اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است گام دوم رویداد «ایراندخت» حمایت از بانوان کارآفرین است لزوم ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی علل شایع خونریزی در سه‌ماهه اول بارداری چیست؟ چهار قاتل خاموش روابط در زندگی مشترک را بشناسید پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی طی ۳ سال گذشته دیدگاه نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در رابطه با حجاب و طرح «نور» چیست؟ دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه بانوان نگاه ویژه‌ای داشتند برپایی کارگاه‌های آموزشی غدیرشناسی برای بانوان زائر در حرم مطهر ریزش مو چه زمانی غیرطبیعی است؟ مادران نوزادان کم وزن بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند فرهنگ تمدنی ایران اسلامی باید الگوی جهانی شود اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش پنجم) خزعلی: نگاه تشریفاتی و ویترینی به زنها باید برداشته شود نخستین مجموعه «گیم‌نت» بانوان در مشهد راه‌اندازی شد
سرخط خبرها
بیشتر کشته‌شدگان حمله به اردوگاه رفح زنان و کودکان بودند

بیشتر کشته‌شدگان حمله به اردوگاه رفح زنان و کودکان بودند

  • کد خبر: ۲۳۱۰۲۷
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
شهر رفح که تا پیش از این، پناهگاه صد‌ها هزار نفر از ساکنان غزه بود، در روز‌های اخیر، هدف حمله گسترده ارتش اسرائیل قرار گرفته است. اشغالگران در جنایتی تازه، به چادر‌های آوارگان حمله کردند که طی آن، دست‌کم ۴۵ فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش شهرآرانیوز، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی یکشنبه‌شب (۶ خرداد ۱۴۰۳) با بمباران چادر‌های آوارگان در انبار‌های سازمان آنروا در شهر رفح در جنوب نوار غزه، دست به جنایت جدیدی زدند. محل وقوع جنایت پیش از این حمله، منطقه امن اعلام شده بود.

جزئیات جنایت رژیم صهیونیستی در رفح

رژیم صهیونیستی با بمباران متمرکز و عمدی مرکز آوارگان که در مرکز آنروا در شمال غربی استان رفح قرار داشت، ساکنین این منطقه را قتل‌عام کرد. در این جنایت، بسیاری از زنان و کودکان زنده‌زنده در آتش سوختند.

این مرکز با بیش از ۷ موشک و بمب‌های بزرگ هدف قرار گرفت. هرکدام از این بمب‌ها و موشک‌ها حاوی بیش از ۲ هزار پوند (حدود ۹۰۰ کیلوگرم) مواد منفجره بود.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در این حمله هوایی، ۴۵ نفر ازجمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

فیلم‌هایی که یکشنبه‌شب از محل حمله در منطقه تل‌السلطان رفح منتشر شده، یک انفجار بزرگ و آتش‌سوزی شدید را نشان می‌دهد.

همچنین ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه، ۸ خرداد، دوباره مناطقی از شهر رفح را مورد حمله قرار داد که طی آن، حداقل ۱۶ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

براساس اعلام هلال‌احمر فلسطین، حمله هوایی به چادر‌های آوارگان در نزدیکی تأسیسات سازمان ملل در تل‌السلطان، در حدود دوکیلومتری (۱.۲ مایلی) شمال غربی مرکز رفح به وقوع پیوست.

تصاویر منتشرشده، تعدادی از سازه‌ها را در کنار بنری که روی آن نوشته شده بود «اردوگاه صلح کویت یک» و تعدادی افراد ناظر و نیز نیرو‌های امدادی را که چندین جسد را حمل می‌کردند، نشان می‌دهد.

حدود ۸۰۰ هزار فلسطینی از زمان شروع عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در ۳ هفته قبل، شهر رفح را ترک کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که صد‌ها هزار نفر هنوز در این شهر پناه گرفته‌اند.

آنچه شاهدان می‌گویند

یکی از شاهدان در گفتگو با رویترز گفت: ما در ورودی خانه نشسته بودیم. ناگهان صدای اصابت موشک را شنیدیم؛ سپس خیابان پر از دود شد.

او و دیگران یک دختر و یک مرد جوان را دیدند که به‌دلیل انفجار به شهادت رسیده بودند.

براساس اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، دست‌کم ۴۵ نفر ازجمله ۲۳ کودک، زن و افراد سال‎خورده در این حمله به شهادت رسیده‌اند.

در همین حال محمد المغیر، یکی از مسئولان ارشد آژانس دفاع غیرنظامی غزه، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که نیرو‌های امدادی این آژانس اجساد سوخته و اعضای تکه‎تکه‌شده و همچنین موارد قطع‌عضو زنان، سالمندان و کودکان مجروح را دیده‌اند.

واکنش سازمان‌های بین‌المللی

سازمان پزشکان بدون‌مرز در بیانیه‌ای گفت: ما از این جنایت مرگ‌بار وحشت‌زده شده‌ایم که یک‌بار دیگر نشان می‌دهد که هیچ‌ جا (در نوار غزه) امن نیست. ما خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه هستیم.

سخنگوی آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، بزرگ‌ترین سازمان بشردوستانه در غزه، گفت که برقراری ارتباط با تیم‌هایش در رفح بسیار دشوار بوده است.

به گفته وی، اما آنچه می‌دانیم این است که یک حادثه جدی در نزدیکی یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های آنروا در شمال غربی رفح رخ داد. ما در مورد ده‌ها نفر صحبت می‌کنیم که کشته شده‌اند و بسیاری دیگر هم مجروح شده‌اند.

سخنگوی آنروا، اضافه کرد: هیچ مکانی در غزه امن نیست. هیچ‌کس ازجمله امدادگران در امان نیستند.

منطقه امن دروغین

اسماعیل الثوابته، رئیس دفتر رسانه‌های غزه، گفت که این اردوگاه از عملیات نظامی اخیر دور است و ارتش رژیم صهیونیستی به شهروندان و آوارگان دستور داده بود که به این مناطق «امن» بروند.

عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح با وجود حکم روز جمعه، ۴ خرداد دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) ادامه دارد.

حدود ۱.۵ میلیون نفر قبل از ۶ می (۱۷ اردیبهشت)، زمانی که رژیم صهیونیستی عملیات زمینی را در مناطق شرقی شهر آغاز کرد، به رفح پناه برده بودند.

سازمان ملل تخمین می‌زند که بیش از ۸۰۰ هزار نفر در پاسخ به دستور ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه به منطقه بشردوستانه گسترده که از المواسی، در شمال غربی رفح تا شهر جنوبی خان‌یونس و شهر مرکزی دیرالبلح امتداد دارد، گریخته‌اند.

رژیم صهیونیستی یکی از خونین‌ترین قتل‌عام‌های خود را انجام داده و این در حالی است که این رژیم آشکارا دستور صریح روز جمعه دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف فوری حمله نظامی به رفح را نادیده گرفته است.

با این حال، نظام بین‌المللی تحت سلطه غرب همچنان به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد تا به طور مداوم مرتکب قتل‌عام و کشتار فلسطینی‌ها شده و با مسئولیت‌پذیری صفر مواجه شود.

این وضعیت نه تنها در بیش از ۷ ماه از آغاز پخش زنده جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بلکه از ۷۵ سال گذشته تاکنون وجود داشته است.

حمله به چادر آوارگان در رفح خشم جهانی را برانگیخته و محکومیت گسترده جنایت رژیم صهیونیستی را برای اشغالگران به‌همراه داشته است.

حال ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که در حال تحقیق در مورد شرایط جان‎باختن غیرنظامیان در منطقه است، اما گروه‎های فلسطینی معتقدند که دولت آمریکا و جو بایدن به طور ویژه مسئول این جنایت هستند، زیرا اگر حمایت‌های این کشور و چراغ سبز آن برای حمله به رفح با وجود حضور گسترده آوارگان در آنجا نبود، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست چنین جنایتی را مرتکب شود.

منبع: میزان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.