، انتخاب عکس سال نشان دهنده اهمیت یک رسانه به حرفه تخصصی خود است که مفاهیمی فراتر از یک تصویر را به بیننده منتقل می‌کند. در شصت‌وهفتمین مسابقه جهانی عکس مطبوعاتی وردپرس نیز این موضوع به خوبی مشخص است و انتخاب عکس از بین بیش از ۶۱ هزار اثر ارسالی، کار ساده‌ای نیست. جنگ‌ها و درگیری‌ها نیز یکی از بخش‌های مسابقه عکس مطبوعاتی وردپرس است و به قدری این موضوع در سال گذشته در جهان خبر غالب بود که عکس سال مطبوعات جهان در سال ۲۰۲۴ به «یک زن فلسطینی که جسد خواهرزاده‌اش را در آغوش می‌گیرد» اهدا شد که توسط عکاس رویترز، محمد سالم، گرفته شده بود.

«زنی با یک دختر مرده در غزه» برنده جایزه عکس سال WorldPressPhoto شد

همچنین به نقل از کانال تلگرامی روزنامه نگاری جدید، عکس سال WorldPressPhoto به قدری از اهمیت برخوردار بوده که در صفحه اول سه روزنامه اسپانیایی نیز منتشر شده است.

عکس سال مطبوعاتی ورد پرس فوتو عکس سال مطبوعاتی ورد پرس فوتو عکس سال مطبوعاتی ورد پرس فوتو

ماجرای عکس زن و کودک چیست؟

به توضیح ایمنا «در این عکس ایناس ابومعمار، ۳۶ ساله، جسد خواهرزاده پنج ساله‌اش به نام «سالی» را در آغوش می‌گیرد که در حمله اسرائیل به خان‌یونس در جنوب نوار غزه به همراه مادر و خواهرش در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ کشته شد. »

فرارو نیز در توضیح این عکس گفته است «عکسی که توسط محمد سالم عکاس رویترز از غزه گرفته شده است وضوح قتل عام را منعکس می‌کند که به قدمت تاریخ بشر طنین انداز است. ما می‌بینیم که کودکی که او در آغوش گرفته جسدی است که در کفن پیچیده شده است. این یک لحظه آرام از اندوه شدید است. زن روسری بر سر دارد و سرش خم شده است. ما نمی‌توانیم ببینیم که او کیست و نمی‌توانیم چیزی در مورد کودک بدست آوریم، حتی اگر پسر یا دختر باشد. این کودک یکی از هزاران کودکی است که جان خود را در جنگ اسرائیل و حماس از دست داده است.»

عکاس رویترزدر خصوص این عکس گفته است «این یک لحظه غم انگیز بود و من احساس کردم که این تصویر مفهوم گسترده‌تری از آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد را خلاصه می‌کند.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.