ریزش مو چه زمانی غیرطبیعی است؟ مادران نوزادان کم وزن بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند فرهنگ تمدنی ایران اسلامی باید الگوی جهانی شود اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش پنجم) خزعلی: نگاه تشریفاتی و ویترینی به زنها باید برداشته شود نخستین مجموعه «گیم‌نت» بانوان در مشهد راه‌اندازی شد دعوت بانوان نخبه کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش چهارم) پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | آیا می‌توانم بعد از فوت همسرم، مستمری پدر بازنشسته‌ام را برای خودم فعال کنم؟ نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد مادر باش و کارآفرین شو توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید رئیسی + جزئیات راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه
سرخط خبرها
اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش چهارم)

اظهارات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش چهارم)

  • کد خبر: ۲۳۴۴۸۵
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
یکی از میزگرد‌های تبلیغاتی تلویزیونی نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به میزگرد فرهنگی اختصاص دارد که نامزد‌های انتخاباتی با حضور در این میزگرد، نظرات و برنامه‌های خود در حوزه زنان و خانواده را نیز مطرح می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در چند روز اخیر، مصطفی پورمحمدی و علیرضا زاکانی در این میزگرد در حوزه زنان و خانواده نیز صحبت داشته‌اند. 

پورمحمدی: نمی‌توانم به‌سرعت در کابینه‌ام یک وزیر زن بیاورم

مصطفی پورمحمدی در این رابطه گفت: در فرهنگ، زنان و مردان بازیگران اصلی هستند. امروز زن در جامعه ایران نقطه قوت فرهنگ ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است. امروز جهان در تلاطم نافهمی جایگاه انسان است.

پورمحمدی تأکید کرد: زن و مرد امروز عنصر فاخر جهان نیست. چون زن و مرد ما امروز در سلطه و حاکمیت سود، لذت، رفاه و جذابیت‌های زودگذر و کوچک است، اما زن و مرد ایرانی شاخص‌های متعالی فرهنگ ما قدرت امروز ما در هماوردی فرهنگی و تمدنی است؛ ما این را نفهمیدیم و نیافتیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه امتیاز‌های مثبتی برای زنان در حوزه مدیریتی و سایر حوزه‌ها قائل خواهید شد، اظهار کرد: از بسیاری جهات حضور زنان به نظم و سلامت محیط بسیار کمک کرده است و این تجربه مثبت را در شورا‌های شهر و روستا تجربه کردیم. اگر زنان در موقعیت‌های مدیریتی قرار بگیرند، حتماً توفیقات زیادی خواهند داشت، اما در این زمینه آموزش لازم را ارائه ندادیم.

وی تأکید کرد: نمی‌توانم به‌سرعت در کابینه‌ام یک وزیر زن بیاورم؛ باید در آن رشته کار کرده باشند. نمی‌خواهم وزیر زن مورد انتقاد قرار بگیرد، حاشیه برایش درست شود و تحت فشار روحی باشد. وزیر زن باید شایستگی لازم را داشته باشد و ما هم به این امر کمک می‌کنیم.

پورمحمدی گفت: باید موضوع زنان در کشور را جدی‌تر بگیریم. زنان قابلیت بسیاری در کشور دارند، خودشان حافظ شخصیت خودشان هستند. اگر نگاه هوشمندانه استفاده از ظرفیت و اعتماد برقرار شود، زنان جایگاه واقعی خود را پیدا خواهند کرد؛ فرهنگ و هنر در کشور را جدی‌تر بگیریم. فهم صحیح جامعه این است که به مقوله فرهنگ و هنر توجه کنیم.

زاکانی: زمینه رشد و شکوفایی زنان و دختران را متناسب با استعدادهایشان دنبال می‌کنم

علیرضا زاکانی، دیگرنامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، هم در رابطه با حوزه زنان و خانواده گفت: زن و مرد براساس خلقت الهی، رشد و کمالشان متکی بر آفرینش منحصربه‌فردشان است. اجحافی را که نسبت به زنان و دختران در قبل از انقلاب شد باید جبران کرده و زمینه رشد و شکوفایی آنان را متناسب با استعدادهایشان دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش در سطح قاعده هرم اجتماعی، در خانواده، مدرسه و مسجد شکل می‌گیرد بعد از آن در سطح عالی‌تر در دانشگاه، حوزه و رسانه شکل می‌گیرد و بالاتر از این‌ها در سطح مدیران، بسط پیدا می‌کند. مسئولی که تبعیض را در رفتار و عملکردش نهادینه کند، شکاف اجتماعی را به وجود می‌آورد.

زاکانی ادامه داد: خانواده مولد، فرزندان زنده و خلاق را تربیت می‌کند. در چنین‌خانه‌ای «مادر» مرکز و محور است که نه در خانه حبس می‌شود و نه در اجتماع حذف و هضم می‌شود؛ این مسئله را در دولت خدمت احیا می‌کنم. 

دولت خدمت به حل مسائل دختران توجه ویژه خواهد کرد

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: دولت خدمت به حل مسائل دختران توجه ویژه خواهد کرد. دختران ایرانی، مسئله اساسی هستند و تکالیف مختلفی نسبت به آنان داریم. خانواده را محور جامعه و مهم‌ترین سلول جامعه می‌دانم. این خانواده نباید در حوزه‌های سلامت، تأمین‌اجتماعی و معیشتش مشکل داشته باشد. بنده برای آن برنامه‌های مفصلی دارم. برای ورزش، مسکن، اشتغال و ازدواج خانواده برنامه دارم که در میزگرد اقتصادی تشریح خواهم کرد.

زاکانی تصریح کرد: به بهترین شکل می‌توان از هنر استفاده کرد تا رشد انسان و ابعاد آن در جامعه مورد توجه قرار بگیرد. در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز برنامه دارم. پدر، مادر، دختر و پسر ما اگر درگیر آسیب‌های اجتماعی شوند باید احیا شده و به جامعه برگردند. کودکان کار و معتادان متجاهر را باید با آموزش، به خانواده‌ها و جامعه برگردانیم.

ما حجاب‌بان نداریم

وی در پاسخ به سؤال حسین انتظامی که پرسید «عیار اندیشه، نگاه و عملکرد شما در شهرداری تهران روشن است، اما در صورتی که رئیس‌جمهور شوید، سبک زندگی مردم، الگوی رفتاری حجاب‌بان‌های شما، نحوه چینش مدیران و الگوی رفتار شما با مجلس را چگونه تعریف خواهید کرد و با شفافیت چگونه رفتار خواهید کرد؟» گفت: عاشق سؤالات صریح هستم. ما حجاب‌بان نداریم. آنچه در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، حقیقت ندارد. شما هم در رسانه خودتان به‌اشتباه تبلیغ می‌کنید. عکس‌های منتشرشده در فضای مجازی در این زمینه درست نیست. سامانه شفافیت در زمان شروع کارم ۵۵ حکم بود که ۵۲ حکم آن در دوره بنده شفاف شد. بقیه آن نیز باید برای اجرا، زمینه‌سازی شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در خصوص موضوع حجاب‌بان‌ها و قطع درختان به بنده اجحاف شد. عکس‌های قطع درختان سال ۱۳۹۷ را جای درختان قیطریه جا زدند. درباره حجاب‌بان‌ها نیز بگویم دسته اول عضو فاتب هستند که مسئولیتشان مشخص است و دسته دوم یگان انتظامات است و لباس فرم دارند و وظیفه نظم‌بخشی و انضباط در مترو را دارند. کوچک‌ترین اتفاقی در مترو منجر به حادثه ملی می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.