خزعلی: نگاه تشریفاتی و ویترینی به زنها باید برداشته شود نخستین مجموعه «گیم‌نت» بانوان در مشهد راه‌اندازی شد دعوت بانوان نخبه کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش چهارم) پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | آیا می‌توانم بعد از فوت همسرم، مستمری پدر بازنشسته‌ام را برای خودم فعال کنم؟ نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد مادر باش و کارآفرین شو توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید رئیسی + جزئیات راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰
سرخط خبرها
برنامه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش اول)

برنامه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش اول)

  • کد خبر: ۲۳۳۳۷۷
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
در دومین روز شروع تبلیغات تلویزیونی نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تا کنون دو نامزد انتخاباتی برنامه‌های خود در حوزه زنان و خانواده را عنوان کرده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی اولین نامزدی ست که به طور ویژه به حوزه خانواده پرداخته و حتی شعار دولتش را در همین زمینه تعیین کرده است. شعار او «دولت، مردم و خانواده» است. 

او دیروز با حضور در برنامه «صف اول» فوریت دولتش را اقتصاد و اولویتش را خانواده اعلام کرد و گفت: انقلاب در امور اداری کشور راه حل مشکلات کشور است. به همین دلیل فوریت دولت من اقتصاد است، اما اولویت دولت من خانواده است.

قاضی زاده هاشمی در پایان درباره اهمیت خانواده در دولت آینده خود بیان کرد: نگاه ما به خانواده نگاهی تمدنی است. اعضای خانواده برای یک‌دیگر فداکاری می‌کنند. اگر یک خانواده سالم و تمدنی شکل بگیرد، جامعه نیز اصلاح می‌شود. محور برنامه ریزی‌های ما خانواده خواهد بود.

وی استفاده از نخبگان را ضروری دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین مشاور من در بنیاد شهید بنیاد نخبگان بوده است. حضور زنان در سطوح مدیریتی نیز حائز اهمیت است. متاسفانه هنوز نتوانستیم بستری مناسب برای حضور زنان در حکومت و مدیریت فراهم کنیم چرا که هم توانایی خوبی دارند و هم فسادپذیری پایینی دارند.

قاضی زاده هاشمی همچنین با حضور در برنامه «با مردم» درباره ایجاد خانواده پایدار با ایجاد شغل پایدار برای اعضای خانواده نیز گفت: وقتی دنبال اشتغال و کسب درآمد هستیم، این برای خانواده است. اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند و رشد فرهنگی اتفاق بیافتد، باید یک خانواده پایدار ایجاد کنیم و این خانواده پایدار را حفظ کنیم و به دغدغه‌های ارکان خانواده پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: خانواده باید شغلش پایدار باشد و درآمدی کسب کند که هزینه‌های خانواده خودش را تأمین کند. پسر خانواده نباید نگران سربازی باشد، نباید نگران اشتغال باشد.

خانواده نگاه مهم برنامه هفتم توسعه 

محمدباقر قالیباف، دیگر نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به ضرورت توجه به خانواده اشاره و اظهار کرد: یکی از سیاست‌های قطعی ما در برنامه هفتم آن بود که به خانواده توجه شود و خانواده نگاه مهم برنامه هفتم توسعه است.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما آن بود که برنامه هفتم توسعه ایرادات برنامه‌های پنج ساله قبلی را نداشته باشد. یکی از سیاست‌های قطعی ما در برنامه هفتم آن بود که به خانواده توجه شود و خانواده نگاه مهم برنامه هفتم توسعه است.

قالیباف ادامه داد: رویکرد ما در بررسی برنامه هفتم توسعه «مسئله محوری» بوده است. ما در این برنامه مسئله محوری را مبنای کار قرار دادیم و رویکرد اصلی هم خانواده بوده است.

دیگر برنامه های نامزدها نیز قرار بر اعلام است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.